מגרסה

מה כדאי לעשות עם מגרסה?

היכרות עם התכונות של מגרסה יכולה לעזור בפרויקטים של מיחזור, השמדה, הקטנת נפחי פסולת וכמובן שמירת סודיות. אבל כיצד עושים פעולות גריסה כאלה בצורה מסודרת ומתי צריך לפנות לחברה מקצועית? הנה כל התשובות

מגרסה היא המכונה העיקרית שבה משתמשים על מנת לבצע שירותי גריסה. בניגוד למה שנהוג לחשוב, גריסה משרדית או ביתית למשל לא מתבצעת באותו אופן כמו גריסה מסחרית. יתרה על כך, יש הבדלים בין סוגים שונים של מגרסות וצריך להביא אותם בחשבון. אם לא מביאים בחשבון את ההבדלים בין סוגים שונים של מגרסות, עלולים להגיע למצב שבו הגריסה עצמה לא מתבצעת בצורה יסודית. 

מה עושה מגרסה?

באופן כללי, התפקיד של מגרסה הוא להשמיד סוגים שונים של נייר. אם מדובר על מגרסה מסחרית או תעשייתית, המשמעות היא בדרך כלל יכולת להתמודד עם כל סוגי הנייר – לרבות משטחים יחסית עבים כגון קרטונים. יתרה על כך, התפקיד של מגרסה הוא להצליח להתמודד עם כמויות גדולות של נייר בלי שהמכונה עצמה תיתקע. 

שירותי גריסה בולטים

דרך אחרת להבין מה כדאי לעשות עם מגרסה היא לבדוק לאיזה שירותים היא רלוונטית. הנה למשל מספר שירותי גריסה שיש להם ערך מוסף, אך ניתן לבצע אותם רק באמצעות מכונה איכותית שמצליחה להתמודד עם דרישות הסקטור המסחרי או התעשייתי:

א. מיחזור – יותר יותר בעלי עסקים משתמשים כיום בשירותי גריסה כחלק מתהליך מיחזור ארוך יותר. היות וניתן לשלב גם את המיחזור וגם את הגריסה תחת קורת גג אחת, המשמעות היא תהליך יעיל שחוסך עבור בעלי עסקים הוצאות. בנוסף, יש תהליכי מיחזור שבהם הגריסה חיונית ובלעדיה אי אפשר להפוך נייר למשל לחומר גלם.

ב. השמדה – רוב הלקוחות עדיין משתמשים בסוגים שונים של שירותי גריסה לצורך השמדה. האלטרנטיבה היא לנסות להשליך לאשפה את הנייר בתצורה המקורית שלו, אבל זה תופס יותר מקום. אז בהקשר של השמדה, ההבדל הוא למעשה בין גריסה רגילה לבין הקטנת נפחי פסולת.

ג. שמירת סודיות – אי אפשר לדבר על היתרונות של מגרסה בלי להזכיר את היכולת שלה לעזור בשמירה על הסודיות. אם מציבים את השמירה על הסודיות בראש סדר העדיפויות, מגלים שהכי נוח ויעיל לעשות את זה באמצעות מגרסה. מהרגע שבו המגרסה מעורבת בתהליך, לא אמור לעבור הרגע זמן עד להשמדה מוחלטת של כל סוגי הניירת והמסמכים.

 

גריסה

מה ניתן לגרוס?

מגרסה מקצועית שנמצאת בשימוש של חברות שונות מהסקטור המסחרי, התעשייתי או הציבורי יכולה לשמש לא רק לטובת נייר. על קצה המזלג, ניתן להזכיר עוד כמה חומרי גלם או מוצרים שאותם אפשר לגרוס יחסית בקלות:

  • פלסטיק 
  • יריעות 
  • זכוכית
  • פח
  • גומי
  • טקסטיל ועור (בגדים)
  • פסולת רפואית, אלקטרונית, מזון ותעשייתית
  • אריזות 
  • אשפה אורגנית

למי פונים על מנת לבצע גריסה?

שירותי הגריסה יכולים לעזור לקהל היעד לחסוך בהוצאות הפינוי או ההכנה למיחזור. במקביל, אותם שירותים בדיוק הם אלו שעוזרים ללקוחות לצמצם את נפח הפסולת או להשמיד מסמכים רגישים. אבל בשביל שזה יקרה והלקוחות אף יוכלו לנצל את היתרונות של מגרסה כמה שיותר מוקדם, חשוב לבחור חברה מקצועית ומיומנת.

כך יודעים שמדובר על חברה מקצועית

חברה מקצועית תגיע אל התחום של הגריסה עם ניסיון מוכח. חוץ מזה, התייעצות עם נציגי חברה מקצועית תכלול בתוכה מידע על דגם המגרסה שבו עומדים להשתמש ועל המפרט המלא שלה מבחינת הספק.