איך לחמם את הבית בחורף

מה הדרך הכי חסכונית לחמם את הבית בחורף?

השוואה בין פתרונות חימום ביתיים נשענת בעיקר על ההבדל בין שימוש במזגן, רדיאטור והסקה. בנוסף, אפשר גם לשקול שימוש במפזרי חום אך לרוב הם יבזבזו אנרגיה ולא יהיו מספיק אפקטיביים. הנה כל הפרטים

ישראל היא מדינה חמה, אך זה לא אומר שהחורף בה לא קר. דווקא במדינה כמו ישראל אפשר להרגיש בצורה יחסית קיצונית את פערי הטמפרטורות בין הקיץ והחורף, כמו גם את ההשלכות של זה על משק הבית. בשביל ליהנות מבית שנעים יותר לגור ולשהות בו, צריך לבחור את פתרונות החימום הטובים ביותר. אבל עוד קודם לכן, יש צורך להכיר את ההבדלים בין הפתרונות הקיימים.

היכרות עם הבדלים בין סוגים שונים של פתרונות חימום לבית צריכה להיות שיקול משמעותי עבור בעלי משפחות, זוגות צעירים ועוד. יתרה על כך, את שיעורי הבית לגבי הדרך הכי יעילה וחסכונית לחמם את הבית בחורף כדאי להתחיל לעשות עוד בקיץ או מקסימום בעונות המעבר. אם נערכים מוקדם, חוסכים בהוצאות על התאמת פתרונות חימום לבית ומשפרים את איכות החיים.

הבדלים בין פתרונות חימום ביתיים

כל השוואה בין סוגים שונים של פתרונות חימום ביתיים בדרך כלל נשענת על שימוש במספר מוצרים בולטים. הנה למשל האפשרויות הרלוונטיות עבור חימום הבית וההבדלים שיש בין המכשירים:

א. מזגן – מזגן הוא פתרון הקירור הנפוץ בישראל. אין כמעט בית שאין בו לפחות מזגן אחד, מה שהופך אותו בהכרח גם לפתרון חימום מאוד שכיח. אם לא רוצים לבצע אף התאמות מיוחדות, כל שנדרש הוא ללחוץ על כפתור בשלט ולהחליף את התפקוד של המזגן מקירור לחימום. היתרון הוא חיסכון בהוצאות התקנה ואנרגיה, בעוד החיסרון הוא ייבוש של האוויר ותחושה לא נעימה בעיקר בלילות ארוכים. 

ב. רדיאטור – פתרון אחר שמאוד נפוץ בישראל הוא הרדיאטור. זהו פתרון חימום מאוד אפקטיבי, אך בעיקר בחללים קטנים ולא בבתים גדולים או בקומות שלמות. חוץ מזה, צריך להישאר קרובים יחסית אל הרדיאטור על מנת להרגיש את החום והוא גם לא ממש בטיחותי בחדרי ילדים או תינוקות. מעבר לכך, רדיאטור נחשב לבזבזן גדול של אנרגיה והוצאות חשמל. 

ג. הסקה – הדור הבא של פתרונות חימום חסכוניים נשען כיום על הסקה. בעזרת נפט לחימום הבית אפשר לחסוך בהוצאות, לדאוג לאווירה נעימה בכל רחבי הבית ולכל אורך החורף ובעיקר למנוע את הייבוש של האוויר. עם הסקה על בסיס נפט, קל מאוד להגיע למצב שבו מסתובבים בתוך הבית עם בגדים קצרים אפילו באמצע החורף. אז נכון שעלויות ההתקנה של מערכת ההסקה הן מעט גבוהות, אבל מדובר על השקעה משתלמת בטווח הארוך.

מה עדיף: נפט לחימום הבית או מפזרי חום?

רבים תוהים היום האם עדיף להם להשתמש בכמה מפזרי חום שונים בתוך חלל הפנים של הבית, או שמא להתקין כאמור פתרון הסקה מרכזי. 

התשובה פשוטה מכפי שנהוג לחשוב, כי מפזרי החום הם בדרך כלל לא מספיק יעילים. חוץ מזה, מפזרי חום צורכים המון אנרגיה, הם לא בטיחותיים עבור בתים עם ילדים או חיות מחמד ועדיף לוותר עליהם אם רוצים לחמם חלל פנים גדול. אז בשביל לתת מענה לצרכים כאלה, עדיף בוודאות להשתמש בהסקה.

לסיכום, פתרונות הסקה שמבוססים על נפט לחימום הבית מגלמים בתוכם המון יתרונות. באמצעות הסקה אפשר לחמם גם חלל פנים גדול ובעיקר לשמור על אווירה נעימה, ללא תלות במכשירי חשמל ובלי לדאוג משיקולי בטיחות.