ציוד להגנה עצמית המדריך המלא

ציוד להגנה עצמית – המדריך המלא

היכרות עם סוגים שונים של אביזרים רלוונטיים יכולה לסייע לגברים ונשים להגן על עצמם. במאמר הבא נסביר מה מאפיין ציוד כזה, איך בוחרים אותו ולמי הוא מתאים

ציוד להגנה עצמית חייב להיות חלק בלתי נפרד מארגז הכלים שאיתו מסתובבים גברים ונשים בגילאים שונים. אמנם הציוד הזה מזוהה יותר עם נשים שצריכות להגן על עצמן, אבל באותה מידה הוא יכול להיות רלוונטי גם עבור גברים מבוגרים או צעירים. יתרה על כך, כדאי לדעת שכיום קל יחסית להתאים את המאפיינים של כל סוג של ציוד לקהל היעד ואף לחסוך בהוצאות בלי להתפשר על תחושת הביטחון האישי.

תרסיס פלפל – הציוד הנפוץ ביותר

האביזר הכי מבוקש ברשימה של ציוד להגנה עצמית הוא תרסיס פלפל. את תרסיס הפלפל אפשר להשיג בגדלים שונים, השימוש בו מיידי והוא לא דורש שום סוג של ניסיון קודם או רישוי. באמצעות תרסיס פלפל להגנה עצמית ניתן לנטרל מיידית את מי שעומד מולנו ולגרום לו נזק לדקות ארוכות. יתרה על כך, השימוש בתרסיס מהיר ואפקטיבי והמחיר שלו הופך אותו למוצר חובה בכל תיק.

אקדח גז פלפל – להרתעה ונטרול

עוד פתרון שמבוסס על אותו עיקרון של תרסיס פלפל אבל בצורה אחרת, הוא כמובן אקדח גז פלפל. כאן המטרה היא לא רק לנטרל את מי שמאיים עלינו, אלא גם לייצר הרתעה. מהרגע שבו שולפים את אקדח גז הפלפל מהתיק נוצרת ההרתעה המבוקשת, שיכולה לחסוך עבורנו את הצורך להשתמש בגז מדמיע להגנה עצמית.

שוקר

שוקר עם לייזר ופנס נחשב ציוד להגנה עצמית גם ברמה המקצועית וגם ברמה הפרטית. מבחינה מקצועית, ניתן לראות סוגים שונים של שוקרים כאלה אצל כוחות הביטחון ובעיקר יס"מ, שוטרים שעוסקים בפיזור הפגנות, חיילי צה"ל וכן הלאה. ברמה הפרטית והאישית, שוקר עם לייזר ופנס מתאים לכל מי שמסתובבים לבד בשעות הקטנות של הלילה ורוצים להרגיש בטוחים יותר.

פנס ואלה להגנה עצמית

אי אפשר לדבר על מוצרים בקטגוריה של ציוד להגנה עצמית בלי להזכיר את הפנס והאלה. מצד אחד, האלה היא אמצעי בסיסי מאוד שבו אפשר להשתמש על מנת לנטרל את התוקף מבחינה פיזית. מצד שני, האלה מייצרת עבורנו תחושת ביטחון מעצם זה שהיא נמצאת שם. עם זאת, בניגוד לשאר האביזרים ברשימה של ציוד להגנה עצמית – את האלה לא נהוג לקחת איתנו ממקום למקום והיא גם לא נכנסת לתיק.

אגרופן ברזל לתגובה מהירה

ציוד להגנה עצמית כולל בתוכו את האפשרות של שילוב אגרופן ברזל. היתרון של אגרופן מן הסוג הזה קודם כל בא לידי ביטוי בכך שהמחיר שלו מאוד משתלם, כמה עשרות שקלים בלבד. אבל מעבר למחיר האטרקטיבי, אגרופן ברזל מאפשר להגיב מהר למתרחש. באמצעות אגרופן ברזל ניתן לשפר את יכולת התגובה ולהתמודד בהצלחה עם כל סוג של איום חיצוני.

איך בוחרים ציוד להגנה עצמית?

היכרות עם המאפיינים השונים של הציוד והאביזרים המיועדים להגנה עצמית היא רק חלק מתוך מערכת שיקולים רחבה יותר. אם רוצים ליהנות מהיתרונות של הציוד הזה גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך, כדאי להתייעץ עם בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו. לאחר מכן, ניתן להשוות בין סוגים שונים של אביזרים ולהגדיר את התקציב.

התאמת הציוד לאופי השימוש

כדאי גם להתאים את הציוד שבוחרים לאופן שבו עומדים להשתמש בו. אם הולכים הרבה ברגל, הציוד צריך להיות קל וזמין. אם נמצאים ברכב, אפשר לבחור אלה.