מדרסים אורטופדיים

טיפול לרגל שטוחה (פלטפוס) בעזרת מדרסים

אחת הדרכים הכי טובות לספק טיפול מיידי ואפקטיבי לרגל שטוחה היא התאמה אישית של מדרסים. במאמר הבא נסביר איך עושים את זה, מה היתרונות של מדרסים אורטופדיים ועם מי אפשר להתייעץ בכל מקרה של דילמה או התלבטות

רגל שטוחה, שידועה גם בשם המקצועי פלטפוס, היא תופעה שכיחה שיש לה המון השלכות שליליות על הבריאות. מבחינה פיזיולוגית, המשמעות של כף רגל שטוחה היא חוסר יכולת לפזר את העומס על הגוף בצורה אחידה. כאשר כף הרגל אחידה ואין קשת שמפזרת את העומסים, מרגישים יחסית מהר כאבי הגב ואת ההשלכות על הברכיים.

למה לטפל בפלטפוס?

טיפול לרגל שטוחה בעזרת מדרסים מוכיח את עצמו בטווח הקצר והארוך. ראשית, הוא מונע בעיות כגון דלקת בגיד אכילס, כאבים באזור הגב התחתון, דורבן בעקב וכאבים באזור כף הרגל. שנית, הוא חשוב כי בעזרתו ניתן למנוע עוד תופעות פיזיולוגיות לא רצויות גם אם עדיין אין להן ביטוי של כאב – כגון דלקת ברקמת החיבור או שברי מאמץ. 

מדרסים אורטופדיים להפחתת הסיכון לבעיות נוספות

מדרסים בהתאמה אישית מונעים החמרה לבעיות הקיימות. לאחר מכן, המדרסים מפחיתים את הסיכויים להתפתחות בעיות נוספות. כל עוד עומדים בתנאים הבסיסיים של התאמת המדרסים למבנה כף הרגל, לבעיה שממנה סובלים, לגיל המטופל, למשקל ולאורח החיים – מבטיחים שיפור ביכולת בלימת הזעזועים ואיזון מחדש לחלוקת העומסים על כף הרגל תוך מתן התמיכה הנדרשת בכל סיטואציה. 

מה היתרונות של מדרסים אורטופדיים לפלטפוס?

מדרסים אורטופדיים לפלטפוס משפרים את איכות החיים. בניגוד לסוגים אחרים של פתרונות וטיפולים, את ההבדל בין כף רגל עם או בלי מדרסים ניתן להרגיש באופן מיידי. כמו כן, המדרסים יכולים להתאים לכל סוגי הנעליים הסגורות. המשמעות היא שבאמצעות מדרסים וטיפולים מן הסוג הזה, אפשר לשמור על השגרה מבחינת סוג הנעליים שנועלים לעבודה, לבילויים, לאירועים חברתיים, לפעילות ספורטיבית ועוד. 

מה מאפיין טיפול באמצעות מדרסים?

הפלטפוס יכול להיות גמיש או קשיח וצריך להתאים עבורו מדרסים אורטופדיים איכותיים. בשלב הראשון מבצעים אבחון כללי לבעיה, מבצעים הדמיה לכף הרגל ולוקחים מידות. בשלב השני מייצרים מדרסים באמצעות שימוש בחומרי גלם איכותיים ועמידים. בשלב השלישי משתמשים במדרסים כדי ליצור באופן מלאכותי קשת טבעית בכף הרגל, למרות שסובלים מפלטפוס. לאחר מכן, ניתן להגיע לביקורים תקופתיים ולפגוש אורטופד כדי לעקוב אחר התוצאות.

מה ההבדל בין סוגים שונים של מדרסים?

ההבדל העיקרי הוא בין מדרסים קשיחים לבין מדרסים חצי קשיחים. מדרסים קשיחים לדוגמא נחשבים עמידים ומעניקים תמיכה לקשת האורכית תוך שהם מייצבים את כף הרגל, מה גם שניתן לייצר אותם בעובי דק וכך להתאים אותם לשימוש בנעלי ערב אלגנטיות. לעומת זאת, אי אפשר לשנות את רמת התמיכה שהמדרסים הקשיחים מעניקים לכף הרגל לאחר עיצובם וייצורם – לכן הפתרון הוא מדרסים חצי קשיחים.

איך בוחרים מדרסים מתאימים?

התייעצות עם בעלי מקצוע היא הדרך הכי טובה לבחור מדרסים אורטופדיים לפלטפוס. באמצעות ריכוז כל השאלות תחת קורת גג אחת, ניתן להגדיל את הסיכוי לביצוע התהליך באופן שעולה בקנה אחד עם הצרכים הפיזיולוגיים של קהל היעד והמטופלים. בנוסף, זה לרוב יאפשר חיסכון בהוצאות.