דוד חשמל

כמה זמן מחזיק דוד חשמל?

דוד חשמל יכול להחזיק מעמד כ-7-10 שנים והרבה תלוי באופן שבו אנחנו מנקים אותו מאבנית, בסוג התחזוקה וביצרן. בנוסף, יש מקרים שבהם אין ברירה אלא להחליף את הדוד אבל גם נסיבות שבהן משתלם יותר לתקן אותו. אז איך בוחרים את הדוד המתאים ולמה חשוב להתייעץ עם בעלי מקצוע? הנה כל התשובות

כל דוד שמש הוא גם אמצעי חימום חשמלי כי יש לו תרמוסטט שאותו ניתן להפעיל על מנת לחמם את המים בחורף, אבל זה לא עובד הפוך. כתוצאה מכך, בעלי מקצוע ממליצים על התקנת דוד שמש ולא על הפתרון החשמלי. מצד שני, יש מקרים שבהם אין ברירה אלא להתקין אותו. לכן חשוב להכיר את ההבדלים בין הדגמים ולהביא בחשבון את העמידות הצפויה שלהם ביחס לאופי השימוש.

מתי מתקינים את הדוד ואיך בוחרים אותו?

דוד חשמל אמור להחזיק מעמד כ-7-10 שנים. מתקינים אותו אם מדובר על בנייני מגורים גבוהים שבהם כבר אין מספיק מקום על הגג להתקנת קולטים, או בדירות ישנות עם גגות רעפי חול. בשביל לבחור אותו נכון, מביאים בחשבון את נפח הדוד ואמינות חברת הדודים. למרות שהאחריות היא בדרך כלל לתקופה של 4 שנים בלבד, עדיין שווה להתעקש עליה ולהבטיח שלא יהיו הוצאות נוספות בטווח הקצר.

פרמטרים המשפיעים על עמידות הדוד

גם דוד שמש וגם דוד חשמל סובלים מהצטברות אבנית. בעיית האבנית נפוצה בכל רחבי הארץ והיא מאוד בולטת בישראל. רוב התקלות הנפוצות נגרמות בגלל הצטברות אבנית, לכן חשוב לנקות את הדוד ולהקפיד לבצע תחזוקה שנתית. אם האבנית מצטברת בתוך המכל או בצינורות, סביר להניח שהדוד יתפוצץ. גם בתקלות קלות יחסית, המשמעות היא פגיעה ביכולת של הדוד לחמם את המים. אחרי מקרים שבהם דוד חשמל התפוצץ אין כמובן ברירה אלא להחליף אותו.

כמה עולה לתקן דודי חשמל?

בעלי מקצוע מיומנים יכולים להגיע ולזהות את סוג התקלה שפוגעת בתפקוד של הדוד. אם זה מתאים, הם יכולים להמליץ על תיקון דודי חשמל מהר וביעילות. כאשר התיקון מבוצע בצורה מלאה ומקצועית, הדוד יכול לחזור לתפקוד מלא. מבחינת מחיר, עלות דוד חשמל בהתקנה ובתיקון מושפעת מהנגישות אליו ומסוג התקלה עצמה. 

התקנת מפסק למניעת תקלות

דוד חשמל מחזיק מעמד יותר זמן אם הוא מופעל באמצעות מפסק. המפסק משמש בתור טיימר לדוד ובעזרתו ניתן לכוון את השעות שבהן הוא דולק. אפשרות מתקדמת ומשוכללת יותר היא להתקין מפסק חכם, שבו יש תכונות כגון הפעלת הדוד מרחוק, מעקב אחרי צריכת חשמל ואפילו קביעת לוח זמנים מיוחד. האביזר עצמו אמנם עולה כמה מאות שקלים וצריך גם לשלם כ-250 ש"ח על ההתקנה, אבל הוא חוסך בהוצאות ובעיקר משפר את העמידות של הדוד מפני בלאי ושחיקה.

בחירת המיקום המתאים להתקנה

רבים לא מביאים בחשבון את האופן שבו המיקום של דוד שמש או חשמל על הגג ובבית משפיעים על העמידות שלהם. כמו כל מכשיר אחר, גם הדוד עלול להיות חשוף לפגעי מזג האוויר ולספוג נזקים בלתי הפיכים. אם רוצים למנוע אותם ולהאריך את חיי הדוד, ניתן לעשות את זה יחסית בקלות באמצעות התקנת פתרונות הצללה. 

החשיבות של התקנה מקצועית

דוד חשמל עומד עושה עבודה טובה יותר ואמין לשנים רבות. עוד במהלך ההתקנה, כדאי גם לוודא שיש בדוד פורק לחץ ושסתום אל חזור. לבסוף, מומלץ לכוון את התרמוסטט לטמפרטורה של מקסימום 60 מעלות כדי למנוע כוויה ובלאי מואץ.