תיקון מנדף

איך לתקן מנדף באופן עצמאי?

תיקון מנדף יכול להיות תהליך קשה מאוד בעיקר אם מבצעים אותו לבד. עם זאת המשימה אפשרית גם באופן עצמאי בעיקר אם יש לכם כלי עבודה מתאימים והיכרות עם חלקי המנדף. זה הזמן להבין איך לתקן מנדף באופן עצמאי והאם זה בכלל אפשרי, וכמובן נסביר מתי אפשר לבצע את זה בהצלחה.

מי יכול לתקן מנדף באופן עצמאי?

תיקון מנדף באופן עצמאי יכולה להיות משימה מסובכת מאוד שרק תזיק למנדף שלכם עוד יותר אך היא יכולה להיות שיטת תיקון יעילה מאוד שתחסוך לכם עלויות רבות. תיקון מנדף עצמאי יכול לעלות לכם רק בזמן יקר, אולי שעה או שעתיים אם מדובר בבעיה ברמה בינונית עד קשה, לעומת מאות ואפילו אלפי שקלים שתצטרכו לשלם על תיקון מנדף עם איש מקצוע. עם זאת חשוב לזכור כי לא תמיד ניתן לתקן את המנדף לבדכם מה גם שאין לכם אחריות על התיקון מה שיכול לסבך אתכם גם בעתיד. חשוב לזכור כי תיקון מנדף באופן עצמאי יכול להיות לעתים פשוט מאוד גם לאדם עם ידע בסיסי מאוד. 

מה נדרש לתיקון המנדף לבדכם?

תיקון מנדפים יכול להתבצע לבד אם יש לכם כלי עבודה מתאימים. לא צריך כלי עבודה מורכבים ומסובכים ולמעשה אפילו כמה מברגים בכל מיני גדלים, לפי גודל הברגים של המנדף, כלי ניקוי והסרת שומנים וגם סולם יכולים להיות מספקים. המנדף תמיד יהיה בגובה ולעתים הוא יהיה צמוד לתקרה גבוהה יותר מהתקרה הממוצעת בבתים שמגיעה בערך ל-3 מטרים. לכן יש צורך לעבוד בזהירות ורצוי תמיד עם אדם נוסף שישמור עליכם. התיקון חייב להתבצע עם מינימום היכרות עם המנדף לכל הפחות, מי שלא יודע איך הוא פועל אולי כדאי שיוותר על המשימה ויזמין טכנאי מנדפים.

תחילה תבינו מה בדיוק הבעיה

השלב הראשון בפתרון הבעיה הוא להבין מה בדיוק הבעיה. אולי זה נשמע לכם כמו שלב קל מאוד אך לעתים בכלל לא תבינו למה הבעיה קרתה ומה אפשר לעשות עמה. חשוב זלכור כי הבעיה יכולה להיות הרבה יותר פשוטה ממה שאתם חושבים ולעתים בסך הכל יהיה צורך לנקות מעט את המסננים של המנדפים והמנדף יעבוד כמו חדש. לעתים הבעיה תהיה הרבה יותר מורכבת כמו למשל בעיה במנוע, אם יש בעיה במנוע של המפוח אתם צריכים תיקון מקצועי כי תיקון מנועים הוא סיפור אחר לגמרי. בדרך כלל על תיקון כזה יהיה לכם אחריות.

פתיחת המנדף וניקוי יסודי שלו

כדי להבין מה הבעיה במנדף אתם צריכים להפעיל אותו ולראות מה קורה. אם הוא לא פועל בכלל כנראה שמדובר על בעיה במנוע, אם הוא פועל בצורה חלקית ועושה רעשים מעצבנים אולי המסננים שלו חסומים וכן הלאה. הדבר הטוב ביותר שתוכלו לעשות אם אתם לא מבינים בוודאות מהי הבעיה זה לנקות את המנדף ולפסול את כל האפשרויות עד שתגיעו לבעיה האמיתית. בכל מקרה כדי לתקן את המנדף תצטרכו לטפס על הסולם, לפתוח את המסננים של המנדף ולנקות אותו מבפנים. זו פעולה תחזוקה חשובה מאוד שיכולה לעזור מאוד להבין מה הבעיה שיש בו.

קריאה לאיש מקצוע מנוסה יותר

קריאה לאיש מקצוע היא למעשה השלב האחרון שתצטרכו לבצע אם אתם מעוניינים בתיקון עצמאי למנדף שלכם. כל אחד ששואל את עצמו איך לתקן מנדף באופן עצמאי למעשה עושה זאת בגלל שהוא רוצה לחסוך בעלויות אך לעתים זו פשוט תהיה טעות. איש מקצוע יוכל לפתור את הבעיה במהירות רבה ובלי שאתם צריכים לעצור את היום שלכם, והוא גם יעניק אחריות מלאה על התיקון.