איך דחסנים עובדים?

הדרך של דחסנים לפנות מקום, למנוע זיהום סביבתי ולייעל תהליכי פינוי והטמנה של פסולת היא לדחוס אותה לאריזות מהודקות ונוחות לשינוע. במאמר הבא נציג את ההבדלים בין סוגי הדגמים ונסביר מה מאפיין אותם

כל הסוגים השונים של דחסנים מיועדים באופן עקרוני על מנת להשיג את אותה מטרה: לדחוס את הפסולת ולצמצם את הנפח שאותו היא תופסת. בזכות היכולת לצמצם את נפח הפסולת, אפשר לפנות מקום במרחב הציבורי או בשטח של תאגידים, חברות, מפעלי ייצור ועוד. במקביל, אותם כלים בדיוק מתאימים על מנת לצמצם את נפח הפסולת כדי למנוע זיהום סביבתי. לזה צריך לשדך את היתרון של הכלים מבחינת התייעלות של תהליכי פינוי והטמנה וכך מבינים את היתרונות שלהם.

הבדלים בין סוגי דחסנים

מה שרבים לא יודעים הוא איך בעצם עובדים דחסנים. מצד שני, האמת היא שאין רק שיטה אחת שמתאימה לכל הסוגים. בפועל, פעולת הדחיסה של אשפה רטובה למשל לא מתבצעת כמו שדוחסים אשפה יבשה. יתרה על כך, ניתן לראות שיטות עבודה שונות במהלך דחיסה של חומרי גלם שונים ובהם נייר, פלסטיק, מוצרי אלקטרוניקה וכן הלאה. 

החשיבות של התאמת הדחיסה לסוג הפסולת

התנאי החשוב ביותר שבו צריך לעמוד על מנת להשלים את תהליך הדחיסה הוא להתאים את הכלים לסוג הפסולת. בשלב הראשון, מגדירים את סוג הפסולת שאותה רוצים לדחוס ודואגים להפריד בין אשפה רטובה ויבשה. בשלב השני, בודקים מה צפוי להיות ההיקף של הפסולת שאותה דוחסים וכמה מקום ניתן להקצות עבורה גם אחרי הדחיסה. בשלב השלישי, מתאמים את הפינוי והשינוע של הפסולת אל אתרי ההטמנה או המחזור.

דחסן

איך משפיע המפרט הטכני על פעולת הדחיסה?

מבחינה טכנית, מה שהכי משפיע על הפעילות של סוגי דחסנים שונים הוא כמובן המפרט שלהם. באמצעות המפרט הטכני ניתן לתכנן התאמה מלאה בין הדחסן לבין המטרות שאותן מנסים להשיג. במקביל, המפרט הטכני המתואר על ידי היצרן מספק מידע אובייקטיבי לגבי הבדלים בין הדגמים. אם מקבלים מוקדם את המידע הזה, ניתן להיעזר בו על מנת להשוות בין סוגים שונים של פתרונות דחיסה עוד לפני שבוחרים אותם.

תפעול נכון של הדחסנים

עוד דרך להבין כיצד עובדת פעולת הדחיסה היא להתייחס אל התפעול שלהם. בפועל, רוב שלבי התפעול מבוססים כיום על עבודה אוטומטית וללא מגע יד אדם. בשביל שהדחסן יבצע את עבודתו, כל שנדרש הוא לשלב אותו באזור שבו מרכזים את הפסולת. לאחר מכן, התפקיד של הדחסן הוא לצמצם את הנפח של הפסולת ולדאוג שהיא לא תתפזר לעוד אזורים וחלקים.

מהם הדגמים הבולטים של המכשירים?

לכל דגם של דחסן יכולים להיות מאפיינים אחרים שמשפיעים על איך שהוא עובד. על קצה המזלג, ניתן למשל להזכיר את המאפיינים של דחסן נתיק דו תאי או חד תאי שבו משתמשים בטכניקות שוט חכם או שני שוטים. לשם השוואה, בדחסן משולב אינטגרלי משתמשים ביכולת לברור את האשפה ולמיין אותה אוטומטית על מנת להקל על פינוי הפסולת.

מה מאפיין דחסן מקטין אשפה לעומת דחסן מיני?

דחסן מקטין אשפה עובד אחרת כי הוא נועד עבור מקומות שבהם אין אפשרות למקם דחסנים דו או חד תאיים. בפועל, הוא מתחבר בקלות ומכווץ את האשפה על מנת להקטין את ההיקף שלה בעשרות אחוזים. לעומת זאת, דחסן מיני פועל אחרת והוא שכיח אצל קבלני בניין. בנוסף, הוא מתאים לאשפה אורגנית ותופס מינימום מקום גם ברשתות שיווק ומרכולים.

דחסנים ומצמצמי אשפה

אם אתם מעוניינים בצמצום מקום עבור העסק / מפעל שלכם, הנכם יותר ממוזמנים להיכנס אל גמא תקשורת ולהזמין את הדחסנים המומלצים שלהם, ולהנות מהיתרונות הייחודיים והמחירים האטרקטיביים שלהם היכנסו!