בדיקת חשבון מוגבל

חשבונות מוגבלים בתקופת הקורונה

תקופת הקורונה גררה משבר כלכלי עצום שהשפיע על מאות אלפי שכירים, עצמאיים ובעלי עסקים. כפועל יוצא מכך, גם חשבונות הבנק החלו להיות מוגבלים. אז מה עושים ואיך מתמודדים? הנה כמה הצעות

הקורונה איתנו כבר כמה שנים ועוד לא לגמרי ברור האם הסתיימה התקופה. מה שכן ניתן לומר בוודאות זה איך השפיעה הקורונה על העולם: החל מטיסות ומעבר בין מדינות, דרך הרגלי היגיינה ובריאות ועד המצב בחשבון הבנק. כפועל יוצא מכך, אפשר גם לתכנן נכון את היציאה ממשבר הקורונה וחשוב להבין איך זה השפיע על בעלי חשבונות מוגבלים.

מהו חשבון בנק מוגבל?

לפי נתוני בנק ישראל חשבונות מוגבלים כיום קיימים בשכיחות גבוהה יותר מאשר בעבר. בין היתר, בנק יכול להחליט להגביל חשבון בנק בגלל שיקים חוזרים ללא כיסוי, חובות וכן הלאה. מעבר לכך, יש אפשרות לבצע איתור חשבונות מוגבלים לפי מספר תעודת זהות. אם עושים את זה, רואים את הנתונים הקיימים שיש לחשבונות ומבינים שמדובר בבעיה גורפת.

למה לבצע בדיקת חשבון בנק מוגבל?

פעולה מהסוג של בדיקת חשבון מוגבל לפי מספר תעודת זהות רלוונטית בשלל מקרים. קודם כל, היא חשובה עבור מי שמתכננים לעשות עסקים עם אנשים אחרים ורוצים לוודא שהשיקים שהם קיבלו מהם אכן בעלי כיסוי. שנית, הבדיקה מתאימה לגופי ציבור שצריכים נתונים כדי לתכנן אסטרטגיה ליציאה ממשבר הקורונה. בזכות הנתונים, אפשר למשל לראות למה המצב של חשבונות מוגבלים שכיח מכפי שנהוג לחשוב.

איזה חשבונות בנק נוטים להגביל?

בתקופת הקורונה המון אנשים סבלו מירידה בהכנסות. גם אלה שהמצב הכלכלי שלהם היה יציב לפני הקורונה נפגעו מהסגרים ולא תמיד הצליחו להתאושש. בזמן הזה, יכול להיות שעוד שיקים היו אמורים לרדת מחשבון הבנק של הנפגעים – אבל לא היה להם סיכוי. מכאן והלאה כבר קצרה הדרך להגבלה של החשבון ולהטלת סנקציות.

הבדלים בין חשבונות לפי סוג העיסוק

אי אפשר לדבר על חשבונות מוגבלים בתקופת הקורונה בלי להזכיר את ההבדל בין ההתנהלות של אנשים פרטיים, שכירים, עצמאיים ובעלי עסקים. על פניו, עצמאיים ובעלי עסקים נמצאים בסיכון גבוה יותר לסבול מהגבלות בחשבון הבנק. אבל אם מסתכלים על נתוני בנק ישראל, מגלים שזה לא בהכרח ככה: גם חשבונות בנק שיש לאנשים שכירים הוגבלו לעיתים קרובות וחלקם אף התקשו להתאושש.

מה עושים אם חשבון הבנק מוגבל?

מבחינה טכנית, הפתרון להגבלה בחשבון הבנק היא כמובן לסגור את החוב ולדאוג שיהיה כיסוי לשקים. את החוב ניתן לסגור באמצעות פתרונות מימון שונים ופניה אל גופים חוץ בנקאיים. ברוב המקרים, הלוואה מגוף חוץ בנקאי תאפשר לדוגמא להשיג מימון מהר, ללא ערבים ובתנאים טובים. חוץ מזה, בעלי עסקים יכולים להשתמש בשירותי ניכיון שיקים. 

החשיבות של יציאה מהמשבר 

תקופת הקורונה המאתגרת היא שיעור בהתנהלות כלכלית. גם אם חשבון הבנק מוגבל, כדאי ללמוד מה לעשות כדי למנוע ממצבים כאלה להתרחש בעתיד ולייצר יציבות.