מכונה לספירת כסף

תיקון מכונות לספירת כסף

תיקון מקצועי, יעיל ומהיר מאפשר להמשיך לעבוד עם מכונות לספירת כסף גם בתקופות עמוסות. במאמר הבא נסביר מהן התקלות הנפוצות במכונות מן הסוג הזה ואיך בוחרים את הגורם הכי אמין שאפשר לסמוך עליו עם שירות תיקונים מקיף

מכונות לספירת כסף הן כיום חלק בלתי נפרד מכל בית עסק שמקבל תגמול במזומן. באמצעות מכונות מן הסוג הזה ניתן קודם כל לקצר את משך הזמן שעובר מהרגע שבו הלקוח משלם או מעביר את הכסף ועד שמסיימים לספור אותו. אבל במקביל, הערך המוסף האמיתי של מכשיר לספירת כסף בא לידי ביטוי בדיוק ובאמינות: הספירה לא רק מתבצעת מהר ומסתיימת בתוך שניות ספורות, אלא גם מספקת נתונים אמינים.

איפה יש מכונות כסף?

העניין הוא שקיימים הבדלים מסוימים בין סוגים שונים של מכונות כסף. כך לדוגמא מכונת ספירת כסף שמתאימה לבית עסק קטן שרק לעיתים רחוקות הלקוחות שמשלמים לו עושים את זה במזומן מתפקדת אחרת לעומת מכשיר לספירת כסף בצ'יינג': ככל שהשימוש אינטנסיבי יותר, כך גם המפרט הטכני של מכונות כסף נדרש להיות משוכלל יותר. חוץ מזה, אופי השימוש משפיע על התקלות הנפוצות ועל הצורך בשירות תיקונים.

מהן התקלות הנפוצות במכשיר לספירת כסף?

המטרה של תיקון מכונה לספירת כסף היא להחזיר אותה לכשירות מלאה בתוך זמן קצר. כאשר המכונה אינה עובדת, זה אומר שצריך להשקיע יותר כוח אדם, כסף וזמן בביצוע פעולות שעד התקלה לא דרשו שום מאמץ מיוחד. עם זאת, הדרך לתקן את התקלות הנפוצות היא קודם כל לזהות אותן. לכן כדאי להכיר את המאפיינים של התקלות הנפוצות הבאות:

  • דלת פתוחה שלא נסגרת
  • תקלה בחיישן
  • תקלה במנוע
  • שטרות תקועים בסטקר 

איך מבצעים את התיקון?

את התיקון של מכונה לספירת כסף מבצעים לפי הנחיות היצרן. קודם בודקים האם מדובר על מכונה שגם סוכמת וגם ממיינת, על מכונה שסוכמת בלבד או על מכונה שרק סופרת. לאחר מכן בודקים מה האינדיקציה לכל סוג של תקלה ומבררים האם יש צורך לפרק אותה. לבסוף, בוחרים את סוג התיקון המתאים ובודקים האם יש צורך בחלקי חילוף.

האם צריך לתת את המכונה בשביל לתקן אותה?

התייעצות עם בעלי מקצוע עוזרת לרכז את כל השאלות תחת קורת גג אחת גם אחרי שבוחרים מכונת כסף. אם למשל רוצים לתקן את המכונה בבית העסק ולא להגיע איתה פיזית למעבדה, יכול להיות שיהיה אפשר לעשות את זה – אבל רק כאשר התקלות הן יחסית קלות. אם לעומת זאת מדובר על תקלה בחיישן או במנוע, כנראה שלא תהיה ברירה אלא להגיע פיזית עם המכונה.

תוך כמה זמן מתבצע התיקון?

משך הזמן שעובר מהרגע שבו מגלים את התקלה ועד שמתקנים אותה תלוי בטיפול המומלץ על ידי בעלי מקצוע. תקלות פשוטות אפשר לתקן תוך כשעה, בעוד תקלות מסובכות שמחייבות המתנה להקצאה של חלקי החילוף יהיה אפשר לתקן רק אחרי המתנה של כמה ימים או אפילו שבועות. עם זאת, חברה מקצועית שמתמחה בשירותי תיקון של מכונה לספירת כסף יכולה להציע ללקוחות מכונה חלופית.

כמה עולה לתקן את התקלות?

עלות התיקון תלויה בסוג התקלה. אם מדובר על תקלה קלה בדלת או עם שטרות תקועים, המחיר יהיה 150-250 ש"ח. בתקלות מסובכות שמחייבות את החלפת החיישן או פירוק של המנוע, המחיר לתיקון יהיה כמה מאות שקלים. עם זאת, לרוב עדיין משתלם לתקן ולא לקנות מכונה חדשה.