התקן פה לטיפול בהפסקות נשימה בשינה

התקן פה יכול להיות פתרון אידיאלי עבור גברים או נשים שסובלים מבעיה של דום נשימה בשינה. בנוסף, חשוב להכיר את היתרונות של ההתקן מבחינת מניעת נחירות והשיפור הכללי באיכות החיים. בשביל לעשות את זה, צריך להבין כיצד עובד ההתקן וכמובן גם מה מאפיין אותו

דום נשימה בשינה היא תופעה שכיחה מכפי שנהוג לחשוב. מלבד הפגיעה באיכות החיים שנובעת מהפסקות שינה ושינה לא רציפה, יש לזה גם השפעה על נחירות ועל בני הזוג שחולקים איתנו את המיטה. כמו כן, דום נשימה בשינה היא תופעה מסוכנת שעלולה לגרום נזקים חמורים. כדי להתמודד איתה, צריך להכיר את הפתרונות שקיימים היום ולא היו קיימים בעבר.
אחד הפתרונות המומלצים עבור טיפול בהפסקות נשימה בשינה הוא התקן דנטלי נגד נחירות. התקן פה ייעודי לא מורגש במהלך השינה, אבל הוא כן אפקטיבי בטווח הקצר והארוך: בטווח הקצר הוא מונע את הנחירות ואת הפסקות השינה שאינן רצויות, בעוד בטווח הארוך הוא משפר את איכות השינה ולכן גם את הריכוז, את הביצועים בעבודה ואת החיים האישיים.

מה עושה התקן דנטאלי לטיפול בהפסקות שינה בשינה?

פתרונות לניחרות שגם משפרים את איכות החיים מאפשרים לגברים ונשים להפסיק לחוות דום נשימה בשינה. אם הפסקות הנשימה שנגרמות כתוצאה מהנחירות הופכות למטרד וגם יש אינדיקציה לכך שמדובר על בעיה רפואית שאותה אי אפשר לפתור רק באמצעות החלפת כרית או תנוחת שינה, מומלץ לעבור לפתרון של ההתקן הדנטאלי.

מבחינה בריאותית ורפואית, התקן דנטאלי לטיפול בהפסקות נשימה בשינה אחראי על מספר פעולות המבוצעות בעת ובעונה אחת:

  1. שלד מתכת עדין שלא מורגש בפה – התקן דנטאלי מונע נחירות באופן מיידי. הוא מיוצר משלד מתכת עדין שלא מורגש בפה והוא נחשב למתקדם ביותר בתחום של התקנים דנטאליים. מלבד זה שהוא מתאים לאנשים שסובלים מרפלקס הקאה או לכאלה שבדרך כלל לא מסתדרים עם התקנים דנטאליים, מומלץ לנסות אותו גם על רקע נחירות והפסקות נשימה בשינה.
  2. מיקום בתוך חלל הפה – ההתקן הדנטאלי המומלץ נשען רק על הצד הפנימי של השיניים. יש לו פס כרום קובלט דקיק והוא בנוי לעמוד בלחצים, שעלולים להיות מופעלים על הפה גם בזמן השינה בצורה רצונית וגם בצורה לא רצונית.
  3. שמירה על היגיינה – ההתקן הדנטאלי מעוצב בצורה איכותית כדי להבטיח שינה יעילה יותר. עם זאת, הערך המוסף טמון באופן שבו הוא מסייע לשמור על היגיינה ועל סטריליות. בעזרת ההתקן הדנטאלי אפשר לשמור על חופש במפרקי הלסת וליהנות מיתרונות רבים גם בגילאים צעירים וגם בשלבים מאוחרים יותר של התמודדות עם דום נשימה בשינה.

האם יש הבדלים בין סוגים שונים של התקני פה לטיפול בהפסקות נשימה בשינה?

לא כל התקן דנטאלי לטיפול בדום נשימה בשינה מסוגל למנוע את הנחירות באופן מיידי. קודם כל, הוא נמכר מלכתחילה רק למי שכבר עברו אבחון על ידי רופאי שיניים בתור כאלה שמתאים לפתרון מן הסוג הזה. שנית, הוא מתאים למטופלים עם שיניים בריאות. טכנית, ההבדל בין ההתקנים בא לידי ביטוי במפרט ובתהליך הייצור שלהם.

ההתקן המומלץ צריך להיות קטן, עדין וחזק. עליו להתאים גם למי שישנים בפה סגור וגם למי שישנים בפה פתוח, עם עיצוב מיוחד ונוח. לאחר מכן, כל שנותר הוא לוודא שמדובר על התקן שמקדם את הלסת התחתונה ופותח את נתיב האוויר. אם לא מרגישים את ההתקן אבל הוא יעיל, נפטרים מהנחירות ומהבעיה בהקדם.