במה שונים פחי מיחזור מפחי אשפה רגילים

במה שונה פח מיחזור מפח אשפה רגיל?

השוואה בין סוגים שונים של פחים היא תנאי ליעילות גבוהה יותר בעת מיחזור פסולת ביתית. במאמר הבא נסביר מה אפשר לעשות עם כל סוג של פח, איך בוחרים אותו ומה ההבדל בין הדגמים השונים

פחי מיחזור ופחי אשפה רגילים משרתים מטרות שונות בניהול הפסולת הביתית. פח מיחזור מיועד לחומרים הניתנים למחזור כגון נייר, זכוכית, פלסטיק ומתכת, בעוד שפח אשפה מיועד לפסולת שאינה ניתנת למחזור כגון שאריות מזון, חומרי אריזה ומוצרי טיפוח אישי.

למה צריך פח מיחזור?

קיום פח מחזור בבית מעודד הפרדת חומרים הניתנים למחזור, ומקל על עיבוד החומרים הללו והפיכתם למוצרים חדשים. מיחזור מסייע בשימור משאבי הטבע ובצמצום הפסולת במזבלות, ובכך מפחית את ההשפעה הסביבתית. בנוסף, בעלי משפחות והורים לילדים יכולים להשתמש בסוגים שונים של פחי מחזור כדי להראות דוגמא אישית לילדים. אם רוצים להביא לידי ביטוי עקרונות של מחזור אשפה, זה בדרך כלל מתחיל עם הצבת פח מתאים. 

תפקידה של אשפה בתהליך מיחזור הפסולת

האשפה ממלאת תפקיד מכריע בתהליך מיחזור הפסולת שכן היא קובעת את סוג הפסולת שמגיעה למזבלות, שם היא עלולה לשחרר מזהמים מזיקים לסביבה. מיון פסולת ביתית לחומרים ניתנים למחזור ולא ניתנים למחזור חיוני על מנת להבטיח שניתן לעבד את החומרים ולעשות בהם שימוש חוזר. כמו כן, פח מחזור הוא כלי יעיל לחיסכון בהוצאות: בניגוד לדגמים רגילים של פחי אשפה, הפח שמאפשר מחזור פסולת עוזר לנו להשתמש בה שוב.

חשיבות ההגנה על הסביבה

הגנה על הסביבה חיונית כדי להבטיח שכדור הארץ יישאר ראוי למגורים עבור הדורות הבאים. ניהול פסולת ומחזור עוזרים להפחית את כמות הפסולת שמגיעה למזבלות, שם היא עלולה לשחרר כימיקלים וגזים מזיקים לסביבה. כיום למשל כל אחד ואחת מאיתנו יכולים לייעל את התהליך של מחזור אשפה, כדי לחסוך בהוצאות ועל מנת להשיג יתרונות נוספים.

מה אנחנו יכולים לעשות כדי להגן על הסביבה ולמחזר פסולת ביתית?

כולנו יכולים למלא תפקיד בהגנה על הסביבה על ידי מיון נכון של הפסולת הביתית שלנו לחומרים ניתנים למחזור ולא ניתנים למחזור. אנחנו יכולים גם להפחית את הפסולת על ידי בחירה במוצרים לשימוש חוזר, כמו שקיות בד ובקבוקי מים, במקום חלופות חד פעמיות. עוד המלצה תהיה לשים בבית סוגים שונים של פחי אשפה ובהם דגמים שמיועדים למיחזור, או לכל הפחות להסביר לילדים מה לעשות על מנת למחזר. 

כיצד לבחור פח מיחזור?

בעת בחירת פח מיחזור, קחו בחשבון גורמים כמו גודל, חומרים וקלות השימוש. חשוב לבחור פח גדול מספיק כדי להכיל את כמות החומרים המיחזוריים שאתה מייצר, ועשוי מחומרים עמידים שיכולים לעמוד בשימוש יומיומי. חפשו פח עם מכסה להרחקת מזיקים ועם ידית או גלגלים להובלה קלה לשפת המדרכה. לאחר מכן ניתן להשוות בין הדגמים על פי המחיר, המפרט המתואר על ידי היצרן וגם המלצות של לקוחות מרוצים.

איך מתחזקים את הפח?

החדשות הטובות הן שהדגמים החדשים של פחי אשפה שמיועדים למיחזור לא דורשים תחזוקה מיוחדת. קל לנקות אותם, הם סטריליים ונוח להשתמש בהם. בזכות היתרונות האלה, הפח הוא חלק מהבית.

איכות הסביבה – זה בידיים שלנו

לסיכום, שמירה על הסביבה דורשת הקצאה של ציוד מתאים גם מחוץ לבית וגם בתוכו. אחד הכלים שעוזרים לנו לשמור על איכות הסביבה יכול להיות פח ייעודי. אם בוחרים נכון את הפח, הופכים את המיחזור לחלק בלתי נפרד משגרת המשפחה.

 

אולי יעניין אותך גם > איך מתמודדים עם פסולת רפואית?