איך לבחור מתווך

איך לבחור מתווך נכון?

מתווך כדאי לבחור לפי רמת ההיכרות שלו עם העיר והאזור, לפי מספר שנות הניסיון שיש מאחוריו, לפי הכימיה האישית מולו וכמובן גם לפי שכר הטרחה שאותו הוא גובה. אז איך עושים את זה נכון ומאיפה מתחילים? הנה התשובות המלאות

בחירה נכונה של שירותי תיווך מחייבת התייחסות לשורה ארוכה של שיקולי מפתח חשובים. קודם כל, עלינו להביא בחשבון את מידת ההשפעה של בעלי מקצוע מן הסוג הזה על היכולת שלנו להשיג את העסקאות המשתלמות והטובות ביותר. בין אם מדובר על דירה שאותה אנחנו רוצים לרכוש להשקעה או על בית למגורים, מתווך מקצועי ואמין יכול לעשות את ההבדל ולחסוך עבורנו הוצאות של עשרות אלפי שקלים.

שנית, יש הבדל בין מתווך שאותו בוחרים כדי למכור דירה לבין מתווך שאמור לסייע לנו למצוא דירה. בשביל לבחור את המתווך הנכון, כדאי לדעת באיזה סוג של שירות הוא מתמחה. גם אם המתווך הספציפי שאליו פנינו לא מתמחה בשירות שחיפשנו, יכול להיות שיש עוד קולגות באותו משרד שכן מסוגלים לתת לנו מענה. גם זה בדיקה שרצוי לבצע כמה שיותר מוקדם מבחינת בחירת מתווך מקצועי.

אז איך לבחור מתווך בצורה הנכונה?

השאלה המתבקשת היא איך לבחור מתווך ולוודא מראש שהוא מקצועי. על פניו, את הידע לגבי רמת המקצועיות של המתווך אנחנו נוכל להפיק רק בדיעבד. אבל אם מסתכלים על הפרמטרים הנכונים, אולי נוכל לגבש מסקנה מנומקת עוד הרבה קודם לכן.

הנה למשל כמה שיקולי מפתח שיכולים לסייע לנו לדעת איך לבחור מתווך ולהציב את המקצועיות שלו בראש סדר העדיפויות:

רמת ההיכרות שלו עם העיר והאזור

לדוגמה אנחנו מחפשים דירה בחולון – לא מספיק לבחור מתווך שמכיר את העיר. בשביל שנהיה מרוצים מהשירות ניגש אל משרד תיווך בחולון שראינו ביקורות שהוא מצויין או שמענו בעת קרובים כי הוא מעולה, רצוי לוודא שהוא מכיר ספציפית את האזור הגיאוגרפי שבו הדירה נמצאת. ככל שהמתווך מכיר טוב יותר את הדירה, כך עולה הסיכוי שהוא יצליח לדייק מבחינת המחיר שהוא עוזר לנו להשיג.

מספר שנות הניסיון של המתווך

הניסיון משחק תפקיד משמעותי בתשובה לשאלה איך לבחור מתווך. קודם כל, מתווך מנוסה מכיר את המחירים בכל עיר או בכל אזור וכבר נמצא בתחום מספיק שנים בשביל לדעת איך להתייחס אליהם. אבל מעבר לכך, היתרון האמיתי של מתווך עם ניסיון בא לידי ביטוי ביכולת שלו ליצור כימיה טובה עם הלקוחות ולנהל משא ומתן שמייצג את האינטרסים שלהם.

שכר טרחה

בניגוד למה שנהוג לחשוב, שכר הטרחה של המתווך לא קבוע ויש מקום להתמקח עליו. בנוסף, כדאי להשוות בין מתווכים שונים לפי שכר הטרחה שהם גובים על מנת להסיק מכך לגבי האמינות שלהם. אם לדוגמא המתווך גובה עמלה נמוכה משמעותית מהמקובל בתחום ובענף, זה צריך להדליק נורה אדומה לגבי המקצועיות שלו. אבל גם אם הוא גובה מחיר גבוה מדי, עלינו לברר בדיוק מה הסיבה.

מתי פונים למתווך מקצועי?

מתווך אמין שאפשר לסמוך עליו יכול לעמוד לרשותנו בשלבים שונים של התהליך. אנחנו יכולים לפנות למתווך בשביל לדעת איזו דירה לקנות לצרכי השקעה ולהשתמש בידע שלו כדי לברר מה התשואה באזור, מה הפוטנציאל של הרווח ומה המחיר האמיתי.

לחילופין, יכול להיות שנרצה להשתמש בשירות של המתווך המקצועי כדי להשוות בין פרויקטים חדשים למכירה ולקבל מידע על יוזמות שעדיין לא קיבלו את אישור העירייה. כך או אחרת, שאלת התזמון היא קריטית. בדרך כלל עדיף לפנות למתווך כמה שיותר מוקדם וכך לקבל תשובות מנומקות.