איתור נזילות ביוב – כיצד מבצעים?

איתור מדויק של מקור הנזילה מאפשר לתקן קווי ביוב בצורה מהירה, יעילה ובלי לגרום הרס מיותר. בנוסף, כדאי לבצע צילום קווי ביוב אחת לתקופה מסוימת כחלק מתחזוקה ועל מנת למנוע מלכתחילה את הסיכון להופעת סתימות ובעיות בצנרת

איתור נזילות ביוב

נזילות ביוב עלולות להתרחש בכל מקום שבו יש צנרת. תקלה בצנרת גורמת לפגיעה באיכות החיים, לריחות רעים ולתחלואה. בין אם מדובר על בית פרטי או בניין מגורים משותף, חשוב מאוד לטפל בנזילות ביוב כמה שיותר מהר. עם זאת, צריך להתחיל עם איתור נזילות ביוב באמצעות ציוד מתקדם ומשוכלל.

היתרון של צילום צנרת ביוב הוא שרואים באופן מדויק איפה מתחילה הבעיה או מה גרם לסתימה. באמצעות צילום צנרת ביוב מחיר משתלם הוא גם השקעה לטווח ארוך, כי מזהים בזמן את התקלות ומונעים מהן להחמיר. כמו כן, יש כיום דגמים משוכללים של מצלמת צנרת ביוב שאותה אפשר להכניס גם אל תשתיות מסועפות.

איך מבצעים איתור נזילות מהביוב?

צילום צנרת ביוב מתבצע עם מכשור חדשני שמאפשר לפרוץ את קווי הביוב ולפתוח את הסתימות. בנוסף, התהליך עצמו מבוסס על כמה שלבים:

  1. צילום החלק הפנימי של קווי המים והביוב – בשלב הראשון מכניסים מצלמת צנרת ביוב על מנת לבצע אבחון. זה השלב שבו צילום צנרת ביוב כולל התמקדות בחלק הפנימי של קווי המים ומעקב אחר התקלות והבעיות שיש בהן.
  2. זיהוי הבעיה – בשלב השני של איתור נזילות ביוב בודקים באיזה סוג של בעיה מדובר. הבעיות הנפוצות הן למשל חסימה בעייתית, חדירת שורשים לצנרת, הפרדה של שניים מחלקי הצנרת ועוד. 
  3.  קבלת החלטה כיצד לפעול – בשלב השלישי מקבלים החלטה לגבי הפעולות הנדרשות בהתאם לאבחון. לרוב ניתן לפתור את התקלה במקום, גם אם זה כולל החלפת הצנרת או חלקים מסוימים ממנה.

היתרונות של מצלמת צנרת ביוב

איתור נזילות ביוב באמצעות מצלמה ייעודית מבטיח יתרונות רבים. היתרון הכי משמעותי בא לידי ביטוי בכך שניתן לבצע איתור נזילות ביוב בכל היקף ובכל מקום – בלי לגרום הרס מיותר. במילים אחרות, צילום קווי ביוב חוסך את הצורך להרים מרצפות, לשבור קירות וכן הלאה. באמצעות איתור נזילות מהביוב ניתן להחדיר רובוט ולתקן את הפנימי גם בחלק הפנימי וללא הרס. 

כמו כן, המכשירים השונים הקיימים מאפשרים לסרוק את קווי הביוב כדי לאתר נזילות. אפילו אם אין עדיין ביטוי של הנזילות על פני השטח, כמו למשל הופעת כתמי מים או רטיבות, הסריקה מתבצעת בצורה אפקטיבית ובתוך זמן קצר. בעזרת סריקת קווי הביוב לאיתור נזילות אפשר להתמודד עם מערכות פשוטות או מורכבות ולרכז את כל הממצאים בצורה מסודרת לפני שמטפלים בבעיה.

כיצד בוחרים בעלי מקצוע לאיתור נזילות ביוב?

התנאי היחיד לניצול כל היתרונות השונים של המכשור המשמש לטובת צילום צנרת ביוב הוא כמובן להזמין בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו. ניסיון משחק תפקיד משמעותי בענף הזה, כי הוא מקצר את משך הזמן שעובר מהרגע שבו מזהים את הנזילה ועד שפותרים את הבעיה.