יועץ נגישות

איך לבחור יועץ נגישות

מדינת ישראל רואה כערך עליון הנגשה של מבנים למי שסובל ממוגבלות, או לחלופין התאמה של מבנים שכבר קיימים. הדבר נובע מן עליית המודעות, שרק מתגברת עם חלוף השנים, לאורה לכל האנשים מגיעה הזכות להגיע לכל מקום באשר הוא, אף במידה והם סובלים מכל מיני מוגבלויות פיסיות. על מנת לבצע זאת הלכה למעשה, נעשתה התאמה של תקנות התכנון והבנייה, כמו גם של חוק שוויון הזכויות לבני אדם שסובלים מאי אלו מוגבלויות. אבל אף לאותם בני אדם אשר סובלים מכל מיני בעיות, כגון – פיגור שכלי, חירשות, וכיוצא בזאת.

כאן נכנס התפקיד החשוב של יועץ נגישות לנכים.  הוא בוחן את תכניות הבנייה, מפרט איזה תיקונים נדרשים בה, ומוסר את ההנחיות הנדרשות, כדי לאשר את הנגישות למבנה. מדובר על תפקיד מורכב ביותר, ובשל זאת אנו לא עושים כל פשרה בעניין, ומציעים את השירות המקצועי ביותר, שניתן על ידי יועצי נגישות מנוסים, מקצועיים ומורשים ביותר.

מה כוללים בדיוק שירותי יועץ נגישות?

מי שאמין על מתן יועץ נגישות לנכים, עובד בהתאמה לכל סביבה, מבנה או בית עסק. ייעוץ נגישות שכזה מתבצע בהלימה לתקנות של התכנון והבנייה וחוק שוויון הזכויות לאנשים בעלי מוגבלויות. הייעוץ לנגישות הנכים מכיל ליווי כבר בשלבי תכנון הבנייה, הביצוע והאכלוס שלה, כמובן. וכולל שני סוגי שירותים

  1. ייעוץ נגישות עבור בתי עסק פרטיים – ניתן למגוון רב של חברות, כמו למשל – בתי מלון וכל מקום שמספק נופש ובילוי, רשתות וחנויות גדולות במיוחד, מועדוני כושר, אולפנים, בריכות שחייה או לחלופין אולמות וגני אירועים.
  2. ייעוץ נגישות למקומות ציבוריים – שירותי חירום, מוסדות ציבוריים, אתרים וגנים, מסופי תחבורה, שטחים פתוחים, ממשל מקומי, מוסדות חינוכיים, מוסדות בריאות, אתרי תיירות בארץ, ממשל מקומי, תרבות ספורט ופנאי או משרדי ממשלה, וכולי.

איך לבחור יועץ נגישות?

השאלה המתבקשת היא כמובן איך בוחרים יועץ נגישות שאפשר לסמוך עליו. כאן נכנסים לתמונה מספר שיקולים וכדאי להכיר אותם:

א. המלצות של לקוחות מרוצים

המלצה היא האינדיקציה הכי טובה למקצועיות של יועץ הנגישות. במקום להזמין אותו ורק אז לגלות שהוא לא מקצועי, אפשר להשתמש בהמלצה של לקוחות שכבר השתמשו בשירותיו והיו מרוצים.

ב. זמינות

כל עיכוב בפרויקט הנגשה עלול לגרור אחריו הוצאות מיותרות ועוגמת נפש, מצד כל הגורמים המעורבים. כדי למנוע את זה, בוחרים מלכתחילה יועץ נגישות זמין שמבין את חשיבות הנושא ומסוגל לעמוד לרשות הלקוחות כמה שיותר מהר.

ג. מחיר

אין סיבה לחרוג מתוך מסגרת התקציב של בית העסק או המוסד הציבורי, גם אם רוצים לבצע שורה ארוכה של התאמות נגישות. התפקיד של היועץ הוא לספק את השירות במחיר הוגן.

הפתרון: לפנות אל ש.פ.י בטיחות ואיכות בע"מ

מומלץ להתייעץ עם המומחים של ש.פ.י בטיחות ואיכות בע"מ לגבי הסדרי נגישות שונים. קודם כל, אנו נגיע אל האתר או השטח ונבדוק עבורך את התקן. שנית, נוודא שהפרויקט שלך עומד בכללי הנגישות והרגולציה ונלווה אותך לאורך הפרויקט. במקביל, ניקח אחריות מלאה על כל הסדרי הנגישות וכך נהפוך את העסק שלך לכזה שמתאים לבעלי מוגבלויות – בלי שיהיו לך חששות כאלה ואחרים לגבי סנקציות או קנסות.

חשוב לך לעמוד בכללי הנגישות אבל אין לך היכרות מספיקה עם התחום? בשביל זה יש יועץ נגישות. מרגע השארת הפרטים באתר הרשמי של ש.פ.י בטיחות ואיכות בע"מ, לא יהיו לך יותר דאגות והשלב הבא יהיה להצטרף אל משפחת הלקוחות המרוצים והממליצים שלנו.