מערכות גילוי אש

מערכות גילוי אש – מהם ההבדלים בין המערכות השונות?

מערכות גילוי אש

הייעוד של מערכות גילוי אש ועשן הוא לספק התרעה מוקדמת על התפתחות דליקה או שריפה. באמצעות מערכות אלו ניתן לקבל התרעה אוטומטית, ללא מעורבות יד אדם ובאופן בטיחותי. המערכות מותאמות לצרכים של קהלי יעד שונים ובין היתר ניתן לשלב אותן בבנייני מגורים, משרדים או בתים פרטיים. כמו כן, יש בתי עסק שמחויבים בהתקנת מערכות גילוי אש על פי חוק וכדי לקבל רישיון עסק.

הדבר החשוב ביותר הוא לבחור מערכות גילוי אש שמיוצרות רק על פי צרכי הלקוח מצד אחד, אך גם לפי כל התקנים הבינלאומיים הישראליים הדרושים מצד שני. בלי לעמוד בתקנים אלו, לא ניתן לקבל שירותי כיבוי ברמה גבוהה וגם אי אפשר להשלים את תהליך הרישוי של העסק.

מערכת גילוי אש מתקדמת

מה ההבדל בין סוגים שונים של מערכות גילוי אש?

מבחינה טכנית, קיימים הבדלים מסוימים בין סוגים שונים של מערכות גילוי אש. הנה למשל כמה הבדלים בולטים מן הסוג הזה:

א. סוג הגלאים

ההבדל העיקרי בין סוגים שונים של מערכות גילוי אש נובע מסוג הגלאי שבו משתמשים. קיימים סוגים שונים של גלאים ובהם לחצן שריפה ידני, גלאי עשן, גלאי חום, גלאי להבה וגלאי פחמן דו חמצני.

ב. תגובה לשריפה

אפשר לבחור בין סוגים שונים של מערכות גילוי אש לפי התגובה הרצויה. כאן צריך להזכיר את ההבדל בין מערכות אזעקה, כיבוי וצמצום סיכונים ואת המאפיינים השונים שלהן.

ג. התרעה

המטרה של מערכות גילוי אש היא כאמור לספק התרעה בזמן אמת ולאפשר פינוי יעיל ומהיר של המבנה כדי למנוע נזקים לרכוש ולחיי אדם. כאשר משווים בין סוגים שונים של מערכות, מחליטים האם לקבל התרעה על בסיס אמצעי שמע או אמצעים ויזואליים.

כדאי להתייעץ עם בעלי מקצוע מהתחום של כיבוי וגילוי אש בכל מקרה של דילמה. התייעצות כזו לא רק מאפשרת להתאים כל סוג של מערכת לצרכים של קהל היעד ולדרישות החוק, אלא גם מסייעת לרכז שירותי התקנה וקבלת אחריות. ככל שפונים מוקדם יותר לחברה מקצועית, כך מגדילים את הסיכוי לבחירה מושכלת.

המאמר הופק ע"י אלפיין סיסטמס – חברת התקנה של מערכות גילוי וכיבוי אש מתקדמות המציעות שירותי פתרונות גילוי אש מתקדמים לכל צורך, מבנים, תעשייה, הנדסה, ביקורות אש.