יועץ בטיחות לבריכה מומלץ

מעורבות של יועץ בטיחות בריכה מגדילה את הסיכוי לקבל טופס 4 ואישור אכלוס. כמו כן, חשוב להכיר את סל השירותים של יועץ בטיחות ולרכז אותם תחת קורת גג אחת מול בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו

בניית בריכה פרטית או ציבורית מחייבת קבלת אישור בטיחות והיתר בניה מהרשויות. ללא אישור בטיחות לא ניתן לקבל מה שמכונה טופס 4, או במילים אחרות אישור אכלוס. יתרה על כך, המטרה ל ייעוץ בריכה היא לוודא מראש שמבצעים את התהליך בצורה בטיחותית ועם הדגשים הנכונים.

איך יודעים שהבריכה בטיחותית?

תפקידו של יועץ בטיחות בריכה הוא להוכיח שהמבנה אינו מסכן את מי שמשתמשים בו. כדי לעשות את זה, היועץ נצמד לקובץ תקנות 6701 שעוסק בבטיחות בריכות שחייה ובו מספר דגשים:

  • אמצעי גידור
  • שילוט מתאים
  • אביזרים למניעת החלקה
  • סימוני אזהרה
  • סולמות ומדרגות לכניסה ויציאה מהבריכה על פי התקן

לשם השוואה, בבריכה ציבורית מביאים בחשבון גם ענייני תברואה, את מיקום המלתחות ואת הימצאותם של רעלים או כימיקלים במים. כמו כן, כיום אפשר לקבל אישורי בטיחות בעת בניית בריכה ציבורית רק אם בודקים מראש גם את נושא הנגישות עבור נכים ובעלי מוגבלויות – מה שלא היה נבדק בעבר.

כיצד בוחרים יועץ בטיחות בריכה?

החדשות הטובות הן שכיום ניתן לרכז את השירותים השונים של ייעוץ בריכה ולהגדיל את הסיכוי לקבל טופס 4 גם בלי לחרוג מתוך מסגרת התקציב. בשלב הראשון, מה שעושים זה ליצור קשר עם יועץ בטיחות מוסמך שמותר לו על פי החוק להציע סל שירותים מן הסוג הזה. בשלב השני, מתאמים מול היועץ את שירותי הבטיחות תוך דגש על אופי המבנה ועל אופן השימוש בו.

כאן המקום להבחין בין טופס 4 ואישור אכלוס כללי שאותו מקבלים אחרי שיפוץ או בנייה של מבנה חדש, לבין אישור בטיחות לבריכה שמוסיפים למבנה קיים. מטבע הדברים, בדרך כלל יהיה פשוט ומהיר יותר להשיג את האישור למבנה קיים מאשר למבנה חדש. אבל בשני המקרים אין ברירה אלא להתייעץ עם איש מקצוע שיש לו ניסיון בתחום של ייעוץ בריכה ושיש מאחוריו פרויקטים רלוונטיים.

מה הקשר בין בריכה לבין בטיחות אש?

היתרון של התייעצות עם יועץ בטיחות בריכה בא לידי ביטוי בכך שהוא מכיר גם את הסוגיות שלא קשורות ישירות לשימוש בה. כאן הדוגמא הכי טובה היא למשל בריכה שהיא חלק מעסק, כגון קאנטרי קלאב או מתחם אירוח ותיירות. במקרים כאלה מותר על פי החוק להפעיל את העסק רק אם יש רישיון עסק ורק אם מחזיקים באישור מטעם שירותי הכבאות וההצלה.

במילים אחרות, יועץ בטיחות בריכה מציע סל שירותים שהוא הרבה יותר רחב ומגוון מכפי שנהוג לחשוב. אמנם כל שירותי הייעוץ קשורים אל נושא הבטיחות, אבל ההמלצות שלו יכולות להשפיע גם על תשתיות ועל מערכות חיצוניות.

כל הסיבות לפנות אל יורם כליפה – יועץ בטיחות מקצועי

יורם כליפה ישמח לתאם מולך פגישת היכרות ולקצר בשבילך את משך הזמן שעובר מרגע ההחלטה על הקמת הבריכה ועד לקבלת אישורי הבטיחות. עם ניסיון משמעותי גם בשירותי יועץ בטיחות לבריכה פרטית וגם בשירות דומה לבריכה ציבורית או מסחרית, בטוח שהגעת לכתובת הנכונה.

רוצה לשמוע פרטים נוספים? כל שנותר הוא לפנות אלינו דרך האתר ולהצטרף אל משפחת הלקוחות המרוצים. אנו נתאם לך פגישה עם כליפה יורם – הנדסאי בניין ונחסוך לך דאגות.