מומחה אוזניים

רופא אף, אוזן וגרון – מומחה אוזניים

רופא אף, אוזן וגרון – מומחה אוזניים

מומחה אוזניים הינו רופא המתמחה ברפואת אף אוזן וגרון, אשר התמחות העל שלו עוסקת בתחום האוטולוגיה (רפואת האוזן). האף, האוזן והגרון הם חללים האחראים על המגע התחושתי עם הסביבה ועל כך תפקידם של איברים אלו הוא חיוני וחשוב מאוד. בפרט האוזן אשר מהווה איבר החישה המורכב מכולם מפני שהאוזן היא זו שעוזרת לבני האדם לתקשר אחד עם השני.

אוטולוגיה הינה אחת משבעת ההתמחויות הקיימות ברפואת אף אוזן וגרון. התמחות זו היא למעשה תורת האוזניים ומחלות האוזן בפרט, אשר מקנה לרופאים הכשרה נוספת בתחום הרפואה והכירורגיה של האוזן.

האוטולוגים – מומחי האוזניים, צוברים במהלך ההתמחות שלהם ידע וניסיון רב בשלל רבדים אשר ישרתו אותם בעבודתם-  ניתוחי אוזניים רבים, טיפול בדלקות כרוניות, טיפול בגידולים אופייניים, טיפולים במערכת שיווי המשקל ובשיקום השמיעה.

 

ניתוחי אוזניים 

על מנת לפתור את הבעיות הכתובת לעיל, ישנם ניתוחים אוטולוגים (ניתוחי אוזניים) המתבצעים על ידי מומחי אוזניים בעלי שם וניסיון מרובה שנים. ניתוחים אלו והצלחתם מקנים למטופלים שיפור רב באיכות חייהם , במיוחד בכך ששמיעתם טובה יותר ומשתפרת או שהכאב ממנו הם סבלו נעלם ובכך גם שביעות רצונם הכללי משתפר.

על מנת לטפל במחלות אוזניים ישנם מגוון ניתוחי אוזניים שונים, החל מניתוחים פשוטים כמו ניתוח כפתורים ועד לניתוחים מורכבים כמו ניתוח להסרת גידולים שונים וניתוח שתל השבלול.

 

מתי חשוב לגשת למומחה לרפואת אוזניים ? 

יש לגשת לראות רופא אוטולוג מומחה, במקרים בהם קיימת מחלת אוזניים אשר אינה מקבלת מענה טיפולי ראוי ע"י רופאת משפחה או רופא אף אוזן וגרון כללי.

כמו כן חשוב מאוד לגשת אל מומחה ברפואת אף אוזן גרון בכל מקרי מחלות האוזניים המורכבות והשונות, כגון – מחלות אוזניים כרוניות, פגיעה בשמיעה, פגיעה בשיווי המשקל של הגוף, גידול באזורי האוזן, סחרחורות, חשד לליקוי שמיעה עצבי וחשד לאוטוסקלרוזיס. למחלות אלו ישנם פתרונות רבים, בין אם בעזרת טיפול שמרני או  טיפול ניתוחי, אך חשוב לשים דגש על כך שלא כל מטופל חווה את מחלות האוזניים באותה הדרך.

לכן הטיפול צריך להיות מותאם באופן אישי לכל מטופל, לאחר התבוננות ובדיקה מקיפה ומעמיקה של המטופל ושל מסמכיו הרפואיים. לאחר מכן בעת הביקור אצל מומחה לרפואת האוזניים יותווה ויוחלט אופן הטיפול במקרה.

במידה ואתם או יקירכם סובלים ממחלות האוזניים השונות, ליקויי שמיעה וכדומה מומלץ לגשת אל מומחה אוזניים לקבלת ייעוץ/ טיפול מקצועי.