גומי לאיטום דלת ממ''ד

מתי אנחנו צריכים להחליף גומי לאיטום דלת ממ"ד?

מרחב מוגן דירתי חייב לעמוד בסטנדרטים מסוימים ובתקנות של פיקוד העורף. בשביל להבטיח יעילות גבוהה של הממ"ד, חשוב לבדוק כל הזמן את האיטום שלו ובמידת הצורך להחליף גומי בדלת

מרחב מוגן דירתי הוא חלק בלתי נפרד מכל דירה חדשה. עם זאת, האחריות על התחזוקה של הממ"ד עוברת לידי בעלי הנכס מיד אחרי שהקבלן מוסר אותו. במקרים כאלה, עלינו לוודא כל הזמן האם הממ"ד עדיין עומד בסטנדרטים ובתקנות של פיקוד העורף. בלי לעמוד בתקנות מן הסוג הזה, אף מרחב מוגן דירתי לא יגן עלינו בעת אסון.

אחת התקלות שחוזרות על עצמן בסוגים שונים של מרחבים מוגנים היא בעיית איטום בדלת. בגלל שאת הדלת אנחנו פותחים וסוגרים לעיתים קרובות גם בשגרה, כמו למשל כאשר משתמשים בחדר למגורים, עבודה או לימודים, הגומי הוא הראשון שצובר את הבלאי והנזקים.

מה התפקיד של גומי לאיטום דלת ממד?

גומי לאיטום דלת ממד נועד על מנת להבטיח הרמטיות מלאה כאשר הדלת סגורה. גומי מן הסוג הזה צמוד לכל אורך הדלת והוא מלווה אותה גם בחלק האופקי וגם בחלק האנכי. כאשר סוגרים עד הסוף את דלת המרחב המוגן, השאיפה היא לאיטום מלא והיקפי שימנע גם חדירת חומרים כימיים מסוכנים וגם סוגים אחרים של גזים או חומרים נדיפים.

הבעיה מתחילה כאשר הגומי כבר לא מצליח לבצע את העבודה שלו מבחינת איטום. במקרים כאלה לא צריך להחליף כמובן את כל הדלת, אבל כן חשוב לפנות אל בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ולתאם החלפת גומי לאיטום דלת ממד.

 איך לזהות שצריך להחליף?

יש כמה סימני זיהוי שמעידים על כך שצריך להחליף את הגומי שמיועדת לאיטום דלת מרחב מוגן דירתי:

א. גומי שהשתחרר מהמקום

הגומי אמור להיות דבוק לדלת ולהיצמד אליו. אם הגומי משוחרר, צריך להחליף אותו כי לא ניתן להדביק רק חלקים ממנו מחדש.

ב,. הדלת לא נסגרת

לעיתים קרובות ניתן לזהות את הצורך בהחלפה של גומי לאיטום בגלל שהדלת לא נסגרת. אם הדלת חסומה בגלל הגומי עצמו, עדיף להחליף אותו בגומי חדש.

ג. סימני התפוררות

גומי עשוי חומר שעם הזמן עלול להתקשות ולהתפורר. את הסימנים רואים בדרך כלל על הרצפה, עם חתיכות גומי שחורות שמפוזרות עליה ואין להן הסבר אחר.

איפה מחליפים את גומי לאיטום דלת ממ"ד?

דלת של מרחב מוגן דירתי חייבת להיות מתוחזקת ברמה גבוהה, כי אחרת היא לא תשיג את המטרות שעבורן היא מיועדת. הפתרון הוא להחליף את הגומי ולבצע גם את שאר פעולות התחזוקה מול חברה מקצועית כמו אחים תורתי.

השארת פרטים באתר תאפשר גם לך להצטרף למשפחת הלקוחות המרוצים של אחים תורתי. אם עוד יש לך שאלות, אנו כאן עבורך להתייעצות ושירות משתלם.