איך לבחור חשמלאי מקצועי

איך לבחור חשמלאי מקצועי?

לפחות אחת לשנה נאלץ להזעיק אלינו חשמלאי כדי שיסדר לנו תקלה בחשמל שהופיעה לפתע בבית. אולם השאלה המתבקשת היא כיצד נבחר את החשמלאי המתאים והמקצועי ביותר שיעשה את עבודתו בצורה מקצועית ונאמנה? היום השוק רווי באנשי מקצוע, לרבות חשמלאים שחלקם מוסמכים וחלקם רק קוראים לעצמם חשמלאים, אולם בפועל מדובר בחאפרים שמעולם לא רכשו השכלה בתחום ולכן גם אין להם רישיון לעסוק בתחום. חשמל בודק זה לא עניין של מה בכך וחשוב שכל מי שמתעסק לנו בחשמל הוא איש מקצוע מהימן שמכיר את התחום, למד אותו ומחזיק ברישיון חשמלאי בודק

בחירה בחשמלאי

במידה והגענו לשלב הזה שעלינו להזעיק חשמלאי בעקבות תקלה בבית שלנו, חשוב שנבין לפני כן מספר דברים חשובים בכל בחירה של  איש מקצוע זה. הראשון הוא המחיר, המחיר לא יהיה תמיד אינדיקציה לטיבו ואיכותו של החשמלאי, שכן, המחיר מושפע ממספר גורמים שונים, לפני הכל מזמן הנסיעה של בעל המקצוע עד למקום עצמו. 

מחיר חשמלאי

לחשמלאי לא יהיה מחיר קבוע ולכן אם נעשה השוואת מחירים נגלה שהמחירים שונים בכל עיר.  ביקור חשמלאי במרכז ינוע בין  150 – 250 ₪, יחד עם זאת, כדאי להבין שממש כמו ברכישת רכב, שניגש לבדוק את המחירון של סוג הרכב, כך גם בעבודות חשמל, קיים מחירון משוער שמיועד לכל סוגי העבודות חשמל וכדאי לבדוק אותו. מחירון זה יכול לסייע לנו במיקוח חכם מול אותו בעל מקצוע וכך נשיג את המחיר הכי אטרקטיבי. עבודות חשמל כמו התקנה של תאורה בחלל הבית או החצר, החלפה או הזזה של שקע או מפסק, בדיקת הארקה, החלפה של גופי חימום, החלפה של לוחות חשמל, התקנה של מזגנים ומאווררים, של מערכת בית חכם, תכנון חשמל למבנה חדש – לכל אחד מהפעולות הללו יש מחיר משוער ובהתאם להזמנה של ביקור החשמלאי, ניתן להעריך כמה יעלה המחיר הכולל.  

אחריות על עבודה

כל חשמלאי מקצועי ידאג לספק לכם אחריות על העבודה שלו. במידה ולא יזכיר זאת, חשוב שבטרם יתחיל את העבודה תשאלו אותו אם הוא מספק אחריות על העבודה שלו וחשבונית בה הוא גם מתעד את כל מה שביצע בפועל. זה יהווה עבורכם הוכחה חשובה, מעין תעודת ביטוח לעבודתו, במקרה שבעתיד תתגלה שוב אותה תקלה, תוכלו להציג בפניו את הבעיה ולבקש שיטפל בה שוב.  

עבודות חשמל גדולות

במידה ותזדקקו לעבודות חשמל שהן הרבה יותר גדולות והן מתבצעות בזמן בו משפצים את הבית, חשוב לוודא שהחשמלאי אמין וכדאי לערוך מולו חוזה מוסדר על כל הסכמה בין הצדדים, על מנת למנוע אי נעימות בעתיד. נוסף לכך, רצוי לשלם על עבודות מהסוג זה בהדרגה עד לתום העבודה וזה כדי לוודא שהעבודה של החשמלאי הושלמה במלואה. 

מחפשים חשמלאי מוסמך, אמין ומנוסה? כדי להבטיח עבודה מהימנה של חשמלאי מקצועי שיספק לכם אחראיות על העבודה שלו וידע לספק את השירות הטוב ביותר תוכלו לפנות בכל בעיית חשמל  ל – יוסי שמר, חשמלאי בודק עם ניסיון שעוסק בתחומו מעל ל- 25 שנה.