מהם תפקידיו של יועץ בטיחות לבריכה?

יועץ בטיחות לבריכה

כל כך קל לבנות היום בריכת שחייה פרטית בחצר של כל בית, בכל גודל שהוא וגם בכל קונסטרוקציה שיש אם היא מתועשת או חפורה ויצוקה ואם בריכה שמונפת מעל הקרקע. הבריכה היא מקור לשעות רבות של הנאה ופנאי אבל באותה מידה היא יכולה להיות מקור לאסונות ולבעיות בטיחות אם לא מטפלים בהן בזמן, וזהו המקום שבו יועץ בטיחות לבריכה נכנס לתמונה ומתייחס לכל ההיבטים שחשוב להתייחס אליהם מהרגע שחושבים על בריכה ועד ההוצאה של הרעיון לפועל. להלן כמה דברים שחשוב לתת עליהם את הדעת לפני שבונים בריכה ובונים בעזרתם תכנית בטוחה לבניית בריכה.

מהם תפקידיו של יועץ בטיחות לבריכה?

הנקודה האידיאלית שבה יועץ בטיחות מצטרף לפרויקט בניית בריכת שחייה היא בהתחלה, כשרק חושבים על זה ומזמינים אותו לחוות דעה ולתת את הייעוץ שלו לגבי תכנון בניית הבריכה, בנייתה ובחירת הקבלנים והאנשים שיעשו את זה. זה מחייב גם התייחסות לרישיונות ולהוצאת היתרים משום שיש קשר ברור בין הוצאת היתרי בנייה ורישיון לבריכה לבין בטיחות בריכת השחייה והבנייה שלה. כך שייעוץ בטיחותי יכול להתייחס גם לשלב התכנון, גם לשלב הניירת וההיתרים, גם לשלב הבנייה בפועל והכי חשוב לשלב שאחרי כן, לתחזוקה ולדרך שבה מתנהלים ומשתמשים בבריכה משום שגם שם טמונות לא מעט סכנות.

אילו סכנות נפוצות קיימות שיועץ בטיחות מתייחס אליהן?

מלבד התכניות לבנייה וההיתכנות שלהן בשטח שיש לכם בחצר, והאלמנטים השונים שבנויים לידה, יועץ הבטיחות יבקר וידווח על סכנות בטיחות בזמן הבנייה עצמה, אם יחשוב שהיא לא נעשית לפי הסטנדרט הבטיחותי והתקנות לשמירה על בטיחות בנייה ללא ליקויים, וידווח על כך כדי לתקן ולהיזהר. כמו כן, הוא ישים לב למתקנים ולאבזרים שנוספים לבריכה, במיוחד כאשר מדובר במתקנים שפועלים על חשמל, כמו מכסה גלילה, פילטר ומשאבות או הפעלת זרמים. אם אין לזה תקן בטיחותי הוא יצביע על סכנת התחשמלות ועל שאיבת ילדים קטנים לפתח לא מכוסה של משאבות ופילטרים לא בטיחותיים, כפי שכבר קרה לא פעם בתאונות טביעה. כמו כן, יזהיר מפני שימוש בחומרים מסוכנים לחיטוי וניקוי בריכוז גבוה מדי וללא פינוי שלהם, או בגלל מתקנים נלווים שגורמים לאנשים לא להשתמש נכון בבריכה ובכך להיפצע. גם ענייני נגישות הם חשובים, כמו סולם תקני שיכול לאפשר לאנשים לצאת בצורה בטוחה ולא ליפול, להיפצע ולטבוע.

יורם כליפה הינו קונסטרוקטור והנדסאי בניין המתמחה בנושאי הבטיחות והבנייה של בריכות שחייה פרטיות או ציבוריות, למעבר למידע על שירותי קונסטרוקטור בריכה כנסו אל הלינק הבא