בניית יחידת דיור בעליית גג – כל מה שצריך לדעת

יחידת דיור היא השקעה משתלמת שיכולה להשביח את ערך הנכס ואף לאפשר הפקת תשואה ורווח כספי. עם זאת, חשוב לדעת איפה ואיך לבנות את היחידה ולהתייעץ עם בעלי מקצוע לגבי המשמעות של ניצול החלל הקיים בעליית הגג

המטרה של בניית יחידת דיור בעליית גג היא בדרך כלל לייצר עוד אפיק הכנסה עבור בעלי הנכס. את יחידת הדיור ניתן להשכיר באמצעות כניסה נפרדת, או להשתמש בה כחדר נוסף שמשביח את ערך הנכס לקראת השכרה או מכירה. במקרים אחרים, יכול להיות שבעלי משפחות והורים לילדים גדולים יחסית יבחרו לבנות יחידת דיור בעליית גג על מנת להעניק פרטיות לבני הנוער שחיים בבית.

הדבר החשוב ביותר הוא לתאם את השירות של בניית יחידת דיור בעליית גג מול בעלי מקצוע שיש להם הסמכה לעבודה בגובה. כמו כן, יש לוודא התאמה בין החלל הקיים בעליית הגג לבין הדרישות הקיימות מבחינה אדריכלית, הנדסית ובעיקר בטיחותית. בכל מקרה של דילמה והתלבטות, צריך להתייעץ עם בעלי מקצוע מנוסים.

מה נדרש כדי לבצע בניית יחידת דיור בעליית גג?

 

אלו השלבים המשפיעים על האופן שבו מבצעים בניית יחידת דיור בעליית גג, מרגע התכנון ועד היישום והאכלוס:

א. בדיקת מרחב – בשלב הראשון מבצעים בדיקה של המרחב. הבדיקה כוללת מדידה של השטח, בדיקה ואפיון של הגג עצמו, מיפוי החלל, סקירת נקודות חשמל וצנרת, אפיון התקרה והכנת שרטוט קונסטרוקטיבי.

ב. הגדרת תקציב – בשלב השני מגדירים את התקציב. בשביל להבטיח עמידה בתקציב המוגדר, חשוב להתאים את הפרויקט לממצאים של בדיקת המרחב. אבל מלבד ההיבט ההנדסי והאדריכלי, התקציב הרצוי עבור בניית יחידת דיור בעליית גג מושפע משיקולי עיצוב, דקורציה, ריהוט וכן הלאה.

ג. פתיחת עליית גג – בשלב השלישי מבצעים פתיחה של עליית הגג. עם זאת, יש הבדל בין יחידת דיור נפרדת עם כניסה נפרדת לבין בניית גרם מדרגות פנימי או חיצוני בבניה דקורטיבית. בכל מקרה, ההחלטה על פתיחת עליית גג היא בשיתוף פעולה עם בעלי המקצוע.

ד. עיצוב המרחב, בידוד ואיטום – בשלב הרביעי מעצבים את המרחב של עליית הגג תוך התייחסות לשיקולים של בידוד ואיטום. בגלל המיקום של יחידת הדיור בעליית הגג, שיקולים אלו משפיעים מאוד על איכות החיים של מי שעומדים לגור בחלל.

מה אסור לשכוח במהלך בניית יחידת דיור בעליית גג?

 

השלב הטכני של בניית יחידת דיור בעליית גג מוקדש לתכנון חלונות, דלתות, מטבח, חדרי שירותים ומקלחון. בשלב העבודה עצמה, אסור לשכוח את התכניות המקדימות כדי לא להגיע למצב שבו ההשקעה יורדת לטמיון. כמו כן, יש לדאוג גם לניקיון וחיטוי לפני השימוש במרחב. אם לוקחים בחשבון את כל הגורמים, מסיימים מהר וביעילות את התהליך.