אתרי חובה בירושלים

אתרי חובה בירושלים

היכרות עם האטרקציות המרכזיות בירושלים יכולה להתאים ליום כיף עם המשפחה, החברים והעובדים. אז על מה אסור לוותר ואיך יהיה הכי נוח לעבור בין אתר אחד לשני? הנה המדריך המלא

ירושלים היא לא רק עיר הבירה של ישראל, אלא גם אחד מיעדי התיירות המבוקשים בעולם. בגלל שזו עיר קדושה לכל שלוש הדתות הגדולות, ירושלים מציעה מגוון רחב של אטרקציות ויש בה אתרי חובה לכל הגילאים.  המשמעות היא שאפשר להגיע לירושלים לכמה שעות ולעבור חוויה בלתי נשכחת גם עם הילדים והמשפחה וגם עם החברים והעובדים. אבל בשביל שזה יקרה, צריך להכיר את אתרי החובה ולחשוב גם על פתרונות תחבורה ממקום למקום. הנה למשל 3 אתרי חובה שמתארים טוב יותר מכל דבר אחר את המאפיינים המיוחדים של ירושלים בסיור חובה:

  1. העיר העתיקה 

את הסיור בירושלים כדאי להתחיל עם טיול בעיר העתיקה. זה האזור שבו רואים היטב מה מיוחד בירושלים, מבינים את המשמעות ההיסטורית של העיר וגם מקבלים הזדמנות ללכת ברגל עד לטיילת החומות או לעיר דוד. ביקור בעיר העתיקה מתאים לכל המשפחה ואפשר לתאם אותו כמעט לכל אורך השנה. יש אמנם בעיות חניה מסוימות, אבל ניתן להשתמש בשירותי תחבורה ציבורית. אם מתכננים להגיע ביום כיף לעובדים או עם קבוצה של חברים, אפשר גם לתאם שירות של הסעות בירושלים ולהשתמש בו על מנת לעבור ממקום למקום.

  1. שוק מחנה יהודה

אף טיול בירושלים לא שלם בלי סיור גסטרונומי בשוק מחנה יהודה. השוק שכבר הפך למוסד ישראלי לכל דבר ועניין פתוח מהבוקר עד הלילה, יש בו מגוון רחב של מסעדות ודוכני אוכל והוא גם כולל חנויות אקסקלוסיביות עם שלל ריחות וטעמים. הסיור בשוק מחנה יהודה עובר בין השכונות והבתים של רחוב אגריפס ורחוב יפו. בין היתר, ניתן להגיע אליו כדי לקנות כלי בית, תשמישי קדושה, תבלינים וכמובן פירות וירקות. אם לא רוצים לעשות קניות, אפשר להסתפק באכילה זריזה ליד אחד הדוכנים או פשוט להשקיע את הזמן בטיול ההיסטורי עצמו.

  1. כנסת ישראל

אי אפשר לדבר על אתרי חובה בירושלים בלי להזכיר את האזור של הכנסת. זהו לא רק בית הפרלמנט של ישראל, אלא גם מקום מרשים שאליו כדאי להגיע עם כל בני המשפחה והילדים על מנת ללמוד אותם על החשיבות של דמוקרטיה.  כבר בכניסה למשכן הכנסת ניתן להתרשם מעבודות אמנות ומהעתק מדויק של מגילת העצמאות. בחלק הצפוני של המשכן יש את מנורת הכנסת ואת גן הוורדים, בעוד לא רחוק משם ניתן להגיע ברגל אל גבעת התחמושת. עם זאת, יש לזכור שהסיור בכנסת דורש תיאום מראש. את התיאום ניתן לבצע דרך האינטרנט או ישירות דרך סוכנויות הטיולים והנסיעות שמתמחות בירושלים והסביבה.