פיגום נייד

פיגום נייד: איך לבחור פיגום נכון לצרכיך?

מהם סוגי הפיגומים הקיימים היום?

כל מבנה ארעי שמשמש לתמיכת בני אדם וציוד יכול לסייע בפרויקטים שונים של בניה ושיפוץ. עם זאת, צריך להשוות בין מבנים ארעיים כאלה ובין ההבדלים ביניהם. מעבר לכך, קל לראות למשל שיש הבדל בין סוגי החומרים שבהם משתמשים כדי לבנות פיגומים היום לעומת בעבר. להבדלים הללו יש השפעה על המחיר של הפיגום, על סוג המבנה הארעי ועל האופן שבו משתמשים בו.

הבדלים בין סוגי פיגומים

הנה למשל כמה סוגים בולטים של פיגומים להשכרה שקיימים כיום והאופן שבו ניתן להשתמש בהם באתרי בניה ובכפוף להוראות הבטיחות הרלוונטיות:
א. פיגום חמורי – פיגום חמורי מורכב ממשטחי עבודה שנתמכים על ידי חמורים מעץ או מתכת. את הפיגום הזה קל להעביר כי ממדים קטנים ומשקלו נמוך.
ב. פיגום עצמאי – פיגום עצמאי מכונה גם "מגדל" והוא עצמאי לחלוטין מהבניין. המשמעות היא שהפיגום אינו מחובר לבניין, לכן הוא גם עשוי להיות נייד או קבוע.
ג. פיגום זקפים – פיגום זקפים הוא למעשה מערכת שמורכבת משני טורים של זקפי עץ או צינורות מתכת. על זקפי הפיגום מניחים את משטחי העבודה ובהם אפשר להשתמש לתמיכת בני אדם וציוד.
ד. פיגום שלוח – זהו משטח עבודה שמעוגן למבנה ובולט מעבר לו. בגלל זה, פיגום שלוח משמש לקליטת חומרים ולעובדים שנמצאים בקומה בה הוא ממוקם.
ה. פיגום ממוכן – פיגום ממוכן יכול להיות עצמאי או קשור לבניין. בכל מקרה, מדובר על פיגום שכולל משטח עבודה שיכול לנוע בעזרת מנגנון הרמה ייעודי ובכיוון אנכי.
ו. פיגום זיזי – זהו פיגום שבו משטחי העבודה מונחים על גבי זיזים שמחוברים ישירות לגוף המבנה. כמו כן, את הפיגום מחברים כיום בעזרת בורגי עגינה לקיר.
ז. פיגום תלוי – פיגום תלוי יכול להיות ממוכן או קבוע. ההבדל הוא שפיגום תלוי ממוכן מאפשר לשנות את גובה משטחי העבודה בעזרת כננת, בעוד פיגום תלוי קבוע כולל מספר משטחי עבודה קבועים.

איך בוחרים פיגום נייד מתאים?

פיגומים ניידים בוחרים לפי אופי הפרויקט. בנוסף, פיגומים ניידים צריך לבחור לפי כללי הבטיחות.