אל פסק לחדרי שרתים

מערכת אל פסק חייבת להיות חלק בלתי נפרד מכל חדר שרתים. אבל איך בוחרים את המערכת המתאימה, לפי מה משווים בין המערכות השונות ועם מי אפשר להתייעץ בכל מקרה של דילמה או התלבטות? הנה כל התשובות

מערכת אל פסק מגנה על מכשירים שניזונים מרשת החשמל במקרים של הפרעות באספקת המתח החשמלי. בין היתר, מערכת אל פסק יכולה למשל למנוע נזקים למכשירים החשמליים על רקע הפסקות חשמל פתאומיות, תנודות בלתי רצויות, קפיצות מתח ורעשים חשמליים שנובעים מפעילות מכשירים סמוכים שניזונים מאותה רשת.

מערכת אל פסק חשובה בכל מקום שבו יש מכשירים חשמליים, אבל היא קריטית בחדרים ספציפיים שתלויים באספקת חשמל יציבה וסדירה – כמו חדרי שרתים. ללא מערכת אל פסק לחדרי שרתים, לא ניתן להגן על המחשבים מפני הנזקים והסיכון הוא גם לשרתים עצמם וגם לכל המכשירים החשמליים והמחשבים שמחוברים אליהם מרחוק.

 

איך בוחרים אל פסק לחדרי שרתים?

החדשות הטובות הן שיש כיום מערכות מעולות שמאפשרות ליהנות מהיתרונות של אל פסק לחדרי שרתים. בשביל לבחור נכון בין המערכות הללו, יש כמה שיקולים שכדאי להתייחס אליהם:

א. מפרט טכני – המפרט הטכני המתואר על ידי היצרן מאפשר להשוות בין סוגים שונים של מערכות אל פסק לחדרי שרתים בצורה אובייקטיבית. בגלל שהמפרט הטכני כולל בתוכו פרטים אובייקטיביים, הוא מסייע להשוואה מבוססת. בין היתר, המפרט הטכני מתאר למשל נתונים על הספק המערכת, סוג האל פסק, כמות המצברים הפנימיים, זמן הגיבוי, תצורת המערכת וכן הלאה.

ב. מבנה המערכת – כדאי להשוות בין סוגים שונים של מערכות אל פסק לחדרי שרתים לפי המבנה שלהן. אם מסתכלים על החלק האחורי של המערכת, ניתן לראות לדוגמא האם קיימת כניסת AC ואיפה בדיוק היא ממוקמת. חוץ מזה, המבנה מתאר את מספר ומיקום שקעי התפוקה ואת סוג וכמות חיבורי התקשורת.

ג. מספר השרתים שעבורם המערכת מתאימה – אי אפשר לבחור מערכת אל פסק לחדרי שרתים בלי לבדוק לכמה שרתים היא מתאימה. כך לדוגמא מערכת בסיסית יכולה להתאים עד שני שרתים בלבד, בעוד מערכת מתקדמת תתאים לכמות גדולה יותר של מספר שרתים שונים.

 

כמה עולה אל פסק לחדרי שרתים?

שיקול אחר ולא פחות משמעותי לצורך בחירה מושכלת ומבוססת של אל פסק לחדרי שרתים הוא המחיר. בשביל ליהנות מהיתרונות של המערכת גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך, צריך לדעת כמה היא עולה ביחס למחירים המקובלים בתחום ובענף. בהקשר הזה, ניתן גם להשוות בין סוגים שונים של מערכות לפי מבצעים או עלויות עקיפות – כגון התקנה והתאמות בתשתית החשמל.

בסופו של דבר, מערכת אל פסק לחדרי שרתים היא לא הוצאה רגילה אלא השקעה משתלמת. בזכות המערכת, ניתן להגן על השרתים ולמנוע נזקים בלתי הפיכים.