מערכת סינון לממ''ד

איך לבחור נכון מערכת סינון לממ"ד?

המערכת שבה משתמשים על מנת לבצע סינון אוויר בתוך מרחב מוגן דירתי קובעת במידה רבה את רמת המיגון וגם את איכות החיים שלנו. במאמר הבא נסביר איך בוחרים מערכת סינון לממ"ד, מה ההבדל בין הדגמים ועם מי אפשר להתייעץ בכל מקרה של דילמה או התלבטות

המטרה של מרחב מוגן דירתי היא לספק לנו פתרון מיגון יעיל במקרה של איומים קונבנציונליים, בלתי קונבנציונליים או רעידות אדמה. המרחב המוגן הדירתי מוקם כיום על פי הנחיות של פיקוד העורף והוא מהווה חלק חשוב במפרט של בנייני מגורים ודירות חדשות. בנוסף, יש מקרים שבהם גם בעלי בתים ישנים יבחרו לבנות מרחב מוגן מן הסוג הזה.

התפקיד של מערכת סינון לממ"ד

בין אם מי שבונים את המרחב המוגן הדירתי הם יזמים, קבלנים ובעלי מקצוע ובין אם מדובר על אנשים פרטיים, הדבר החשוב ביותר הוא לדאוג להתקנה מקצועית של מערכות סינון אוויר. מערכת סינון לממ"ד קריטית לתפעול השוטף ויש לה כמה תפקידים:

א. סינון אוויר כאשר החדר אטום – מרחב מוגן דירתי הוא מטבע הדברים מקום שאמור להיות אטום לחדירת חומרים שונים מבחוץ. הבעיה היא שבעת איטום מוחלט לא מתבצעת תחלופה של האוויר, מה שעלול להיות מסוכן. כאן נכנסת לפעולה מערכת אוורור וסינון לממ"ד וזה גם היתרון שלה בהשוואה לאלטרנטיבות.

ב. שיפור איכות האוויר – דגם מתאים של מערכת סינון אוויר לממ"ד יכולה לשפר את איכות האוויר גם בשגרה. אם משתמשים במרחב מוגן דירתי כחדר לכל דבר, כמו למשל חדר משחקים לילדים או אפילו חדר עבודה להורים, חשוב להתקין מערכת סינון אוויר ייעודית.

ג. השקעה משתלמת – משתלם לרכוש מערכת אוורור וסינון לממ"ד ברמה גבוהה. בטווח הקצר, זה מבטיח שיפור באיכות האוויר ומניעת תחלואה. בטווח הארוך, מערכת כזו מחזירה את ההשקעה כי היא משביחה את הערך של נכס הנדל"ן.

ד. עמידה בהנחיות פיקוד העורף – הנחיות פיקוד העורף הן אלו שמשמשות לטובת היכרות עם המפרט המלא לבניית מרחב מוגן דירתי. בין היתר, ניתן להיעזר בהנחיות אלו על מנת להבין את החשיבות של התקנת מערכת סינון ייעודית שיש לה תפקיד חשוב גם בשגרה וגם בחירום.

איך בוחרים מערכת סינון אוויר לממ"ד?

מערכת אוורור וסינון לממ"ד בוחרים לפי המפרט המלא המתואר על ידי היצרן. המפרט יכול לעזור לנו לדעת איזו מערכת הכי מתאימה למרחב המוגן הדירתי שלנו מבחינת גודל במ"ר או לפי אופי השימוש. בנוסף, המפרט מתאר לעיתים קרובות גם את התכונות של המערכת ואפשר להיעזר בו כדי לדעת כמה היא אמורה לעלות.

מלבד בחירת המערכת לפי מפרט, יש לוודא התקנה מקצועית. ללא התקנה מקצועית שלא תפגע באיטום של החדר, לא ניתן יהיה לעמוד בהנחיות של פיקוד העורף ולהשיג את היתרונות של מערכת סינון יעילה.