מצלמות נסתרות לבית – איך מתקינים וכמה עולה?

מצלמות נסתרות משפרות את איכות החיים, מגבירות את תחושת הביטחון ויכולות גם להעלות את ערך הנכס של בית פרטי. במאמר הבא נתמקד ספציפית במצלמות מן הסוג הזה ונבין לעומק את היתרונות שלהן

מצלמות נסתרות לבית הן כבר מזמן לא פריבילגיה של בעלי הון בלבד. בזכות הטכנולוגיה המתקדמת הקיימת כיום, אפשר להתקין מצלמות נסתרות פחות או יותר בכל סוגי הבתים הפרטיים ובלי לחרוג מתוך מסגרת התקציב. יתרה על כך, המצלמות שיש היום הרבה יותר משוכללות בהשוואה לדגמים שהיו בעבר והן מוכיחות את עצמן גם בתנאי ראות לקויים או אפילו קשים במיוחד. 

הנה למשל כמה יתרונות של מצלמות נסתרות לבית שאותם ניתן להפיק באופן מיידי לאחר ההתקנה:

א. שיפור באיכות החיים – מצלמות משפרות את איכות החיים של בני המשפחה כי הן מאפשרות לעקוב אחר מה שמתרחש בתוך הבית גם אם אף אחד מהם לא נמצא בתוכו. בזכות המעקב אחרי מה שקורה בתוך הבית, בחצר או במרפסת, אפשר לשפר את איכות החיים של ההורים והילדים בעת ובעונה אחת.

ב. הגברת תחושת הביטחון – היתרון הכי משמעותי בא לידי ביטוי בהגברת תחושת הביטחון. בין אם מדובר על דירה בבניין מגורים משותף או על בית פרטי וצמוד קרקע, המצלמות מייצרות הרתעה וכך הן מרחיקות גנבים ופורצים. כפועל יוצא מההשפעה הזו של המצלמות על הגנבים והפורצים, תחושת הביטחון של בני המשפחה מתגברת על בסיס קבוע.

ג. השבחת ערך הנכס – ברוב המקרים, התקנה של מצלמות מתבצעת בצורה חד פעמית. זה אומר שגם אם מחליטים לעזוב את הדירה ולעבור לבית אחר, אפשר להשאיר את המצלמות ולהשביח את ערך הנכס. בפועל, התקנה של המצלמות משביחה את ערך הנכס בעשרות אחוזים והופכת אותו לאטרקטיבי יותר בהשוואה לנכסים דומים בשכונה או ברחוב.

איך מתקינים מצלמות נסתרות?

הבעיה היחידה היא שיש המון סוגים שונים של מצלמות נסתרות ולא תמיד ברור באיזה דגם להתמקד על מנת לשפר את איכות החיים, להגביר את תחושת הביטחון ולהשביח את ערך הנכס. מצד שני, זה בדיוק השלב שבו מתייעצים עם אנשי מקצוע.

התייעצות עם אנשי מקצוע מאפשרת להשוות בין סוגים שונים של מצלמות על פי פרמטרים אובייקטיביים וסובייקטיביים. ברשימת הפרמטרים האובייקטיביים, הדגש הוא על המפרט הטכני של כל מצלמה ועל המחיר המבוקש לרכישה והתקנה שלה. בפרמטרים הסובייקטיביים, אפשר לקבל את חוות הדעת של המתקין ולהצליב אותה עם מקורות מידע אחרים כגון חברים, קרובים ובני משפחה.

כמה עולה להתקין את המצלמות?

הטעות הנפוצה היא להיערך לקראת רכישה של מצלמות, בלי להביא בחשבון את העלות של ההתקנה. בפועל, העלות של ההתקנה נקבעת לפי גודל הבית, מספר החדרים והתנאים שיש בתוך חלל הפנים והחוץ. אם רוצים לחסוך בהוצאות בלי שזה יבוא על חשבון הביצועים של המצלמות, כדאי לתאם את ההתקנה מול אנשי מקצוע מנוסים.

יצירת קשר עם אנשי מקצוע יכולה להיות הצעד הראשון בדרך לניצול היתרונות השונים של מצלמות אבטחה ומצלמות נסתרות עבור כל סוגי הבתים הפרטיים. בשלב הבא, מה שעושים זה לפגוש את אנשי המקצוע ולקבל מהם מידע קונקרטי לגבי המצלמה הכי מתאימה עבור הבית. 

אם רוצים, אפשר גם לפגוש את אנשי המקצוע שמתקינים את המצלמות ולבצע מולם בירור מלא לגבי הבדלים בין הדגמים והיצרנים. בהמשך, כל שנותר הוא לתאם את ההתקנה ולברר לגבי תקופת אחריות מלאה.