קורס בודקי פוליגרף

קורס בודקי פוליגרף – מה באמת לומדים שם?

תמיד חלמתם לבדוק את האמינות של מי שיושב מולכם, באמצעות שלל כלים טכנולוגיים מתקדמים? אולי קורס בודקי פוליגרף הוא בשבילכם. במאמר הבא נסביר מה זה, למי זה מתאים, מהן אפשרויות תעסוקה ואיפה כדאי לעשות את הקורס

פוליגרף הוא כלי אמין שבו משתמשים על מנת לזהות תשובות שקר לעומת אמת. בתוצאות הפוליגרף ניתן להשתמש על מנת לקדם חקירות משטרתיות כאלה ואחרות, כחלק מתהליכי גיוס עובדים, לבדיקת אמינות של נבחרי ציבור ובמקרים מסוימים גם לצורך ביסוס טענה משפטית מסוימת. למרות שתוצאות הפוליגרף לא יכולות לשמש בתור ראיה קבילה בבית משפט, יש משמעות לאופן שבו הן בנויות.

החשיבות של פוליגרף מושכת תשומת לב מהמון גברים ונשים בגילאים שונים שרוצים להשתלב בענף ובתחום. במקרים כאלה, הפתרון הרלוונטי הוא כמובן קורס בודקי פוליגרף. באמצעות הקורס ניתן לא רק ללמוד מקרוב כיצד לבצע בדיקות פוליגרף, אלא גם להגדיל את הסיכוי למציאת עבודה ופיתוח קריירה.

מה לומדים במהלך קורס פוליגרף?

קורס בודק פוליגרף מועבר במכון פוליגרף שמתמחה בכך. למכון מקצועי כבר יש את הציוד, את כוח האדם ואת הניסיון ולכן הוא יכול גם להקצות משאבים לטובת העברת שיעורים פרונטאליים. ברוב השיעורים משלבים בין הקניית ידע תאורטי ופרקטי, תוך תשומת לב לחידושים ולעדכונים בתחום של בדיקות פוליגרף בארץ ובעולם.

הנה למשל כמה דברים שאותם לומדים במהלך קורס בודקי פוליגרף:

א. סוג השאלות שאותן צריך לשאול – אחד הנושאים המרכזיים בכל סוג של קורס פוליגרף הוא כמובן סוג השאלות שאותן צריך לשאול. בדיקת פוליגרף מורכבת לדוגמא משאלות היכרות שונות ולאחר מכן משאלות שמטרתן לסנכרן את מכונת האמת, אך היא חייבת גם לכלול התייחסות קונקרטית אל הנושא שעל הפרק. אם רוצים להשיג תוצאות אמינות, חייבים לדעת לשאול את השאלות הנכונות.

ב. תפעול של הציוד – פוליגרף היא בדיקה שמתבצעת עם מכונה שמסוגלת למדוד בצורה אובייקטיבית פרמטרים שונים של הגוף. המטרה היא למדוד את כל הפרמטרים שעליהם אי אפשר לשלוט, לכן חשוב לדעת כיצד לתפעל את המכונה. זהו נושא לימודים בסיסי של הקורס וחייבים לשלוט בו על מנת להתקדם עם ההכשרה.

ג. התמודדות עם מצבים שונים – בדיקת פוליגרף נוטה לגרום לחץ אצל הנבדק. בצד של הבודק, האחריות היא להרגיע את הנסיבות ולסייע לו להתמודד עם מצבים שונים שהוא לא ציפה להם. זה חלק מנושאי הלימוד שקשורים אל הפסיכולוגיה של האדם ומגיעים אליהם בשלבים יחסית מתקדמים של הקורס.

למי מיועד קורס בודק פוליגרף?

קורס בודקי פוליגרף דורש תנאי קבלה בסיסיים ובהם 12 שנות לימוד וראיון קבלה מקצועי. בחלק מהמקרים, ניתן להגדיל את הסיכוי להתקבל אל קורס מן הסוג הזה באמצעות רקע מתחום החקירות או רקע צבאי רלוונטי.

הקורס מיועד לכל מי שרוצים להרחיב את הידע שלהם לגבי בדיקות פוליגרף ולהשתלב בענף, אחרי הקורס ניתן לפתוח מכון פוליגרף עצמאי, לספק את השירותים למכוני פוליגרף קיימים בתור שכירים או לנסות להתקבל לעבודה במשרדי חקירות ובגופים ציבוריים שקשורים למודיעין.

איפה כדאי לעבור קורס פוליגרף?

קורס בודקי פוליגרף כדאי לעבור רק במכון שמתמחה בכך. את מכון הפוליגרף שבו עוברים את הקורס אפשר לבחור לפי המלצות של בוגרים מרוצים, מספר שנות הניסיון שיש לו, מיקום גיאוגרפי נגיש, סוג הציוד שבו משתמשים ורמת המקצועיות של המרצים והסגל.