למה כדאי להתקין חלונות אלומיניום?

נתחיל מהשאלה היותר חשובה ובסיסית- למה צריך חלון בכלל ? חלון הוא לא רק כדי לבדוק מה מזג האוויר בחוץ היום. חלון הוא הצצה וקשר לעולם שבחוץ, הוא משפיע על איכות החיים, הוא מאפשר כניסת אוויר נקי ואור יום טבעי מבחוץ- לתוך החלל הסגור, הוא נותן תחושת מרחב וצפיה בנוף שמעבר לקירות, ועוד יותר מזה- חלון כיום משמש כפריט עיצובי בבית לכל דבר! אף אחד לא מצליח לדמיין את עצמו גר בחלל ללא חלונות כלל…ערכה של יחידות דיור מושפעת הרבה מהחלונות המצויים בה- הכמות והגודל שלהם.

אחרי שהבנו למה חשוב להתקין חלונות חשוב להבין מדוע חלונות אלומיניום עדיפים על פני חלונות אחרים הקיימים בשוק: עץ וברזל. חלונות אלומיניום הם פופולארים במיוחד ובעלי ייחודיות רבה בכל הקשור לרמת הבידוד והאטימות שלהם.  הם חזקים ועמידים בפני פגעי מזג האוויר, קלי משקל, לא מחלידים וזולים באופן יחסי לאופציות האחרות. השימוש באלומיניום בחלונות מאפשר יצירתיות וגמישות רבה במשחקים, גדלים, טקסטורות וצבעים. גם אלה המעדיפים חלונות במראה עץ טבעי- יקבלו חלונות אלומיניום מצופים בשכבת עץ- על מנת לקבל את כל יתרונות האלומיניום.

איך בוחרים חלון אלומיניום?

ישנם מס' סוגי פתיחה שונים. נפרט מעט על כל אחד:

  • חלונות הזזה- בה כנף החלון זז מצד לצד בתוך מסילה ייעודית. חלונות הזזה הן קלאסיות ונוחות לתחזוק.
  • חלון כיס- בו הכנפיים נפתחות הצידה ונבלעות בתוך הקיר בטכניקה ייחודית. צורת פתיחה כזו מאפשרת ניצול מקסימאלי של פתח החלון.
  • חלונות ציר- חלונות מסורתיים בהם הפתיחה היא ע"י דחיפה של החלון החוצה או פנימה כשציר אחד נשאר מחובר למסגרת החלון. החיסרון שלהם הוא קושי בשליטה על מידת הפתיחה ואטימות נמוכה. 
  • חלונות קיפ- חלונות הנפתחים בדומה לחלונות ציר- הטייה החוצה של החלק העליון או התחתון ובעלי בטיחות גבוהה משום שמידת הפתיחה שלהם מוגבלת ועל כן משתמשים בהם למשרדים ובניינים רבי קומות.
  • חלונות גיליוטינה- חלונות הנפוצים בעיקר בחו"ל בהם כנף החלון מתרומם למעלה בתוך מסילת מסגרת החלון- במקום הצידה כמו בחלונות הקלאסיים.
  • חלונות בלגיים- חלונות גדולים בהם השימוש במסגרת אלומיניום היא מינימלית והבסיס דקיק באופן מיוחד מה שמאפשר שימוש יתר בזכוכית שהיא יפה הרבה יותר ומכניסה יותר אור ונוף לחלל.

הטיפ שלנו לבחירת חלון אלומיניום:

הדברים החשובים לכם!

בעת בחירת חלונות אלומיניום שימו לב לפרטים שהכי חשובים לכם: חשוב לכם חלון פרקטי וקל לניקוי? חלון בטיחותי במיוחד? חלון ענק בעיצוב מודרני? פרטיות? בידוד מקסימלי לרעש? יעילות אנרגטית? מוגבלות בתקציב?

כאשר תדעו להצביע על הנקודה הקריטית והחשובה במיוחד שלכם- תוכלו לדעת באיזה חלון לבחור, ובאיזה זכוכית, עובי הפרופיל, סוג הפתיחה וכו'. העדיפו סגנון עיצובי אחיד לכל חלונות הבית.