בניית גגות רעפים

בניית גגות רעפים

לא מעט אנשים חולמים על בית עם גג רעפים – אז מעבר לנראות החמימה והרומנטית אשר מאפיינת גגות רעפים, לגגות מהסוג הזה יש גם לא מעט יתרונות נוספים – אשר הופכים אותם בשנים האחרונות ליותר ויותר פופולאריים.
כמובן, שבכדי ליהנות מכל היתרונות הרבים של גגות רעפים, קיימת חשיבות גבוהה לבחור בתבונה את החברה אשר תבנה את אותו הגג ולוודא שיש ברשותה את הניסיון והכלים, הנדרשים על מנת לבנות גגות יציבים, איכותיים ועמידים.

היתרונות של גג רעפים

יש לא מעט יתרונות על פני גגות שטוחים ובין היתר:

  • עמידות – רעפים איכותיים מתאפיינים בעמידות גבוהה יותר מפני נזילות ורטיבות כמו גם מפני פגעי מזג האוויר השונים.
  • איטום – עבודת איטום של גג רעפים הינה פשוטה וקלה יותר בהשוואה לאיטום גגות מסוגים אחרים.
  • תוחלת חיים – התוחלת החיים של גגות רעפים הינה ארוכה יותר ושומרת על המראה ההתחלתי שלה לאורך תקופת זמן ארוכה יותר.
  • שטח – במקרה של גג רעפים, קיימת אפשרות לעשות שימוש באותו החלל אשר מתחת לגג עבור אחסון ואף לשקול אופציה לבנות שם חדר נוסף לבית.

החלפת גגות רעפים

בדומה לאלמנטים רבים אחרים גם רעפים אינם חסינים מפני פגעי הזמן. וברבות השנים, הרעפים עלולים להיסדק, להישחק ואף להישבר.
החדשות הטובות הן שקיימת אפשרות להחליף גג רעפים וכיום, ניתן אף לבצע את ההליך בצורה מהירה ויעילה.
חשוב שהליך ההחלפה יתבצע בצורה מקצועית ויש לקחת בחשבון שאותה העבודה אמורה להתבסס על מספר שלבים ובין היתר: יש לפרק את הרעפים הישנים, לפנות את הפסולת אשר נוצרה כתוצאה מהפירוק, בשלב הבא יש לבצע חיזוק לקונסטרוקציה של הגג, לבצע עבודות פחחות ותיקונים בארגזי הרוח. לאחר מכן, ניתן לבצע את הנחת הרעפים החדשים בפועל ולאחר השלמת העבודה לדאוג לניקיון של הגג.

תיקון גגות רעפים

גגות רעפים, כמו כל שאר סוגי הגגות חשופים למפגעים שונים (ובעיקר פגעי מזג האוויר), מהסיבה הזאת, אתם עתידים להיתקל ברבות השנים עם בעיות כמו: סדקים, רעפים שבורים, מרזבים סתומים ועוד..
חשוב לציין, שכאשר מגלים בעיות שונות ברעפים, קיימת חשיבות גבוהה למהר ולתקן את הבעיה – מכיוון, שמפגעים שכאלו, עלולים לגרום לנזילות ולרטיבות בבית.
מעבר לכך, יש חשיבות להתאים את התיקון לסוג הרעפים כמו: רעפי בטון (להם נטייה להישבר בקלות רבה יותר) ורעפי חרס  (אשר נחשבים לחזקים יותר ובעלי עמידות גבוהה יותר).
בכדי ליהנות משירותי תיקונים ברמה בלתי מתפשרת, חשוב לבחור בתבונה את החברה אשר תבצע את העבודה ולוודא שהיא מתמחה באופן פרטני בתיקון של רעפים מאותו הסוג. 

איך לבחור בעל מקצוע?

אז בין אם אתם מעוניינים בבניית גגות רעפים או להחליף\לשפץ את גג רעפים הקיים, קיימת חשיבות גבוהה לבחור בתבונה את החברה אשר תבצע את העבודה.
בהליך הבחירה ההמלצה היא לשים דגש על פרמטרים כמו: ניסיון פרטני בתחום גגות הרעפים, המלצות וחוות דעת מלקוחות, הצעת המחיר (מה היא כוללת והאם היא הוגנת ותואמת את מחירי השוק). כמובן, שגם תודעת השירות של אותה החברה יכולה להשפיע במידה רבה על הבחירה – כך לדוגמא, ניתן לוודא אם החברה מציעה שירותי ייעוץ מקדימים, אשר יהוו הזדמנות לקבל מענה על כל שאלה ולהבין מה השירות אותו אתם עתידים לקבל והאם הוא יעמוד בקנה אחד עם מלוא הציפיות שלכם ממנו.