אורתופד ילדים כל מה שצריך לדעת

אורתופד ילדים זה רופא מוסמך שהתמקצע ספציפית בטיפול בבעיות רפואיות מתחום האורתופדיה במטופלים צעירים, קרי תינוקות וילדים. מודבר על אוכלוסייה שנמצאת בתהליכי גדילה, בהם הגוף משתנה ומתעצב ככל שעוברות השנים ומשתנה הגיל. על כן, מדובר על תחום ייחודי שעוסקים בו אנשי מקצוע ייחודיים, גם כאשר מדברים ספציפית על עולם הרפואה.

לעיתים קרובות מה שיקרה בפגישה עם אורתופד ילדים, זה שהרופא יבדוק את הילד. על סמך הבדיקה והמדדים שנלקחו, בתוספת של אנמנזה מילולית שבה הרופא ידבר עם הורי הילד או האפוטרופוס שלו. במקרה שבו הילד גדול הרופא יוכל גם לדבר עם הילד עצמו ולשמוע ממנו תלונות לגבי התחושה שלו והמצב הרפואי שלו.

למה חשוב לפנות לאורתופד ילדים?

חשוב מאוד לפנות לאורתופד המתמחה בטיפול בילדים במקרה והמטופל עליו מדברים הוא ילד. זאת משום שכידוע, ילדים עדיין נמצאים בתהליכי גדילה, והגוף שלהם משתנה באופן תדיר, עם ובלי קשר לבעיות או למומים הנוצרים בגוף לאורך הזמן. אורתופד ילדים יודע כיצד מתפצח גוף האדם לאורך השנים ומכיר את תהליכי הגדילה של הגוף, ולכן הוא ידע לקבוע בצורה המדויקת ביותר אם תופעה שמתרחשת בגוף של ילדכם היא תופעה רגילה ונורמאלי או תופעה בעייתית המצריכה מעקב וטיפול של רופא מומחה. אורתופד ילדים יודע גם לפעול בצורה שונה לפי גיל הילד. מן הסתם, הטיפול והבעיות הקשורים לילדים בני 10 שונים מהפרוצדורות הרפואיות של ילדים בני 5, שהם בטח ובטח שונים מהמצב הרפואי של ילדים בגיל הרך. לדוגמא, הטיפול בעקמת ילדים שונה בטיפול הנפוץ במקרי עקמת למבוגרים, והטיפול משתנה בין הילדים השונים, הגיל והמצב הרפואי של כל אחד ואחד מהם.

מי יודע לענות על השאלה מה זה עקמת ילדים?

את השאלה מה זה עקמת ילדים אתם צריכים להפנות בראש ובראשונה לאורתופד ילדים מומחה. זאת משום שמדובר באדם שלמד את התחום, התמקצע בו, וגם רכש ניסיון קליני אמיתי ומקיף, כך שהוא מכיר את התופעה הזאת וחזה בה אצל מטופלים רבים. לפי רופאים העוסקים בתחום ולפי הספרות המקצועית המצויה בתחום, עקמת ילדים זה מצב בעמוד השדרה שבו ניתן לראות עקמומיות בעמוד השדרה מלפנים או מאחור. הכוונה היא שיש עיוות נורמאלי בעמוד השדרה של כל אחד ואחד מאיתנו ומהילדים שלנו, אותו ניתן לראות כאשר מסתכלים על גוף האדם מן הצד. הבעיה עליה מדברים כאשר מדברים על עקמת ילדים היא כאשר העיוות הוא הצידה, וניתן לחזות בו מלפנים ומאחור.

בובות חיות לילדים של אורתופד ילדים ד''ר דרור עובדיה

איך מטפלים בעקמת ילדים?

לאחר שמבינים מה זה עקמת ילדים אפשר לפנות לטיפול עצמו בעקמת. בדרך כלל, הטיפול הוא לבישת מחוך רפואי. המחוך מפעיל לחץ על השרירים שמפעילים לחץ על העצמות והחוליות המרכיבות את עמוד השדרה של הילד או הילדה. אמנם הטיפול באמצעות מחוך יעיל בחלק גדול מהמקרים של עקמת ילדים, אבל לא תמיד הטיפול מצליח. יש לציין שהטיפול באמצעות מחוך בעקמת ילדים רלוונטי רק במקרים בהם הילד עדיין גדל. ישנם מקרים בהם הפתרון אליו יפנה אורתופד הילדים יהיה ניתוח. בניתוח יוכנסו בין העצמות ברגים או מסרגות. זה אמנם נשמע לא נעים ולא נוח, אבל יש מקרים בהם זה הכרחי לטובת התגברות על העקמת ופתרון הבעיה הרפואית ממנה סובל הילד.

 

חוות דעת אורתופדית

כאשר מדובר על התחום המשפטי, יש אפשרות לפנות לאורתופד לצורך קבלת חוות דעת. לדוגמא, אם מדובר חלילה על פציעה, צריך לפנות הן לחברת הבטיחו והן למוסד לביטוח לאומי בצירוף חוות הדעת.