סולר לתעשייה

החשיבות של שירותי אספקת סולר לתעשייה

התעשייה המודרנית תלויה בסולר כדי להפעיל מערכות שונות, לתדלק כלי רכב ולעיתים גם להזנה אל תוך מערכות חימום והסקה. בגלל החשיבות הזו של סולר, מומלץ לתאם אספקת סולר לתעשייה רק מחברה מקצועית עם ניסיון מוכח 

מפעלי תעשייה בכל רחבי הארץ עושים שימוש בסולר באופן קבוע ועל בסיס יום יומי. סולר משמש את התעשייה לצרכי תדלוק, הוא מיועד לתהליכים שונים של שינוע וייצור והוא גם יכול להיות מוזן ישירות אל תוך מערכת חימום והסקה. בגלל היעילות הגבוהה של הסולר מצד אחד והעלות המשתלמת שלו מצד שני, מפעלי תעשייה בעידן המודרני תלויים בו מאוד. 

מה משפיע על סולר לתעשייה מחיר?

עלות של 7-10 ש"ח לליטר אמורה לייצג פחות או יותר את המחיר המקובל של אספקת סולר לתעשייה. מצד שני, המחיר אינו קבוע אלא מושפע משורה ארוכת פרמטרים ובהם:

א. כמות הסולר – מחיר הסולר לכל ליטר יורד אם מזמינים כמויות גדולות. אז בעוד לקוחות פרטיים למשל מגיעים לכמויות גדולות כאלה רק אם הם מתכננים לרכוש את הסולר להסקה בתחילת החורף ולכל העונה, אצל מפעלי תעשייה מדובר בדרישה נורמטיבית שחוסכת עבורם בהוצאות.

ב. מרחק השינוע – אספקת סולר לתעשייה רלוונטית לכל מקום בארץ, אך קיימים פערי מחירים בין אזור המרכז, הצפון, הדרום ומפעלי התעשייה שנמצאים מחוץ לאזורי החלוקה הרגילים. בשביל לקבל הצעת מחיר מנומקת, כדאי לבדוק מה מרחק השינוע ובאיזה אופן הוא משפיע על המחיר כל ליטר סולר. 

ג. איכות הסולר – מפעלי תעשייה לא יכולים להרשות לעצמם להתפשר על איכות הסולר. ככל שהסולר איכותי יותר, כך אפשר לצפות לפחות תקלות במנועי דיזל, בכלי רכב ממונעים, במערכות תעשייתיות מורכבות, במערכות הסקה ועוד. לכן חשוב להקפיד על סולר איכותי, אך צריך לזכור שזה משפיע על המחיר. 

איך בוחרים שירותי אספקת סולר לתעשייה?

מפעלי תעשייה צריכים לבחור שירותי אספקת סולר גם לפי המחיר וגם לפי עוד שיקולים. ראשית, חשוב לוודא שהחברה שממנה מזמינים את הסולר מסוגלת לעמוד גם בכמויות גדולות ובעיקר שהיא מתחייבת לעמידה בלוח זמנים. שנית, צריך לברר האם חברת האספקה מנוסה עם סולר לתעשייה ואיזה המלצות יש עליה. אם רוצים לחסוך בהוצאות בלי להתפשר על איכות הסולר, הבדיקות הללו חשובות מאוד. 

איך חוסכים בהוצאות על סולר לתעשייה?

בהשוואה בין שירותי אספקת סולר לתעשייה מחיר עשוי להטות את הכף, אך הוא כאמור חלק מתוך מערכת שיקולים רחבה יותר. במפעלי תעשייה לדוגמא, אחת הדרכים לחסוך בהוצאות בלי להתפשר על איכות הסולר ובלי לקבל סולר מדולל היא להזמין אותו בכמויות גדולות. אם ממילא משתמשים בסולר בתדירות יום יומית ובכמויות גדולות, עדיף שההזמנה שלו תתבצע מול אותה חברה.

כל כמה זמן צריך לתאם אספקה של סולר?

מפעלי תעשייה יכולים לתאם את תדירות אספקת סולר לפי אופי השימוש. בנוסף, כדאי לבעלי המפעלים ללמוד מתוך ניסיון העבר מבחינת קצב הצריכה והשימוש בסולר. אם בוחרים נכון את הסולר ומשלבים בין הכלים הקיימים כדי ליהנות מהיתרונות שלו, יכול להיות שההשקעה בו תהיה משתלמת גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך.

למה לבחור סולר?

סולר הוא תוצר נפט אמין שהמחיר שלו משתלם עבור מפעלי תעשייה ושימושים פרטיים נוספים. מעבר לכך, הוא שכיח כפתרון תדלוק ויעיל גם במערכות תעשייתיות מורכבות וגדולות. לבסוף, כיום ניתן לתאם אספקה של סולר כזה לכל צרכי המפעל התעשייה באופן מהיר, יעיל וזול.