מהי ההשפעה של מהירות הנסיעה על היכולת למנוע תאונת דרכים?

מהירות הנסיעה משפיעה על מרחק הבלימה ולכן מעלה את הסיכוי לתאונת דרכים. בנוסף, היא עלולה להשפיע על שיקול הדעת של הנהג ולגרום לו לפספס סימני אזהרה לתאונה עם רכבים אחרים או עם הולכי רגל. בשביל למנוע מצבים מסוכנים כאלה, צריך להקפיד לנסוע במהירות המותרת.

תאונת עבודה

תאונות דרכים נגרמות בגלל סיבות שונות ובהן כשל טכני, טעות אנוש או חוסר תשומת לב. עם זאת, אין ספק שהסיבה השכיחה ביותר לתאונות דרכים היא מהירות נסיעה גבוהה. למעשה, החוק בישראל וגם במדינות אחרות ברחבי העולם קובע את מהירות הנסיעה המותרת בדיוק מתוך הפרספקטיבה הזו: במטרה למנוע תאונות דרכים או לכל הפחות לצמצם את הסיכון. ההשפעה של מהירות הנסיעה על היכולת למנוע תאונת דרכים היא רב ממדית. הנה כמה הסברים לכך:

א. השפעת המהירות על מרחק הבלימה – בלימה מורכבת ממהירות תגובה של הנהג וממרחק עצירה של הרכב. ככל שמהירות הנסיעה גבוהה יותר, כך מרחק העצירה של הרכב גדל. זה אומר שגם אם הנהג מגיב באופן מיידי, מרחק הבלימה מתקצר ויש סיכוי גבוה לתאונת דרכים.

ב. השפעת המהירות על שיקול הדעת של הנהג – נסיעה במהירות מופרזת פוגעת ביכולת של הנהג להפעיל שיקול דעת ולהגיב מהר. אם המהירות גבוהה, זה אומר שלנהג יש פחות זמן על מנת לשים לב אל סימני האזהרה ולהגיב בהתאם. לכן ההשפעה של מהירות הנסיעה על היכולת למנוע תאונת דרכים היא משמעותית.

ג. השפעת המהירות על רכבים אחרים – אי אפשר לדבר על ההשפעה של מהירות הנסיעה על היכולת למנוע דרכים בלי להזכיר את שאר הרכבים על הכביש. כאשר רכב מסוים נוהג מהר, כל יתר הרכבים בסכנה. כאשר הסכנה גדולה, יש גם סיכוי גבוה להתרחשות של תאונות דרכים קלות עד חמורות.

איך תאונות דרכים קשורות לתאונות עבודה?

תאונת עבודה מוגדרת על פי החוק בתור כל סוג של תאונה שמתרחשת בדרך לעבודה, או מהעבודה הביתה. בין היתר, ההגדרה קובעת שמדובר על תאונת עבודה אם למשל עובד יוצא לנסיעת עבודה על מנת לפגוש ספקים, לקוחות, קולגות וכן הלאה. כמו כן, היא תקפה לגבי נסיעות שכל עובד מבצע מהבית לעבודה בשעות הבוקר וכמובן את הנסיעות חזרה בתום שעות העבודה כפי שסוכמו מול המעסיק.

הנושא של תאונות עבודה הופך להיות מורכב כאשר מבינים את הצורך בהתנהלות מול גופים שונים: החל מחברת הביטוח של הרכב המעורב, דרך המוסד לביטוח לאומי ועד המעסיק עצמו. בשביל למנוע מצב שבו נגרמות תאונות דרכים כאלה, יש להקפיד על נסיעה במהירות המותרת. במידה וחלילה תאונה כזו כבר התרחשה, חשוב להתייעץ עם עורך דין שבקיא בתחום ולברר מולו לגבי הגשת תביעת תאונת עבודה בצורה מסודרת.