מהם הדגשים החשובים בהתקנת מרזבים

המרזב אחראי על פינוי המים מהגג ולכן הוא יכול לסייע במניעת נזילות, נזקי רטיבות והצפות. עם זאת, את המרזב אפשר להתקין אך ורק בצורה מקצועית כי זה כרוך בשמירה על כללי בטיחות מחמירים. כמו כן, יש לבחור היטב את בעלי המקצוע שלוקחים אחריות על ההתקנה בגלל שקיימים סוגים שונים של מרזבים וההבדלים ביניהם משמעותיים

התקנת מרזבים

התקנת מרזבים היא פעולה שצריך להתבצע על ידי בעלי מקצוע שיש להם רישיון לעבודה בגובה. הרישיון לעבודה בגובה נדרש על פי החוק בישראל לכל עבודה שמתבצעת מעל גובה של 2 מטר וניתן לברר מראש לגבי התוקף שלו אצל בעלי המקצוע. כמו כן, כדאי לבחור בעלי מקצוע מנוסים שיש עליהם המלצות.

הדגש החשוב ביותר הוא להתקין מרזבים איכותיים שיכולים לתפקד למשך כמה שנים רצופות. זה חשוב כי המרזב אחראי על פינוי המים מהגג, או במילים אחרות על מניעת נזילות, נזקי רטיבות והצפות. אם המרזב לא מותקן כראוי הוא לא רק לא יתפקד, אלא גם עלול להתנתק ולגרום נזק לרכוש או חלילה לחיי אדם.

מה ההבדל בין התקנת מרזב פנימי וחיצוני?

התקנת מרזבים יכולה להתבצע עם מרזב פנימי או מרזב חיצוני. ברוב הבניינים החדשים מתקינים מרזבים פנימיים מטעמי אסתטיקה, כי הם חלק מהבניין עצמו ולא רואים אותם מבחוץ. בנוסף, כדאי לדעת שהמרזב הפנימי לרוב עשוי בטון ומצופה בחומרים שונים מבפנים. מלבד ההיבט הדקורטיבי, היתרון של מרזב פנימי בא לידי ביטוי בכך שהוא פחות חשוף לפגעי מזג האוויר ולכן קצב הבלאי שלו נמוך. מנגד, החיסרון הוא שלא ניתן לתקן את המרזבים הפנימיים אלא רק להחליף אותם במרזב חיצוני.

מרזב חיצוני הוא כבר פתרון שכיח יותר. את המרזב החיצוני ניתן למצוא בגגות של בתים פרטיים, בבנייני מגורים משותפים, במוסדות ציבור ועוד. כמו כן, מרזבים חיצוניים עשויים כיום שלל חומרים ואפשר ולבחור אותם לפי התקציב או העדפה דקורטיבית. בפועל, הבחירה היא בין מרזב פלסטיק, פח מגולוון, אלומיניום או נחושת.

איך מתקינים כל סוג של מרזב?

התקנת המרזב מתבצעת אחרי שהלקוח בוחר את הסוג המבוקש. אפשר להתחיל בהשוואה בין התקנת מרזב אלומיניום, פח מגולוון, פלסטיק או נחושת על פי שיקולי תקציב, אך לעבור משם לתכונות השונות של מרזב אבץ או אבץ מיושן לעומת מרזב סמוי. בכל אחד מהמקרים האלה, המטרה היא לרכז את השירות תחת קורת גג אחת ולהתייעץ עם בעלי מקצוע מנוסים.

התקנת כל סוג של מרזב גם מתבצעת על פי הצעת מחיר מפורטת שאותה הלקוח מקבל מראש. המטרה של הצעת מחיר כזו היא לא רק לסייע לנו לדעת כמה אנחנו אמורים לשלם, אלא גם לפרט את האופן שבו מתבצעת העבודה עצמה. בהקשר הזה, הדגש הוא לזכור שהמחיר של התקנת המרזבים אינו קבוע אלא מושפע מפרמטרים שונים ובהם:

  • חומר המרזב – החומר של המרזב משפיע על עלות חומרי הגלם. הנחושת לדוגמא יקרה יותר מהפסלטיק, מה שמייקר את כל הפרויקט.
  • אורך המרזב – צריך לבחור את אורך המרזב לפי המרחק מהגג אל הנקודה שבה מתבצע הניקוז. בעבודה סטנדרטית האורך הוא 10 מטר.
  • עבודות הכנה – הצעת מחיר על התקנת מרזבים מגלמת בתוכה קדיחת פתח יציאה למרזב החדש, חיזוק המרזב עם חבקים כל 2 מטרים וכן הלאה. ככל שיש יותר עבודות הכנה, כך העלות מתייקרת.

לסיכום, התקנת מרזבים דורשת מעורבות מקצועית. זה לא רק החוק, אלא גם משתלם ובטיחותי.