שקיות ממותגות לעסקים

מיתוג עסקים הוא ענף רחב ועשיר בכלים ובתאוריות, ובעלי עסקים מוצאים עצמם משקיעים חלק ניכר מתקציבם במיתוג, פרסום ופעולות שיווקיות שנועדו להרחיב את מעגל הלקוחות ולהגדיל את המכירות.

מלבד ההשקעה בערוצי הפרסום הישירים, אחד הכלים הבולטים בתחום הפרסום והשיווק הוא שימוש במוצרים פרסומיים. מוצר פרסומי יכול להיות מגנט מעוצב ומודפס הניתן ללקוחות ולמבקרים, בשאיפה שגם יגיע אל דלת המקרר בבית, אולם ניתן גם לנצל את המוצרים בעלי השימוש היום יומי, בראשם השקיות אשר בית העסק מחלק בחינם לכל רוכש, לצורך איסוף ונשיאת המוצרים.

שקיות ממותגות לעסקים- כוח המיתוג

לא לחינם קיים שוני בין השקיות ברשתות השיווק (שכיום גם מחויבות בתשלום), לבין השקיות המעוצבות אותם נמצא בחנויות הקניון.

חברת APPLE מזה שנים ארוכות אורזת את מוצריה במארזים הדומים לאלה של תכשיטי יוקרה. האריזה שאמנם יקרה יותר, מסייעת בבנייה ושמירה על המותג כמותג מוביל ויוקרתי.

גם שקיות לחנויות אותם מחלקים בעלי העסקים בחנויות הבגדים, התכשיטים, מוצרי אקססוריז, הפרפומריות, ואף חנויות מזון דוגמת מאפיות וקונדיטוריות, יכולות להוות את ההבדל בין רכישה יום יומית לרכישת מותג ולאווירת בוטיק.

מאפיה שמוכרת עוגות ארוזות לשבת יכולה להעניק את הכבודה בשקית ניילון ממותגת, או לחילופין בשקית פולימרית, עבה ואיכותית, בעיצוב יוקרתי, לתחושת חגיגיות וחיזוק המיתוג.

פרמטרים חשובים ברכישת שקיות לחנויות

כמות- כמות השקיות בה עושה העסק שימוש היא פרמטר מוביל בבחירת סוג השקיות, שכן מדובר בהשפעה ישירה על התקציב.

  1. גודל- גודל השקית צריך להביא בחשבון את מוצרי העסק ויעדי המכירה. לקוח יעריך את הקניה שביצע בין היתר בתחושה שיקבל עם כמות השקיות איתה יצא מן החנות. שקית גדולה יתר על המידה תעניק תחושה של קניה מועטה ולא בהכרח שווה את המחיר, בעוד ששקית קטנה במיוחד תאלץ אותו לעשות שימוש במספר שקיות לעתים, מה שיעיב על חוויית הקניה. בחנויות בגדים ומוצרי אופנה נהוג לעשות שימוש בשקיות שיכילו 2-4 פריטים, בעיצוב ממותג.
  2.  איכות השקית- איכות השקית תהיה מושפעת אף היא מסוג המוצרים הנמכרים, משקלם וצרכי השינוע והאחסון שלהם. שקית חזקה במיוחד תתאים למוצרים כבדים דוגמת חומרי ניקוי, בקבוקי שמפו וסבון נוזלי ושאר מוצרי פרפומריה. במוצרים דוגמת בגדים וטקסטיל- ניתן לעשות שימוש בשקיות איכותיות אך פחות חזקות.
  3. תצורת השקית- ניתן למצוא שקיות במגוון תצורות, בניהן שקיות גופיה, שקיות רחבות או צרות, שקיות ניילון מודפסות או שקיות נייר מעוצבות, בהתאמה מלאה לכל צורך ותקציב.

שקיות ייחודיות למשלוחים ולמארזים

עולם ההזמנות ברשת עולה כפורח, ואתו גם הצרכים הלוגיסטיים של העסקים המציעים שירותי הזמנות ומשלוחים. לאופן ולאיכות האריזה קיימת חשיבות גבוהה ולא פחות מהצורך בשקיות ממותגות, עולה הצורך בשקיות אטומות, חזקות, עבות ובעלות יכולת להגן על מוצרים בתהליכי העברה, שינוע ומשלוח.

שקיות פוליאתילן הן שקיות מובילות בענף האריזה והמשלוחים, ומספקות הגנה על מוצרים מפני חדירת אבק ומזיקים, תנאי לחות ורטיבות, ואף מותאמות לצורך יצירת שקיות ממותגות אישית, לכל חברה ובית עסק.

שקיות נוספות שמסייעות לאריזת מוצרים מעוצבים הן שקיות צלופן, שקיות שקופות ומרשימות שמאפשרות לחבר בין מוצרים למארזים מרשימים ואסתטיים.

בתכנון ובבחירה של שקיות לחנויות ולעסקים, חשוב במיוחד לתת את הדעת על העיצוב הגרפי הרצוי. גם כאשר קיימת גרפיקה, לוגו, סלוגן – ששימשו למוצרי פרסום אחרים, נדרשת התאמה מדויקת לגודל ואיכות השקית, למראה ברור שאינו נטמע ונבלע וליצירת מוצר פרסומי ממותג. בפניה אל עסקי דפוס, ברכישה והזמנה של שקיות לעסקים, יש לוודא כי ברשות בית העסק מחלקת גרפיקה פעילה ומקצועית, לסיוע, להתאמות ואף לבניית הגרפיקה מן ההתחלה במקרה הצורך.