אישור בטיחות לבריכה – כל מה שצריך לדעת ולהכיר לפני בנית בריכת החלומות

בניית בריכה פרטית או ציבורית מחייבת אישור של המועצה המקומית. בשביל להגיש את התכניות לאישור, צריך חתימה של יועץ בטיחות שמתמחה בנושא. במאמר הבא נסביר מהו אישור בטיחות לבריכה ומה חשיבותו

בניית בריכה יכולה להתבצע תוך כדי בניית בית חדש או שיפוץ נכס קיים. בנוסף, יש פרויקטים שונים של בניית בריכות ציבוריות במכוני קאנטרי, מוסדות חינוך ועוד. בכל אחד מהמקרים האלה, החוק בישראל מחייב קבלת היתר לצורך בניית הבריכה. את ההיתר והאישור מקבלים מהמועצה המקומית שאחראית על השטח שבה בונים את הבריכה, אך חייבים להגיש תכניות לאישור בחתימה של יועץ בטיחות.

אישור בטיחות לבריכה הוא מסמך שמחויב על פי התקנות והחוק. בין היתר, ההתייחסות לאישור כזה מופיעה למשל בתקנות התכנון והבנייה, בתקנות החשמל, בכללי המים ובהוראות משרד הבריאות. כמו כן, יועץ בטיחות לבריכה חשוב כי הוא עוזר לזהות את הסיכונים האפשריים בסביבת הבריכה ולמנוע אותם מראש.

למה כדאי לנו לקבל אישור בטיחות לבריכה?

הטעות הנפוצה היא להסתכל על התהליך של אישור בטיחות לבריכה בתור מגבלה. בפועל, כל מי שמחליטים לבנות בריכה פרטית או לוקחים על עצמם את האחריות עם בניית בריכה ציבורית חייבים לזכור את ההשפעה של האישור הזה על הבטיחות של הסביבה. בעוד היזמים או בעלי בתים פרטיים דואגים רק לגודל של הבריכה ולנראות שלה, צריך יועץ בטיחות חיצוני שיסתכל גם על שיקולי הבטיחות.

כדאי לנו לקבל אישור בטיחות לבריכה כדי לוודא שהתהליך נעשה בצורה מקצועית. בנוסף, האישור הזה מעיד על כך שהבריכה בטיחותית ושאין בעיה להשתמש בה. גם בבתים פרטיים וגם במקומות ציבוריים, האופן שבו בונים את הבריכה משפיע דרמטית על הסיכון חלילה להחליק, ליפול או לטבוע.

מה כולל התהליך עד לקבלת אישור הרשויות?

האמת היא שקבלת אישור בטיחות לבריכה היא רק חלק מתוך תהליך ארוך יותר. בשביל לקבל את אישור הרשויות וטופס 4 למשל, צריך לערב אדריכל ולהתייעץ איתו. לאחר מכן, החוק מחייב הפקת אישור על ידי מהנדס בטיחות תוך הקפדה על התקנים של הרשויות והמועצות המקומיות ברחבי הארץ. מאוד חשוב למשל לבדוק כל מקרה לגופו, כי יכול להיות שההנחיות של רשות מקומית מסוימת יהיו מעט שונות לעומת רשויות אחרות.

המומחים של הנדסה בגובה בע"מ ישמחו לעמוד לרשותך בשלבים שונים של אישור התהליך. אנו נרכז עבורך את כל התהליך בצורה מסודרת, נקצר עבורך את לוח הזמנים ונלווה אותך אישית.