ספק ותשתית אינטרנט

מה ההבדל בין ספק אינטרנט ותשתית?

תארו לכם שאתם יושבים עכשיו בבית, גולשים באינטרנט ובשיא ההתלהבות והריכוז שלכם במה שאתם קוראים/צופים בו באינטרנט – האינטרנט פתאום מתנתק. אחת הנוריות בראוטר שלכם מתחילה להבהב ואתם כבר מתחילים להתעצבן למה היקום לא רוצה שתהנו פעם אחת ממשהו ללא תקלות נכון? ובכן השלב הבא יהיה לנסות לפתור בעצמכם את התקלה. ייתכן ותנסו לנתק את הראוטר, לחכות כמה שניות ולחבר אותו בחזרה. במידה וזה פתר את הבעיה – נהדר. האינטרנט חזר ואתם יכולים להמשיך בעיסוקכם כאילו לא קרה כלום. אך מה קורה במידה והאינטרנט לא חזר? זה אומר אחת משני הדברים האפשריים: תקלה בתשתית האינטרנט או תקלה עם ספק האינטרנט שלכם. התקלה יכולה להיות טכנית, תקלת חומרה ותוכנה או אפילו אי עמידה בתשלום החודשי שעשוי לגרור ניתוק. למי פונים במקרה של תקלה? בואו ונכיר את שני הגופים שאנו עובדים מולם.

מהי תשתית אינטרנט?

האם קרה לכם שהתקשרתם לתשתית או לספק שלכם, המתנתם זמן רב וכשכבר מישהו ענה לכם הוא אמר לכם שהבעיה היא של הגוף השני? (לדוגמה הספק שמאשים את התשתית או התשתית שמאשימים את הספק). אנשים עשויים להתעצבן מהזמן שנגזל מהם וכדי להימנע מגזל נוסף שכזה בעתיד כדאי להכיר מה ההבדל בין ספק אינטרנט ותשתית וכך לדעת לזהות את סוג התקלה ואל מי לפנות במהירות. ספק ותשתית אינטרנט יהיו לרוב גופים נפרדים. תשתית אינטרנט הנה התשתית הפיזית בה מועבר המידע ומחובר לאזורים נוספים בארץ ובעולם. התשתית יכולה להיות מסיבים אופטיים, קווי נחושת או קווי טלפון והיא למעשה הבסיס עליו עובר המידע ממקום למקום בין השרתים השונים הנמצאים בארץ ובעולם. איכות התשתית וסוגה תשפיע על המהירות הפוטנציאלית של האינטרנט שיכולה להיות באזורכם.

מהו ספק אינטרנט?

אם התשתית היא הכבישים והגשרים הרי שספק האינטרנט הוא הכלי רכב. ספק האינטרנט הוא זה שמעביר את המידע בין השרתים לנקודות שונות בהם יש חיבור לאינטרנט (בית עסק, משרד, הבית שלכם וכו') והוא זה שמפעיל למעשה את חבילות האינטרנט שלכם על אותן תשתיות. דרך הספק תבחרו כמה מפוטנציאל מהירות הגלישה שלכם תרצו לנצל ואף תוכלו לקבל שירותים נוספים הקשורים להגנת סייבר על החיבור שלכם לאינטרנט, שירותי גיבוי בענן ועוד.

האם אפשר לקבל את שניהם מאותו מקום?

ספקים שונים כמו בזק, טריפל C וספקים מובילים אחרים יאפשרו לכם לרכוש חבילה הכוללת ספק ותשתית באותו המקום. אין זה אומר שגם התשתית היא בהכרח שלהם אולם ספקים רבים משתפים פעולה עם חברות תשתית כיוון שהן מבינות שהלקוחות רוצים לעבוד מול גוף אחד בכל הקשור לחיבור לאינטרנט ולהימנע מבזבוז זמן וקבלת תמיכה מגופים שונים כאשר יש תקלות שהם אינם יודעים אם מדובר בתקלת תשתית או ספק. לכן חבילות אינטרנט ספק ותשתית יהיו חבילות פופולריות מאוד ולרוב גם יכללו מחיר כולל משתלם יותר מאשר לעבוד מול שני הגופים בנפרד.

איך לדעת למי לפנות במקרה של תקלה?

בעיית תשתית היא בעיה הקשורה לסיבים האופטיים, לקווי הטלפון או לקווי הנחושת המותקנים באדמה ובארונות התקשורת של ביתכם. זה יכול להיות פיוז שנשרף, כבל שנקרע או עבודות שיפוץ תשתיות שמתבצעות במקום וגורמות גם לנזק לכל הרחוב או העיר/המושב לכמה דקות או כמה שעות. תוכלו לזהות בעיית תשתית כאשר נורית הסנכרון של הראוטר שלכם כבויה או מהבהבת. במידה וניתוק מהחשמל והחזרה לאחר דקה לא פותרת את הבעיה תוכלו ליצור קשר עם חברת התשתית בטלפון. במידה ואתם חווים גלישה איטית מדי, ניתוקים תכופים או בעיה בחיבור לאינטרנט כאשר אין בעיות עם נוריות הסנכרון בתשתית האינטרנט הרי שכדאי ליצור קשר עם הספק ולוודא את התקלה.