תיקון מרזבים – כל המידע שצריך לדעת

תיקון מרזבים יכול להתבצע על מרזבים חיצוניים. אם קיימת תקלה במרזב פנימי, בדרך כלל אי אפשר להגיע נקודתית אל האזור שאותו צריכים לתקן ולכן הפתרון השכיח הוא להחליף אותו. בכל מקרה, התייעצות עם בעלי מקצוע בשלבים מוקדמים שבהם מזהים את התקלה במרזב היא דרך מעולה להבין מה הפתרונות הרלוונטיים וכמה הם עולים.

איך מבצעים תיקון מרזבים?

אם המים לא יוצאים מצינורות הניקוז, זה כנראה אומר שצריך לתקן את המרזב. קודם מנסים לפתוח את הסתימה, אחר כך מתמקדים בחיבורים בין חלקי המרזב במידה והוא דולף ואז מתקנים את השיפוע של המרזב עצמו ולא רק של הגג. אם מדובר על מרזב שצבר חלודה, צריך לשקול האם להחליף אותו. לבסוף, ניתן לתקן נזילות בחיבורי המרזב באמצעות מריחת חומרים אקריליים או חומרי איטום שמתאימים לחורים הקיימים בכל מקטע.

תיקון מרזבים מחיר – הפרמטרים המשפיעים על המחיר של תיקון מרזבים

הדרך הכי טובה לבצע תיקון מרזבים היא להתייעץ עם בעלי מקצוע שזו ההתמחות שלהם. לאחר מכן, ניתן לשאול אותם כמה יעלה לבצע את התיקון ומה משפיע על המחיר. ברוב המקרים, המחיר של תיקון מרזבים מושפע מהפרמטרים הבאים:

  • הנגישות למרזב
  • אורך המרזב
  • סוג המרזב (אלומיניום, פח מגולוון, נחושת, פלסטיק וכן הלאה)
  • אופי התקלה

איך מונעים תקלות נפוצות במרזבים?

האמת היא שאפשר למנוע חלקית את רוב הסיטואציות שבהן צריך להזמין שירותי תיקון מרזבים. בשביל לעשות את זה, מתחזקים נכון את המרזב ודואגים לנקות אותו אחת לשנה מינימום. במסגרת שירותי הניקיון אפשר להוציא מהמרזבים את כל העלים היבשים, להזרים מים נקיים כדי לוודא שהם מגיעים אל היעד שלהם וגם לטאטא ולנקות את שטח הגג.

שיפוע למניעת הצורך בתיקון מרזבים

עוד כדאי להתייעץ עם בעלי מקצוע בשביל לבצע שיפוע נכון יותר לניקוז המים שנמצאים על הגג. בהרבה מאוד מקרים, המרזבים נסתמים בגלל שיש בתוכם עלים יבשים או לכלוך. כדי למנוע את הלכלוך, דואגים לאחוז שיפוע נכון לפי סוג הגג ומבצעים בדיקת הצפה כדי לוודא שאין בעיות איטום ורטיבות.