מצלמות IP

מה זה מצלמת ip?

מצלמות ip הן מצלמות שמתחברות למחשב ומשדרות וידאו בזמן אמת יכולות לשמש לצרכי אבטחה, מעקב ובקרה. במאמר הבא נציג את הסוג הזה של המצלמות ונסביר מה מיוחד בהן בהשוואה לדגמים אחרים

מצלמות ip מתעדות וידאו ומסוגלות לשדר אותו לרשת האינטרנט. בדרך כלל מדובר על שידור אלחוטי רציף, אך יש מגוון רחב של דגמי מצלמות המנצלות גם פתרונות טכנולוגיים נוספים. המצלמות מגיעות עם מנוע פנימי שמאפשר תזוזה לרוחב ולאורך, זום אופטי והתמקדות באלמנטים ספציפיים. 

המצלמות מריצות שרת על גבי מערכת הפעלה ייעודית שמוטמעת בהן ולכן ניתן לגלוש אליהן מכל מחשב עם חיבור לאינטרנט. בנוסף, בתוך מצלמות ip משולבות תכונות מתקדמות כמו גילוי תנועה אוטומטי בזמן אמת, התראת מיילים על תנועה לא אופיינית וכן הלאה. הן מיוצרות על ידי החברות המובילות בעולם ומשמשות בעלי בתים, משרדים, עסקים, חנויות, מפעלים, מחסנים, מוסדות ציבור, בתי מלון ועוד.

5 יתרונות מנצחים למצלמות IP 

אלו היתרונות שמוכיחים מדוע מצלמות ip הן פתרון אבטחה ייחודי ומתקדם בהשוואה למצלמות אחרות:

גמישות ומודולאריות – ניתן להוסיף מצלמה למערך הקיים בקלות וללא צורך בהוצאה כספית גדולה. הגמישות הופכת את מערכת הצילום למודולארית ונוחה. הצילום לא תלוי בכרטיס ההקלטה המותקן במחשב או בחומרה אחרת. 

בקרה ושליטה על אתרים שונים – אפשר להשתמש במצלמות כדי לשלוט במספר אתרים בעת ובעונה אחת. המצלמות מנוהלות באמצעות תוכנה המותקנת במחשב והן מאפשרות צפייה בזמן אמת, אחזור של הקלטות מסוימות, תפעול צידוד של מצלמות וכן הלאה. השליטה מרחוק מבוססת על רשת האינטרנט והיא אינה מוגבלת לזמן או מקום.

אבטחה – רמת האבטחה של מצלמות ip גבוהה משמעותית מרמת ההגנה הקיימת במערכות צילום אחרות. המערכת מאובטחת עם סיסמא ושם משתמש, היא מונעת כניסת גורמים זדוניים והיא עומדת בסטנדרטים המחמירים בעולם.

ירידה לפרטים – מבחינת מפרט טכני, הרזולוציה של מצלמות ip היא חלק בלתי נפרד מרשימת היתרונות. ניתן להשתמש במצלמות כדי לרדת לפרטים קטנים במיוחד ולזהות הבדלים בין מקומות שונים. המצלמות לא תלויות בתוכנה המותקנת על המחשב והן מסוגלות להתריע בזמן שריפה, להציג מפה אלקטרונית ולסנן אירועים לפי תאריך, שעה או סוג.

עלות – המחיר של המצלמות משתלם בטווח הקצר והארוך. הוא חוסך הוצאות על אבטחה ומונע גניבות ופריצות. המצלמות נמכרות לשוק הפרטי והמסחרי על ידי חברות מובילות.

מלבד האמור לעיל, יש לציין כי המצלמות מנוהלות ע"י תוכנת NVR שמהווה מרכיב מרכזי לכל פתרון אבטחה ובקרה ממוחשבת. התוכנה מספקת כלים לניטור וניתוח הקלטות וניתן להשתמש בה כדי להקליט או לאחזר קטעי וידאו. התוכנה תומכת בחיפוש חכם של ההקלטות, שליטה במצלמות ממונעות וגישה מרחוק דרך דפדפן במחשב או מכשיר טלפון חכם.