סגירות חורף – הפתרון שלכם לימים גשומים

החורף בישראל אמנם סולידי בהשוואה למדינות אחרות, אבל הוא עשוי גם להיות מאוד הפכפך וקיצוני באופן מפתיע. הפתרון עבור בעלי מרפסות הוא להשתמש בסגירת חורף שתעניק להם שורה ארוכה של יתרונות ואף תשביח את הערך של הנכס. אז איך בוחרים את הסגירה המתאימה? הנה המדריך המלא

סגירת חורף

סגירות חורף יכולות להתבצע גם עבור המרפסת וגם עבור הפרגולה. את הסגירה ניתן לבחור האם למקם ממש מעל דלת הכניסה או בצורה היקפית. סגירת חורף למרפסת גם לא דורשת אישור או היתר בנייה, יש לה יתרונות שונים והיא מתבצעת על ידי בעלי מקצוע בצורה בטיחותית ומהירה. כבר תוך מספר ימים ספורים ניתן לסיים את הפרויקט, אבל אם מדובר על מרפסת גדולה או על גג. 

היתרון העיקרי של סגירת חורף בא לידי ביטוי בכך שהיא מאפשרת לנצל טוב יותר את חלל החוץ של הבית או הדירה. למרות שהחורף בישראל לא נחשב קיצוני, יש עדיין המון ימים של גשם ורוחות סוערות. יתרה על כך, אותם ימים עלולים להגיע בהפתעה ולפגוע באפשרות ליהנות מהיתרונות של ישיבה במרפסת עם חברים ומשפחה – אלא אם יש סגירת חורף שמגנה עלינו.

מהם הפתרונות הקיימים של סגירת חורף וסככות?

השוואה בין סוגים שונים של סגירות חורף עוזרת להתאים אותן לצרכים של קהל היעד והלקוחות. כאן קיימים מספר שיקולים משמעותיים שחייבים לעמוד בראש סדר העדיפויות: התאמה של סגירת חורף לאופי של המרפסת, המחיר וכמובן איכות חומרי הגלם והעבודה.

הנה למשל כמה דגמים מומלצים של סגירות חורף, שבעזרתן ניתן להמשיך ליהנות מהמרפסת גם בימים גשומים:

  1. סגירת חורף קבועה – המטרה של סגירת חורף קבועה היא להגדיל לצמיתות את השטח של הבית. היתרון הוא שניתן גם להעלות כך את הערך של הנכס ולהחזיר את ההשקעה במקרה שבו מתכננים למכור או להשכיר אותו.
  2. סגירת חורף נפתחת – סגירה נפתחת מאפשרת ליהנות ממצבים שונים של פתיחה. כך ניתן מצד אחד לקבל חלל פתוח לחלוטין בימי הקיץ או בתקופת עונות המעבר, אבל לסגור את הגג הרמטית כאשר יורד גשם.
  3. פרגולה אלומיניום – אפשר להקים במרפסת פרגולה אלומיניום שמשמשת בתור הבסיס לסגירת חורף. על גבי המבנה מרכיבים זגוגיות חזקות שהתפקיד שלהן הוא לתחום את החלל הפתוח ולספק הגנה גם מגשם זלעפות, אך לאורך הקיץ מרוויחים את פתרון הקירוי וההצלה. כמו כן, אלומיניום הוא חומר גלם שמטבעו עמיד בפני בלאי, שחיקה, קורוזיה וחלודה ולכן הוא מומלץ.

כל הסיבות לסגירות חורף

סגירת חורף לפרגולה כוללת את השלמת קירוי באמצעות חומרי גלם מתאימים. בסגירת חורף נפתחת ניתן לשנות ולפרק את הקירוי במידת הצורך, בעוד בסגירת חורף קבועה מנצלים את המרפסת טוב יותר לכל אורך השנה והיא הופכת להיות הלכה למעשה חלק מהבית. אז למרות הבדלים בין הסוגים השונים של סגירות חורף, היתרונות נותרים משמעותיים מאוד.

במילים אחרות, יש סיבות רבות וטובות לבצע סגירת חורף. סגירת החורף היא כיום הפתרון האידיאלי עבור בעלי מרפסות וניתן לשלב אותה בהתאמה אישית לצרכים של קהל היעד גם מתוך שיקולי עלות מול תועלת. בכל אחד מההקשרים האלה, המטרה היא לשלב את הסגירה כחלק מהמרפסת ולשבת בחוץ גם בימים סוערים וגשומים בלי לדאוג.

בנוסף, אפשר להתייעץ עם בעלי מקצוע לגבי סגירת חורף מתאימה. אם רוצים, ניתן גם לשאוב השראה מדוגמאות וקטלוגים של פרויקטים דומים בתחום או בענף הבנייה והשיפוצים.