עמודים לגדר

כל היתרונות שיש לשימוש בעמודים לגדר

עמודים מתאימים יכולים לשדרג את עיצוב הגדר, לשפר את הבטיחות ולהבטיח עמידות לאורך זמן. במאמר הבא נסביר כיצד בוחרים עמודים מן הסוג הזה ועל מה כדאי לשים דגש לפני שמתקינים אותם.

מטרת הגדר היא להפריד בין חלל הפנים והחוץ, או על מנת לסמן את השטח הפרטי לעומת הציבורי. כפועל יוצא מכך, ניתן לראות סוגי גדרות שונים ודגמים שמתאימים לבית פרטי, לגנים ציבוריים, לגני ילדים, למוסדות ועוד. עם זאת, התקנה ובניית הגדר הן משימות שדורשות מעורבות בעלי  מקצוע. אם מערבים מוקדם את בעלי המקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו, מבינים מהר מאוד מהם יתרונות העמודים.

מהם עמודים לגדר?

עמודים לגדר במידות שונות מאפשרים להתקין גדר בצורה בטיחותית. באמצעות העמודים אפשר לשדרג את העיצוב של הגדר ולהתאים אותה לצרכים של קהל היעד. יתרה על כך, העמודים משפרים את הבטיחות בכך שהם מונעים מהגדר ליפול או להיהרס. בטווח הארוך, אלו בדיוק הדברים שצריך לשים עליהם דגש על מנת ליהנות מהיתרונות של הגדר.

איך בונים את העמודים?

עמודים לגדר מייצרים בדרך כלל ממתכת או מעץ. ההבדל הוא שעמודי מתכת מחזיקים מעמד זמן רב יותר והם גם חזקים ומאסיביים, אך חלקם עלולים לספוג מנזקי מזג האוויר ועלותם יחסית גבוהה. לעומת זאת, עמודים מעץ מצליחים לשמור על המראה הקלאסי שלהם לאורך זמן והם משתלבים מעולה עם עוד אלמנטים ובהם שערים, סורגים, מעקות ועוד.

מה המפרט המלא של העמודים?

אחד היתרונות שיש בהתייעצות עם בעלי מקצוע לגבי הבדלים בין סוגים שונים של עמודים בכלל וגדרות בפרט, היא שניתן לקבל מהם מידע לגבי המפרט המלא. באמצעות השוואה בין עמודים לפי המפרט הטכני המתואר על ידי היצרן, אפשר לדעת למה לצפות ובאיזה אופן להשתמש בהם. כך למשל ניתן לראות שרוב העמודים מגיעים עם בסיס כולל חורים.

החשיבות של עמודים במידות הנכונות

מידות העמודים הן אלו שמשפיעות יותר מכל דבר אחר על מידת ההתאמה שלהם לצרכי קהל היעד והלקוחות. אם רוצים ליהנות מהיתרונות בהתקנת עמודים לגדר גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך, כדאי לוודא שהמידות שלהם מדויקות ושבעלי המקצוע תומכים בהתקנה שלהם סביב הגדר הרלוונטית. בהקשר הזה, החדשות הטובות הן שניתן לתאם התקנת עמודים וייצור לפי דרישה.

עמודים לגדר יציבה לאורך זמן

היציבות היא ערך עליון בהתקנת גדר ובתחזוקה שלה. אפשר אולי לנסות לחסוך בהוצאות על ידי גדר שנמתחת מצד אחד לצד שני בלי עמודים, אבל התוצאה עלולה להיות פגיעה מהותית ביציבות ולכן גם בכשירות. אבל אם מתכננים נכון את הגדר ומתקינים אותה על ידי שימוש בעמודים במידות שונות, אפשר לשמור עליה יציבה ועמידה לאורך זמן. 

מה הקשר בין צורת הביסוס לבין עמידות העמודים?

את אורך העמודים מחשבים לפי גובה הגדר. לעומת זאת, כתב הכמויות של העמוד יכול להיות מושפע מהמיקום הרצוי לגדר בחצר או בגינה, מהמידות של העמודים עצמם ומהטווח ביניהם. לאחר מכן, צריך להביא בחשבון גם מהי צורת ביסוס העמודים ולהשוות בין גבהים, עובי ונתונים נוספים.

את העמודים לא בוחרים לבד!

גם כאשר בוחרים להתקין עצמאית עמודים לגדר, לגינה או לחצר צריכים להתייעץ עם בעלי מקצוע. בגלל חשיבות העמודים והיתרונות שניתן להשיג באמצעות התקנה שלהם, המעורבות של בעלי המקצוע היא חיונית. יתרה על כך, זו הדרך היחידה לחסוך בהוצאות בלי להתפשר על האיכות.