דחסניות אשפה

צמצום פסולת במפעלים תעשייתיים בעזרת דחסניות אשפה

האפשרות לדחוס כמויות אשפה גדולות מאפשרת למפעלים תעשייתיים לשמור על תפוקה גבוהה לאורך זמן. כמו כן, דחסניות אשפה הקיימות מסייעות לתהליך המחזור ולכן משתלם למפעלים להחזיק בהן

היתרון של דחסן אשפה בא לידי ביטוי באופן שהוא מצמצם את הנפח שלה. באמצעות הדחסן אפשר לצמצם את נפח האשפה בעשרות אחוזים, בלי להתפשר על שיקולי תברואה כאלה ואחרים. בנוסף, ברגע שמצמצמים מהנפח שהאשפה תופסת – יש יותר מקום במפעל. המשמעות הכלכלית היא חיסכון בהוצאות על שטחי שכירות, שיפור התפוקה והיעילות וגם סיוע בתהליכי מחזור.

איך בוחרים דחסן מתאים?

דחסן אשפה תעשייתי הוא תנאי להתמודדות יעלה והיגיינית עם כמויות פסולת גדולות. עם זאת, בחירה נכונה של דחסן מן הסוג הזה היא משימה מורכבת מכפי שנהוג לחשוב. אם רוצים ליהנות מיתרונות הדחסן גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך, מאוד חשוב לבחור אותו נכון. כאן יש כמה פרמטרים שצריכים לעמוד בראש סדר העדיפויות:

  • נפח הדחסן בליטרים
  • מהירות הפעלת הדחסן
  • מידות הדחסן במטרים
  • תפעול הדחסן והתחזוקה שלו
  • אופן פינוי והעמסת הדחסן למכולות או משאיות

כמה עולות דחסניות אשפה?

מפעלי תעשייה משתמשים בדחסן ייעודי על מנת לחסוך זמן והוצאות. בשביל ליהנות מהיתרונות של דחסניות אשפה, נציגי המפעל צריכים להתאים אותו לדרישות שלהם. מלבד דרישות טכניות שקשורות למשל אל גודל הדחסן ושיטת הפעולה שלו, אפשר להשוות בין הדגמים גם לפי מחירים. כמו כן, יש לזכור שעבור מפעלי תעשייה מדובר על הוצאה מוכרת. מבחינת מיסוי, המשמעות היא שניתן לקזז את עלות רכישת הדחסן מחבות המס החודשית או השנתית של המפעל.

תפעול דחסניות אשפה במפעלי תעשייה

הבעיה היחידה שבעלי מפעלים תעשייתיים עלולים להיתקל בה היא קושי בתפעול של הדחסן עצמו. זה שהמפעל משתמש בדחסן לא בהכרח אומר שיש לו עובדים שגם יודעים כיצד לתחזק אותו, לכן יכול להיות שהם יצטרכו לעבור הכשרה ייעודית. בנוסף, ההכשרה עצמה היא פשוטה מכפי שנהוג לחשוב. למעשה, רוב החברות שמשווקות דחסניות גם לוקחות על עצמן אחריות מבחינת הדרכת העובדים שאמורים לתפעל אותן.

מה עושים אחרי שדוחסים את האשפה?

האמת היא שהקצאת הדחסן עבור המפעל התעשייתי היא רק חלק מתוך מערכת שיקולים רחבה יותר. אחרי דחיסת האשפה, צריך לבדוק מה הדרך הכי נכונה להעביר אותה אל אתרי ההטמנה או המיחזור. בשלבים האלה, משווים בין פתרונות הדחיסה הקיימים ובודקים איזה אתר הכי מתאים לקבל את האשפה לפי הסוג שלה: נייר, פסולת אלקטרונית, אשפה אורגנית, חומרים תעשייתיים וכן הלאה.

מהן ההנחיות עבור תפעול נכון של הדחסן?

הנחיות הבטיחות והתחזוקה מאפשרות לתפעל דחסנים באופן נכון גם במפעלים שבהם מצטברות כמויות אשפה גדולות מאוד. תוך כדי התפעול והתחזוקה, לומדים למשל באיזה סוג אשפה מדובר ואיך הכי נכון לדחוס אותה. כמו כן, יש משמעות לאופן שבו משלבים סוגי פתרונות דחיסה שונים ביחס לסוג האשפה והפסולת. באמצעות תפעול נכון של הדחסן, ניתן לשפר יעילות וביצועים.

איפה כדאי לשים את הדחסן?

מפעלים תעשייתיים מסוגלים להתמודד עם כמויות הפסולת שנצברת רק אם הם מציבים את הדחסן המתאים במקום הנכון. בכל מקרה של דילמה או התלבטות לגבי מיקום הדחסן, כדאי לנציגי המפעל התעשייתי להתייעץ עם בעלי מקצוע ולהיעזר בניסיון שלהם. לאחר מכן, אפשר להשתמש בשירות הזה גם כדי לתאם שירותי פינוי אשפה.