רוזטה

מה זה רוזטה?

החלק שסוגר על חור המנעול או מסתיר את החיבור של מעקה יכול להשפיע בצורה דרמטית על המראה של חלל הפנים. למרות שהוא יחסית קטן, חשוב לבחור אותו היטב ולבדוק מה המפרט הטכני המלא שלו. לאחר מכן, ניתן להשוות בין הדגמים הקיימים על פי שיקולי אסתטיקה, עמידות ומחיר

הדרך היחידה לכסות את נקודת החיבור בין אלמנט מסוים לבין הקיר או התשתית היא באמצעות רוזטה. בנוסף, החלק הזה יכול להתאים כדי לסגור את חור המנעול שיש בדלת. בכל אחד מהמקרים האלה, אפשר להשיג את החלק הרלוונטי בכמה מידות שונות. הגודל הממוצע הוא קוטר של 5 ס"מ, אבל כדי להסתיר חורים גדולים יותר ניתן להשיג אותו בקוטר של 7-8 ס"מ ועם חור פנימי בקוטר של 2 ס"מ.

החשיבות של הסתרת מנגנונים, חלקים או פגמים בהתקנה 

את החשיבות של רוזטות כפי שמתואר לעיל ניתן לראות בשורה ארוכה של מוצרים ביתיים. קודם כל, בתחום האינסטלציה משתמשים בפתרונות כאלה על מנת להסתיר מנגנונים שלא מעוצבים כמו הסגנון של הבית או שיש בהם פגמים בגלל התקנה לא מספיק מקצועית. בנוסף, אפשר למצוא רוזטות לברזים מעוצבים ולשלב אותם בתוך אסלות מודרניות. אם רוצים גם להשיג יתרון אסתטי וגם פונקציונאלי, צריך להבין את החשיבות של החלקים האלה. 

לאן אפשר לחבר את החלקים השונים?

החיבור מתבצע לפי סוג התשתית והמיקום של האלמנטים השונים בחלל הפנים של הבית. אפשר להתקין רוזטות לתקרה באמצעות לחץ, או לשלב פלטה עשויה מתכת מעוצבת כדי להסתיר חיבור של מערכת פנימית לקיר. בנוסף, השוואה בין רוזטות נירוסטה למשל מראה עד כמה חשוב לשלב אותם לצורך הסתרת חיתוכים בקרמיקה שבוצעו עבור ההתקנה המקורית.

איך בוחרים את האלמנט המתאים?

השוואה בין סוגים שונים של רוזטות חייבת להיות מבוססת על כמה שיותר פרמטרים אובייקטיביים. קודם כל, בודקים באיזה חומרי גלם השתמשו על מנת לייצר אותם. אפשרות אחת היא לייצר את האלמנטים השונים מנירוסטה, אבל אי אפשר להתעלם מהיתרונות של אלמנטים מברזל שיש להם עמידות גבוהה. לאחר מכן, צריך לבחור את שיטת ההרכבה של רוזטה לפי השימוש הצפוי בה. 

טיפים לשימוש נכון באלמנטים השונים

כל אלמנט בבית ובחלל הפנים יכול להתאפיין בהנחיות שימוש מעט אחרות. אפשרות אחת למשל היא להרכיב רוזטה רחבה עבור הברז, אך לעשות את זה באמצעות הלבשה ולא עם בורג. כמו כן, ניתן לבצע את ההצמדה לקיר באמצעות לחץ ולהתייעץ עם בעלי מקצוע לגבי החלפת רוזטות לדלתות במקרה של שחיקה. אם הדלת כבר לא מקובעת למקומה, החלפה של רוזטה תהיה פתרון משתלם וזול יותר מאשר החלפת כל הדלת או מנגנון הנעילה.

התאמת רוזטות לברזים

רובנו רואים את החשיבות של האלמנטים מברזל או נירוסטה דווקא במוצרים השונים שקשורים למערכת האינסטלציה. בין אם מדובר על ברזים או על אביזרי אמבטיה, מאוד חשוב להתאים את האלמנטים הקיימים לגודל ולחומר שממנו אביזרי האינסטלציה עשויים. בנוסף, אפשר להשוות בין האלמנטים הקיימים לפי חומרי הגלם ולפי המחיר.

ציפוי וגלוון מרכיבים בצנרת

כל המרכיבים השונים שמשולבים בצנרת, באמבטיה ובשירותים גם צריכים לעבור תהליך גלוון מסוים למניעת חלודה וקורוזיה. בהקשר הזה, הדגש הוא על ציפוי וגלוון שמבוצעים במפעל גם עבור רוזטה. לאחר הציפוי והגלוון, ניתן להבטיח עמידות גבוהה יותר של המוצרים השונים גם אם הם חשופים באופן קבוע לנזקי המים והלחות.