היתרונות של מערכת VRF

אם עד לא מזמן האפשרות היחידה לצנן את חדרי הבית הייתה להתקין מזגן בכל חדר, הרי שבשנים האחרונות חלה התפתחות משמעותית בפיתוח פתרונות מיזוג חסכוניים, מתקדמים ושקטים עם בקרה מרכזית בכל הבית. זוהי מערכת מיזוג VRF. על יתרונותיה אתם מוזמנים לקרוא במאמר שלפניכם.

מהי מערכת מיזוג VRF

מערכת VRF היא מערכת חדשנית עם בקרה ושליטה על כל חדרי הבית ללא צורך במזגן לכל חדר. VRF הוא קיצור של Variant Refrigerant Flow. מערכת מיזוג הפועלת על שינוי של נפחי אוויר וזרימת קירור לפי הצורך.

שיטה זו הופכת את מערכת VRF למערכת יעילה וחסכונית. מערכת הבקרה של מזגן VRF שולטת על מספר מאיידים ומזרימה את האוויר הקר על פי טמפרטורה מבוקשת לכל חלל או חדר בהתאם לנדרש. הדבר יוצר פעולה חסכונית, יעילה ושקטה. 

תפוקת המאיידים בכל חלל היא בהתאם לצורך מבלי להפסיק את פעולת המנוע. במזגן רגיל, כיבוי והדלקה  כדי להשיג את הטמפרטורה הרצויה, יוצרת בזבוז גדול. 

מדובר במערכת המורכבת מיחידת עיבוי מרכזית אחת המהווה את המדחס של המערכת. לכל יחידת עיבוי הממוקמת מחוץ לסביבת המגורים, ניתן להתקין עד 7 יחידות אידוי כאשר כל אחת מהן מהווה בעצם מזגן פנימי לכל דבר וענין אותו ניתן להתקין באחד החדרים, בבית או במשרד.

היתרונות של מערכת מיזוג VRF

למערכת VRF מספר יתרונות. 

  • שליטה על הטמפרטורה. מזגני LG VRF מאפשרים שליטה מלאה על הטמפרטורה בכל חלל. גם הלחות מאוזנת ונשלטת באופן מדויק. בנוסף, ניתן לחמם בחדר אחד ולקרר בחדר אחר בו זמנית.
  • חיסכון באנרגיה. הזרמת אוויר קר בהתאם לטמפרטורה רצויה באמצעות שינוי בנפחי האוויר חוסכת באנרגיה. השימוש במערכת VRF מוביל לצריכת חשמל מופחתת בכ-50% בהשוואה לצריכת חשמל במערכות מיני מרכזיות. התקנת המערכת משתלמת לאורך זמן, למרות שמחירה גבוה יותר ממערכת מיזוג רגילה.
  • חימום וקירור באותו זמן. יש חללים בהם נדרשת טמפרטורה קרה, למשל סביבת מחשבים, אך בחדר אחר נדרש חימום בימים קרים. מערכות VRF הן מודולריות כך שניתן לשלוט על האוויר המוזרם ביחידה אחת בחדר לעומת יחידה אחרת. בכל חלל ניתן לקבוע טמפרטורה אחרת, מבלי להיות תלויים בטמפרטורה מרכזית אחת.  
  • זוהי מערכת מיזוג היודעת לעבוד היטב ובאופן רציף גם כשיש בחוץ תנאי מזג אוויר קיצוניים. לכן, גם אם יש בחוץ טמפרטורה של 50 מעלות צלזיוס או שהיא צונחת למינוס 20, המערכת מסוגלת לתפקד באופן מיטבי. 
  • המערכת מגיעה עם לוח פיקוד חכם המאפשר שליטה על כל אחת מיחידות האידוי באופן נפרד וזאת לצד אפשרות להתממשקות של לוח הפיקוד עם מערכות בית חכם מסוגים שונים. 
  • איכויות רכיבי המערכת. יתרון זה הופך את המערכת לעמידה לאורך שנים רבות. במערכות מיזוג אוויר שונות, כל תקלה של רכיב אחד משביתה את המערכת כולה. במערכות VRF, איכות הרכיבים מבטיחה תפקוד מיטבי עם מינימום תקלות כתוצאה מבלאי, למשך שנים רבות.

התקנת מערכת VRF

כדי להנות מהיתרונות הנלווים למערכות VRF, קיימת חשיבות רבה להתקנה בטיחותית ותקנית של המערכת. ההתקנה חייבת להיעשות בהתאם להוראות היצרן ובסיום ההתקנה נציג מטעם חברת הייצור נדרש לאשר את ההתקנה. ללא אישור כזה לא ניתן לעשות שימוש באחריות המוענקת מטעם היצרן בעת רכישת המערכת. 

לכן את התקנה של מערכת VRF מומלץ לבצע אך ורק באמצעות צוותי התקנה מיומנים ומנוסים אשר עוסקים ומתמחים בפעולות התקנה והרכבה של מערכות VRF. וחשוב לוודא שמקבלים גם תעודת אחריות על ההתקנה.