מצלמה טרמית לאיתור נזילות

מצלמה טרמית לבדיקת נזילות – כל מה שצריך לדעת

מהי מצלמה תרמית לאיתור נזילות?

מצלמה טרמית לבדיקת נזילות היא מצלמה בעלת מנגנון ייחודי המשמשת לתיעוד פנימי של השטח המצולם. כאשר מתגלה נזילה במבנה מסוים, דיירי המבנה שמים לב לבעיית הנזילה רק כאשר סימני הנזילה משפיעים על קירות המבנה או על הצנרת. כאשר מגיע איש מקצוע לתקן את בעיית הנזילה, עליו לאתר מהיכן מגיעה הנזילה. יכול להיות מצב שהנזילה מגיעה מאזור מסוים, אבל ההשלכות שלה מופיעות באזור אחר במבנה. במצבים כאלה ניתן להשתמש באיתור נזילות במצלמה טרמית שנועדה לסייע לבעלי המקצוע לאתר את הנזילה.

כיצד נעשה השימוש במצלמה טרמית?

במצלמה תרמית ניתן לצלם או להסריט את המבנה בעזרת המצלמה התרמית ועזרים הנלווים למצלמה, התצלום שיתקבל לא יהיה צילום של המבנה כפי שאנחנו רואים אותו אלא צילום של הצנרת הפנימית של הבניין, צנרת שמסתתרת בתוך הקירות. ברגע שיש ביד איש המקצוע את התסריט של הצנרת הפנימית, הוא יכול לנתח את הסרטון וכך לזהות מהיכן התפרצה הנזילה. איתור הנזילה באמצעות המצלמה מאפשרת איתור נזילות ללא הרס. אם בעבר היו בעלי המקצוע הורסים את הקיר בכדי למצוא את מקור הנזילה, כיום אין צורך לגרום להרס משום שאיתור הנזילה באמצעות הנזילה מביא לידי איתור מדויק ונקי.

מה הן היתרונות של מצלמה טרמית לבדיקת נזילות?

היתרונות של המצלמה הטרמית לבדיקת נזילות רבים וגוברים ביעילותם על השיטה הישנה לאיתור נזילות. בעבר איתור הנזילות היה נעשה על ידי סברה של אנשי המקצוע וכך היה נגרם נזק רב לקירות המבנה כאשר שיקול דעתם היה מוטעה. כיום המצלמה התרמית מאפשרת איתור מדויק וחוסכת:

  • חיסכון בזמן – איתור הנזילות נעשה בזמן קצר.
  • חיסכון בכסף– במקום להוציא סכומים גדולים על תיקון הקירות שנהרסו בכדי לאתר את הנזילה, ניתן לזהות את הנזילה בבדיקה פשוטה בעלות נמוכה יחסית.
  • ללא הרס וללא בלאגן מיותר – כאמור השימוש במצלמה חוסך הרס קירות שלא לצורך.

האם השימוש במצלמה התרמית גובה מחיר יקר?

השימוש במצלמה הטרמית לבדיקת נזילות נעשה על ידי בעלי מקצוע ובשיקול דעתם. כאשר איתור הנזילה מצריך שימוש במצלמה התרמית, המחיר הנגבה גבוה יותר אך בהחלט חוסך הוצאה גדולה שהייתה יכולה להיגרם כתוצאה מהרצון למצוא את מקום הנזילה ללא המצלמה. כאשר בעל מקצוע מחליט להרוס קיר בכדי למצוא את מקור הנזילה, דיירי המבנה יצטרכו להשקיע סכומים גדולים על מנת לשקם את ההריסות. המחיר של שיקום הקיר גבוה בהרבה מהמחיר של איתור הנזילה באמצעות המצלמה התרמית.

כיצד מתעדת המצלמה הטרמית לבדיקת נזילות את הצילום?

לאחר השימוש במצלמה הטרמית לבדיקת נזילות, איש המקצוע שעשה בה שימוש מנפיק דו"ח המפרט את כל מצב הצנרת כפי שהיא היום. הדו"ח הינו צבעוני ומשתמש בצבעים צהוב אדום כחול וירוק על מנת להדגיש מה הם המקומות בצנרת הדורשים טיפול והיכן הם ממוקמים בצנרת. כאשר מתגלה נזילה באזור מסוים במבנה יש ליצור קשר באופן מיידי עם בעל מקצוע כדי לפעול לטיפול בנזילה בהקדם האפשרי.