איתור נזילות

נזקים בתקרה בגלל נזילה

נזילת מים בתקרה עלולה לגרום סוגים שונים של נזקים, לרבות הצטברות של עובש, פטריות, חיידקים, וירוסים ונזקים לריהוט, למבנה, ליסודות ולרכוש האישי. עם זאת, כיום ניתן לאתר בצורה מדויקת את המקור של הנזילה על מנת לתקן אותה באופן אפקטיבי

נזילת מים עלולה להתרחש בכל סוגי הצנרות. בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא רק בצנרות ישנות יש נזילות מים. לעיתים קרובות מאוד, נזילות מים נגרמות גם בצנרות חדשות בגלל עומס, חדירת שורשים, ליקויי בנייה וכן הלאה. יתרה על כך, סימני הרטיבות המופיעים על פני השטח הם בכלל לא הבעיה האמיתית – כי היא מסתתרת מתחת לרצפה, מאחורי הקיר או מעל התקרה.

החשיבות של איתור נזילות

איתור נזילות מקצועי הוא הדרך היחידה לטפל במקור של הבעיה ולא רק בסימפטומים שמופיעים על פני השטח. אם משתמשים בציוד מתקדם ומשוכלל, אפשר להתחקות אחר המקור של הנזילה כדי לדעת איך יהיה הכי נכון לתקן אותה. כמו כן, אפשר לשלב בין סוגים שונים של מכשירים טכנולוגיים מתקדמים על מנת לאתר את כל סוגי הנזילות בלי לגרום הרס מיותר.

נזקי גוף, רכוש ותשתית

שירותי איתור ותיקון נזילות חשובים מאוד כי הם מונעים נזקים. ספציפית בתקרה למשל, נזילה עלולה לגרום סוגים שונים של נזקים ובהם:

א. עובש, ריח של טחב, פטריות וחיידקים – הסכנה העיקרית מפני הזנחה של מוקדי רטיבות היא התפתחות כר פורה להופעת חיידקים. בין היתר, החיידקים מגלל הצטברות של פטריות והם לרוב גם מלווים בריח לא נעים של טחב. אז מלבד הפגיעה באיכות החיים, נזילה בתקרה עלולה לגרום נזק בריאותי חמור.

ב. נזקים לריהוט ולרכוש האישי – אף סוג של נזילת מים לא נפתרת מעצמה. גם אם נדמה שהרטיבות היא מזערית בלבד, סביר להניח שלאחר תקופה מסוימת היא תתפשט לקירות ולרצפה. בגלל שהמים מחפשים כל הזמן לאן להגיע, יש משמעות קריטית לשאלה מתי בדיוק מתחילים לטפל בנזילה. אם לא מזמינים בזמן שירות של איתור ותיקון נזילות בתקרה, המשמעות עלולה להיות נזקים בלתי הפיכים לרהוט ולרכוש האישי – לרבות מכשירי חשמל, גופי תאורה ועוד.

ג. פגיעה ביסודות ובתשתית של המבנה – אי אפשר לדבר על נזקים בתקרה בגלל נזילה ולא להזכיר את ההשפעה על היסודות ועל התשתית של המבנה. כאשר יש נזילת מים שלא מאותרת ולא מתוקנת כמו שצריך, המים ממשיכים להגיע עד ליסודות הבסיסיים ביותר. עם הזמן, הנזילה מערערת את היציבות של המבנה ואף עלולה לגרום חלילה לקריסה.

תיקון נזילות

איך מאתרים נזילת מים?

החדשות הטובות הן שכיום ניתן לאתר את כל סוגי הנזילות, בלי לגרום הרס מיותר ואפילו בלי לשבור את התקרה או את הקיר. אם רוצים לאתר נזילת מים שמופיעה מעל התקרה, ניתן לעשות את זה עם מצלמה טרמית או עם סיב אופטי. במידה ואין גישה לאזור שבו מופיעים סימני רטיבות המעידים על נזילת מים, ניתן להשתמש ברובוט זעיר.

איך מתקנים את הנזילה?

העניין הוא שהאיתור של הנזילה הוא רק חלק מתוך תהליך ארוך יותר. אם לא רוצים לסבול מעוד נזקים בתקרה בגלל נזילה, צריך לתקן את הבעיה ולא רק לאתר אותה. בשביל לתקן את הבעיה, משתמשים בשיטות איטום שונות ובמידת הצורך גם מחליפים את החלק התקול או הפגום של הצנרת.

עלויות איתור ותיקון נזילות

כיום ניתן לרכז שירותי איתור ותיקון נזילות תחת קורת גג אחת. למרות שהשירות עולה כסף, הוא משתלם יותר מאשר ספיגת נזקי הנזילה בתקרה.