איטום גגות

איטום גגות – 3 שיטות איטום מקצועיות שחייבים להכיר

היכרות עם שיטות איטום שונות מגדילה את הסיכוי לבחירת חומרי הגלם שימנעו בצורה הכי יעילה נזילות ורטיבות מהגג. במאמר הבא נסביר למה יש הבדלים בין כל כך הרבה שיטות, מה היתרונות של כל שיטה וכיצד מתאימים אותה לצרכים של קהל היעד

קבלני איטום מספקים שורה ארוכה של שירותים. אחד השירותים החשובים שניתן לתאם מול קבלנים מן הסוג הזה הוא כמובן איטום של גגות, שמיועד לכל סוגי המבנים: בתים פרטיים, בנייני מגורים משותפים, בניינים מסחריים, בתי עסק, משרדים ועוד. למעשה, כל מבנה עם גג צריך לעבור איטום אחת לתקופה מסוימת. אבל בפועל, קיימים המון הבדלים בין שיטות האיטום הקיימות שבהן אפשר וצריך להשתמש.

מה החשיבות של איטום?

איטום חשוב מכמה סיבות. קודם כל, האיטום מונע חדירה של מים מבחוץ ולכן גם נזילה בתוך המבנה. בעזרת האיטום ניתן למנוע נזקים בלתי הפיכים לרכוש ולחסוך בהוצאות ובעוגמת נפש. יתרה על כך, האיטום מעכב את הבלאי הטבעי של הגג ולכן מגן על הערך של הנכס. מהבחינה הזו, שירותי איטום גגות שונים הם בכלל לא הוצאה רגילה – אלא השקעה משתלמת לכל דבר ועניין.

הבדלים בין שיטות איטום גגות

הבעיה היחידה מתחילה בזה שקיימים הבדלים משמעותיים בין שיטות שונות שבהן אפשר להשתמש על מנת לאטום את הגג. גם אם רוצים להשיג את התוצאות הכי טובות ומוכנים לשלם על כך, לא תמיד השיטה היקרה היא זו שמתאימה לסוג הגג או למאפיינים שלו. עם זאת, בהחלט ניתן ואף רצוי להתייעץ עם קבלני איטום כדי לבחור את השיטה הרלוונטית.

איטום בעזרת יריעות ביטומניות

יריעות ביטומניות עשויות תרכובת של אספלט וחומרים אספלטיים משמשות לאיטום מרפסות וגגות מכל סוג. בעזרת היריעות אפשר לאטום את הגג לתקופה ארוכה של לפחות 10 שנים והן יעילות גם אחרי חורפים קשים. עם זאת, העלות של יישום יריעות ביטומניות לצרכי איטום נוטה להיות גבוהה. בנוסף, חשוב מאוד לבחור בעלי מקצוע מתאימים שמנוסים ביישום יריעות ביטומניות ומסוגלים להפיק מהן את מלוא התועלת עבור קהל היעד והלקוחות.

איטום גג

איטום בעזרת זיפות גגות

זיפות גגות הוא פתרון קלאסי ונגיש יותר. כאן היתרון הוא מחיר יחסית נמוך, אך החיסרון הוא עמידות מוגבלת. אם רוצים לבצע זיפות גגות על מנת לאטום אותם, צריך להקפיד על חזרה על הפעולה אחת לתקופה מסוימת. מעבר לכך, הזיפות חייב לכלול ניקיון של הגג משאריות חומרי איטום קודמים ולאחר מכן עבודה על הרולקות ועל הפינות.

איטום בהתזה של כל סוגי הגגות

עוד פתרון מקיף שיכול להתאים לסוגים שונים של גגות מבוסס על איטום בהתזה. זהו איטום שמבוסס על התזה בלחץ גבוה של חומרי איטום על גבי משטח, כאשר המטרה היא לסיים את הפרויקט כמה שיותר מהר ובצורה כמה שיותר יסודית. בזכות האפשרות להתיז את החומרים ישירות על המשטח, ניתן לכסות את הגג באופן מלא. 

יריעות PVC או יריעות משוריינות

יריעות ביטומניות הן לא היחידות שמשמשות לטובת איטום גגות. על אותו עיקרון של היריעות האלה, אפשר גם לנסות ליישם יריעות PVC או יריעות משוריינות. אז למרות שקיימים הבדלים בין חומרי הגלם והתכונות שלהם, השיטה של יישום היריעות זהה מבחינת המטרות שלה.

כך בוחרים את השיטה המתאימה

בסופו של דבר, בעלי גגות לא יכולים לבחור לבד את השיטה הכי מתאימה לאיטום אפקטיבי. אם רוצים לבצע איטום יעיל, צריך להתייעץ עם בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו מתוך ניסיון.