שתלים דנטליים המדריך המלא

שתלים דנטליים הם שורשי שיניים מלאכותיים העשויים מטיטניום המהווים בסיס קבוע לשיניים חלופיות קבועות או נשלפות. הם אופציה פופולרית ויעילה עבור אנשים שאיבדו שן אחת או יותר עקב פציעה, מחלת חניכיים או סיבות אחרות. האם הם מתאימים גם לכם? הנה כל התשובות

שתלים לשיניים

ייתכן שיהיה צורך בשתלים אוראליים כאשר יש לך שן אחת או יותר חסרות עקב פציעה, מחלת חניכיים או סיבות אחרות. ניתן להשתמש בשתלים גם כדי לספק יציבות לתותבות או לתמיכה בגשר כאשר חסרות שיניים מרובות. בנוסף, ניתן להשתמש בשתלים כדי להחליף שן בודדת, מספר שיניים או קשת מלאה.

היתרונות של שתלים דנטליים

אם יש לך שיניים חסרות, חשוב לשקול את האפשרויות להחלפה. שתלים דנטליים יכולים לספק יתרונות רבים, כולל שיפור המראה, בריאות הפה ותפקוד, הגברת הנוחות והיציבות ועמידות לאורך זמן. עם זאת, לא כולם מועמדים להשתלת שיניים, ולכן חשוב להתייעץ עם רופא שיניים כדי לקבוע אם הם מתאימים לך.

מתי מבצעים השתלה של שתלים דנטליים?

שתלים דנטליים משמשים להחלפת שיניים חסרות ולמתן יציבות לתותבות. הם יכולים לשמש להחלפת שן בודדת, החלפת שיניים מרובות והחלפת קשת מלאה. במקרים מסוימים משלבים את ההשתלה עם תהליך טיפול מאסיבי יותר בכל חלל הפה, כמו למשל אחרי חלילה תאונת דרכים או פגיעה פיזית.

איך משתילים אותם?

הליך ההשתלה כולל בדרך כלל מספר שלבים. השלב הראשון הוא ייעוץ ותכנון ראשוני, שאותו מקדישים לאבחון המצב בחלל הפה ולביצוע תמונות והדמיה. השלב השני הוא הנחת השתל לתוך עצם הלסת, בעוד השלב השלישי בא לידי ביטוי במהלך תקופת ריפוי כדי לאפשר לעצם לצמוח סביב השתל. לאחר מכן מבצעים הצמדת תמיכה לשתל ואז גם דואגים לנושא של מיקום השחזור הסופי (למשל כתר, גשר, תותבת).

למה דווקא שתלים דנטליים ולא שתלים אחרים?

שתלים דנטאליים מציעים ערך מוסף בהשוואה לסוגים אחרים של שתלים. חוץ מאשר שיפור המראה החיצוני והביטחון העצמי, הם מבטיחים בסבירות גבוהה שיפור בריאות הפה ותפקוד. כמו כן, הם מזוהים עם נוחות ויציבות מוגברת ויש להם גם תכונה של עמידות לאורך זמן. בשביל ליהנות מהיתרונות האלה, צריך לבצע את הטיפול בקליניקה המתאימה.