ציפוי מתכות

ציפוי מתכות באבץ למניעת קורוזיה

גלוון, או במילים אחרות ציפוי מתכות, הוא תהליך שאותו אפשר ליישם באמצעות אבץ וכך להשיג שורה ארוכה של יתרונות. במאמר הבא נציג את מאפייני התהליך, נבין מה הוא כולל ונסביר כיצד כדאי לבצע אותו

השוואה בין תהליכי תהליכי ציפוי עוזרת להצביע על מספר הבדלים משמעותיים. קודם כל, ניתן לראות הבדל משמעותי בין האופן שבו מיישמים את הציפוי על מתכת לבין האופן שבו עושים זאת עם חומרי גלם אחרים. שנית, יש הבדל בין התכונות של חומר הציפוי עצמו. על הרקע הזה, אפשר להבין טוב יותר מהם יתרונות השימוש באבץ.

מה היתרונות של יישום שכבת אבץ?

שכבה אבץ אחת היא בדיוק מה שנדרש לעיתים קרובות כדי להגן על המתכת. באמצעות ציפוי מן הסוג הזה, אפשר לנצל את יתרונות האבץ גם למתכת שבדרך כלל סובלת מקורוזיה או חלודה. בפועל, לתהליך קוראים בעגה המקצועית גלוון והוא מוכיח את עצמו גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך. כמו כן, תהליך הגלוון יעיל מאוד לכל סוגי המתכות.

מה היתרונות של ציפוי מתכות באבץ?

מניעת קורוזיה היא ללא ספק היתרון הכי גדול ומשמעותי באופן בו מיישמים שכבת האבץ על גבי המתכת. אם רוצים לצפות מתכת ולמנוע ממנה לצבור חלודה ונזקים שונים, אפשר לעשות זאת באמצעות שכבת אבץ ייעודית. השכבה היא אמנם בעובי מינימאלי של כמה מיקרון בלבד, אבל היא מתאימה מאוד לציפוי המתכת.

באיזה סוגי אבץ אפשר להשתמש?

ציפוי מתכות למניעת קורוזיה יכול להתבצע באמצעות סוגים אבץ שונים. קודם כל, ניתן להשתמש באבץ טבעי. זהו סוג אבץ המתאפיין בכך שקל להלחים ולכופף אותו ושהוא אינו דורש תחזוקה מסובכת או אפילו ניקיון. כמו כן, אבץ טבעי אפשר לזהות באמצעות הצבע האפור שלו והוא בעל נטייה להתכהות עם הזמן. האבץ הטבעי נפוץ גם בגלוון מתכות וגם בעבודות פחחות שונות.

אבץ רך לעומת אבץ גרפיט

עוד סוג אבץ שבו אפשר להשתמש כדי להגן על המתכת מפני חלודה מכונה אבץ רך. זהו חומר גלם נוח לעיצוב שמתאים למגוון צורות רחב, מה גם שניתן להשתמש בו כדי לחבר ארובות או לסגור פחים. במקביל, אותו סוג אבץ רך משמש לסגירת חלונות לגגות. לשם השוואה, סוג אחר אבץ שיכול גם הוא להתאים לכיסוי וגלוון מתכות הוא גרפיט.

איך מבצעים את הציפוי?

בעלי מקצוע ולקוחות פרטיים שזקוקים לתהליך גלוון לסוגי מתכות שונות צריכים לדעת איך לבצע אותו. כך למשל כדאי להשוות בין בעלי מקצוע לפי ההליך הכימי, אך לזכור שבכל מקרה מדובר באבץ חם שנכנס אל תוך טבילה חמה. לאחר מכן, לוקחים את רכיב המתכת וטובלים אותו בתוך אמבט האבץ כאשר הוא במצב נוזלי. בגלל שטמפרטורת האבץ היא כ-450 מעלות, קל לו להיצמד למתכת ולהגן עליה מפני חלודה.

הגנה מפני חלודה

תהליך אפקטיבי של ציפוי מתכות באמצעות אבץ יכול להיות השקעה משתלמת מאוד. זו הדרך הכי טובה להגן ולמנוע החלדה של המתכת, בלי לחרוג מתוך מסגרת התקציב ובלי לחשוש מסיכונים כגון פגיעה בעמידות ובחוזק. בנוסף, ההגנה מפני חלודה מאוד מתאימה לכל סוגי המתכות: בין אם מדובר בקונסטרוקציות ענק ובין אם במעקה ביתי.