מפוח עלים: 5 טיפים לבחירת המפוח הנכון

בחירה נכונה של מפוח עלים מחייבת בדיקה של נושאים חשובים כגון מה מהירות יציאת האוויר, האם העיצוב ארגונומי ונוח לנשיאה לאורך זמן, מה האורך של כבל החשמל וכמובן גם מה המשקל. אם מביאים בחשבון את השיקולים האלה, מגדילים את הסיכוי לבחירה מוצלחת של מפוח לניקוי החצר, הגינה, הגג או אפילו המרפסת!

מפוח עלים הוא חלק בלתי נפרד מארגז הכלים שאותו צריך להחזיק על מנת לתחזק את חלל החוץ. בחללי חוץ גדולים כמו גינה, חצר או גג, המטרה היא להשתמש במפוח מן הסוג הזה על מנת לשאוב את העלים ולפנות אותם. במרפסות קטנות או בחללי חוץ מצומצמים יותר, אפשר לנצל את היתרונות של מפוח גם כדי להתמודד עם אבק. עם זאת, חשוב לדעת איך לבחור את המפוח הנכון.

בדקו את מהירות יציאת האוויר

הנתונים והמפרט הטכני המפורסמים על ידי היצרן אמורים לספק מידע ברור ואובייקטיבי לגבי מהירות יציאת האוויר. באמצעות נתונים על מהירות יציאת האוויר, נוכל למשל לדעת מראש כמה זמן ייקח לנו לשאוב את כל העלים מהגינה ותוך כמה זמן נוכל לסיים את מטלות הבית של ניקוי החצר, המרפסת או הגג. לכן, חשוב לבחור מפוח עלים שבו מהירות יציאת האוויר היא כמה שיותר גבוהה – כל עוד זה עומד כמובן במסגרת התקציב.

בררו מה המחיר המקובל בתחום

הדרך לבחור מפוח עלים היא להתאים אותו לאופי השימוש. מטבע הדברים, יש הבדל בין מפוח שבו משתמשים כדי לנקות גינה קטנה אחת לחצי שנה – לבין מפוח שאמור להיות בשימוש יום יומי של גננים או בעלי מקצוע. לכן, כדאי לברר מה המחיר המקובל בתחום רק אחרי שמגדירים את מסגרת התקציב. כך יודעים באיזה דגם של מפוח עלים להתמקד ועל איזה דגם לוותר.

אל תתפשרו על עיצוב ארגונומי ונוח

מפוח עלים עלול להיות יחסית כבד, מלבד בדיקה של המשקל כחלק מהשוואה בין דגמים שונים של מפוחי עלים על פי המפרט המתואר על ידי היצרן, צריך לבדוק מה העיצוב שלו. בהקשר הזה, הטיפ הכי חשוב הוא לא להתפשר על עיצוב ארגונומי שמאפשר לשאת גם מפוח עלים יחסית כבד ברצף ולאורך זמן. בזכות עיצוב כזה, ניתן להשתמש במפוח עלים על מנת להתמודד עם כל המשימות בחלל החוץ בצורה רציפה.

ודאו שהאורך של כבל החשמל מתאים לאופי השימוש

יש הבדל משמעותי בין מפוח חשמלי נטען, מפוח חשמלי שעובד עם מנוע בנזין או סולר ומפוח חשמלי שדורש חיבור לחשמל. אם בחרתם מפוח עלים חשמלי בגלל שימוש יחסית בסיסי בבית או בחצר, עליכם לבדוק מה האורך של הכבל. בהרבה מאוד מקרים, כבל קצר לא מאפשר לשאוב ולנקות את כל העלים ואף מעכב את הפרויקט. גם אם משתמשים בכבל מאריך כזה או אחר, זה עלול להפוך את הפעולה למסורבלת ולא נעימה.

קבלו המלצות על מפוח עלים

כדאי לבחור שואב עלים לפי המלצות מבוססות ומנומקות של אנשים שהשתמשו בו והיו מרוצים, ככל שמקבלים יותר המלצות מן הסוג הזה, כך מעלים את הסיכוי לבחירה מושכלת. בסופו של דבר, אין תחליף לניסיון האישי של אנשים וכמובן שניתן ורצוי לחפש המלצות ברשת, בהצלחה 🙂