מעקה ברזל למרפסת עם שילוב זכוכית

איך לבחור מעקה ברזל למרפסת?

היכרות עם התכונות והמאפיינים של מעקה ברזל יכולה לעזור להסביר למה הוא מתאים גם עבור המרפסת. במאמר הבא נציג את המאפיינים הבולטים של הברזל ונבין איך משלבים אותה במעקה האידיאלי עבור חלל החוץ

ברזל הוא חומר גלם שכיח שבו משתמשים לעיתים קרובות בענפי הבנייה והשיפוצים. עם זאת, את אותן תכונות של הברזל אפשר גם לשלב בתחומי תעשייה ומסגרות. בין היתר, ניתן לראות את זה למשל עם סורגים ועם מעקות ברזל. ספציפית יותר, מדובר על מעקה ברזל שמיועד לחלל החוץ ויכול לשדרג את המרפסת של בתים ודירות.

היתרונות של ברזל

ברזל מתאים כחומר גלם לייצור מעקות מכמה סיבות מרכזיות. קודם כל, הוא עמיד מאוד בפני בלאי ושחיקה ובלתי אפשרי לשבור אותו בלי להשתמש באמצעים מיוחדים. בגלל התכונות הללו, הברזל הופך את המרפסת למקום בטיחותי יותר שמונע חשש מנפילה מגובה. שנית, הברזל הוא חומר גלם זמין שניתן לעצב אותו בהתאמה אישית לצרכים של קהל היעד – גם מבחינת מידות וגובה וגם מבחינת עיצוב וצביעה.

איך בוחרים מעקה ברזל?

הדבר החשוב ביותר הוא להתאים את המעקה למרפסת ולאופן שבו משתמשים בה. אם למשל מדובר על מרפסת עמידה יחסית קטנה, צריך לבחור מעקה דק שבו הברזל נשאר עדין ומעוצב. במרפסת גדולה יותר שבה משתמשים כחלל חוץ למשחק עם הילדים או לאירוח של חברים, הברזל כבר יכול להיות אגרסיבי יותר. בכל מקרה, התייעצות עם בעלי מקצוע היא דרך מעולה להפיק את כל היתרונות מתוך מעקות ברזל שונים.

מה משפיע על המחיר של המעקה?

השוואה בין סוגים שונים של מעקה ברזל למרפסת מבוססת בין היתר על המחיר. המחיר של המעקה מושפע מאיכות הברזל, מהעובי שלו ומהדרישות של הלקוחות לגבי המידות והמפרט. בנוסף, קיימים פערי מחירים שנובעים מרמת המקצועיות השונה של כל חברה או מסגר. לכן, צריך לבחור את המעקה שמתאים למסגרת התקציב ולהוסיף למשוואה שיקולים שונים שקשורים למקצועיות.

מעקה למרפסת

חישוב המחיר למטר

העלות של מעקה ברזל מחושבת לפי מטר. מלבד הבדלים בין מחירים בין מסגר למסגר וכמובן סוג העבודה, צריך לקחת בחשבון עיטורים על המעקה, את הצורה של הפרופיל, את גובה הקומה ועוד. 

איך יודעים שמדובר על מעקה איכותי?

הבטיחות היא מילת המפתח בכל הנוגע לניסיון לנצל את היתרונות של מעקה ברזל למרפסת. מצד שני, לא כל מי שיש להם בבית או בדירה מרפסת חיצונית וצריכים מעקה – גם יודעים איך לבחור אותו. לכן, הפתרון הרלוונטי יכול להיות קבלת המלצות. בעזרת המלצות של חברים, קרובים ובני משפחה, ניתן לדעת אל מי לפנות על מנת להזמין את המעקה. אם לא מכירים אישית אנשים כאלה, אפשר גם לקרוא חוות דעת באתרי אינטרנט ורשתות חברתיות.

שימוש בברזל להגבת מעקה זכוכית

עוד פתרון שיכול להיות אידיאלי עבור בעלי בתים ודירות עם מרפסת מבוסס על שימוש בברזל לצורך הגבהת מעקה זכוכית. בעוד מעקה זכוכית מציע יתרון מבחינת המראה הדקורטיבי והעיצוב המודרני, התפקיד של הברזל הוא לשפר את הפונקציונאליות ולמנוע סכנות ונזקים. בנוסף, הזכוכית משלבת עם המראה של הברזל ומשלימה אותו. 

האם מקבלים אחריות על מעקה ברזל למרפסת?

החדשות הטובות הן שניתן לקבל תקופת אחריות יחסית ארוכה על התקנה של מעקה ברזל למרפסת. ברוב המקרים, תקופת האחריות עומדת על 3 שנים והיא מכסה נזקים שונים שעלולים לגרום לברזל. כמו כן, ברזל שעבר גלוון חם מאפשר בחלק מהמקרים לדרוש אחריות ארוכה של 10 שנים.